Separate names with a comma.
Inte det du söker säkert men kom på ett life hack när jag låg ute och solade förra sommaren. En rejäl usbfläkt och en powerbank. Förvånansvärt...
En Halda alltså innan dom blev Facit. Hittade en Facitskrivmaskin i mint condition på en loppis nyligen som funkar svinbra. Iom att mina rötter...
Fy så trist och ändå sjukt vanligt, nästan oundvikligt, att det blir osämja eller annat kaos när närstående går bort. Alltid någon som tycker att...
Kört lite tester nu med xperia III och vi har faktiskt hyffsat god 5G täckning här trodde jag inte. Det blev bra blås ner som bäst 200 mbit på 4G+...
Japp har jobbat på Telia i halva livet och bytte karriär för några år sedan, och mången kund har man bytt från adsl till FWA eller fast bredband...
En uppdatering: Chansade och skickade en utförlig beskrivning av mitt ärende till reklamationsavdelningen på tele2 och fick svar efter några dagar...
Funderar på om man verkligen ska fortsätta chansa på rörligt då det känns väldigt långt borta att riksbanken säger ”nu sänker vi styrräntan ”
Håller på och fixar till ett rum i grovkällare till hobbyrum/kontor. Det är fortfarande bara på nivån med grova betongväggar och en nålfiltsmatta...
står det i säljbeskrivningen så är det ju troligtvis inte du som måste betala för indragningen om den nu saknas men är det coax som i comhemhus?
Intressant, men fibern är idag indragen i huset eller?
Så här en vecka efter ”tragedin” har den akuta ångesten och ilskan lagt sig lite ;) . Tele2 fortsätter skicka uppdateringar på min(a) felanmälan...
Det jag lärt mig denna veckan om du är bunden hos tele2 på coax kommer du betala för coax hela bindningstiden oavsett om du kan använda tjänsten...
Så kortfattat att dom la på den nya bindningstiden i samband med att jag ringde dom och verifierade leveransmöjlighet för nya adressen i slutet på...
jag ringde ånger 3 gånger igår just för att säga upp det snabbt som tusan men iom att jag förlängde avtalet den 27 februari när jag kollade upp...
Det är ju löjligt vilseledande att hävda att det går att leverera till en adress och sedan inte ha möjlighet att göra det… och ändå hävda att...
Tvivlar starkt på att det finns någon sanning i det då är information som härstammar från Tele2. Har pratar med Itux ”underleverantör” som sitter...
Nattsvärtan fortsätter även idag idag fick jag bekräftat av nätägaren att vi inte har fiber installerat i fastigheten. Bra detektivarbete med...
exakt det är ett halebop mini som jag testar med maxfart 100 mbit så det kan ju vara bra mycket bättre fart på det. Har lite biffigare 4G routers...
bra lösning har en känsla av att det finns många trädrötter och stenar att ta hänsyn till på tomten och skulle man komma undan med 20 cms djup...
Kom på att jag ju har ett telia kort också och där kanske vi kan ha ett temporärt alternativ. Tre: ca 30-40 mbit Tele2: ca 10-30 mbit Telia: ca...
Nej de har aldrig skrivit eller sagt att det finns fiber och ingen har lyft det. Jag gjorde det inte för jag tänkte att det räckte att kontrollera...
Jo 25K går ju överleva men grävningen är det jag är rädd kan bli svårt iom att den inte ingår här och därför dyrt här men jag fick med en spade...
Jag misstänker att det är någonting som har använts för larm/övervakning troligtvis med separat gateway till det därav ethernetkablen. Lyckades få...
Tack för alla svar. När man drog fibern i den går kommunen för ca 5-7 år sedan kostade det mellan 15-20K att ansluta sig och då ingick allt...
Okej det här blir ett rant/terapimonolog efter att ha mått fysiskt illa hela dagen av ångest måste jag få tips och råd här. Vi köpte en villa som...
Det låter ungefär som min egen resa med sonos, har testat allt du förslog också. Har en högtalare kopplad med sladd och det blev något bättre men...
Har både sonos och google home totalt är det 4 av varje högtalare, sonos har strulat massvis genom år medans google home alltid har tuffat på utan...
Kör en iphone med dualsim med ett obegränsat jobbabg mest för data och ett litet privat abg som jag ringer på som även är kopplat till en apple...
En intressant följfråga som jag kom att tänka på. Har för mig att jag hört någonstans att folk har köpt filmer digitalt från någon tjänst och att...
19 dollars i månaden för 4k och reklamfri vad motsvarar det i sek 250-300 kr för "allt" i discovery och hbo? Känns som ett rejält överpris. Har...
Nice, tröttnade på att köpa papperskassar för ett tag sen då de är rätt odugliga att återanvända om man inte viker ihop dom exakt som man tog dom...
Drog på mig halsfluss förra lördagen med 39-40 graders feber och typ hallucinationer, lagom till penicillinet började kicka in i torsdags vaknar...
På väg till Arlanda för 4 dagar konferens i Barcelona. Känns som bra timing.
Tycker nog folk börjar bli oerhört duktiga på att få fram specifika bilder. Grejen verkar vara att ta hjälp av GPT4 för att få rätt prompt. Men...
Fastnade med midjourney i natt och insåg nog på riktigt hur många jobb som kommer försvinna väldigt snart när AI redan klarar att göra kreativa...
Jo sant man får nog vara lite noggrann i den kreativa processen men gissningsvis borde inte dom ytorna som ligger direkt mot huden ha massor touch...
Det verkar vara ett ganska vanligt problem idag med inear och allergi. Polaren hade airpods pro gen 1 som fungerade fint allergimässigt men efter...
Eller restskatt i mitt fall. Har aldrig hänt förr så man får försöka uppskatta den nya erfarenheten.
Har köpt en kåk med någon variant av ett Yale Doorman lås. Vet att nuvarande ägaren kör med larm och har möjlighet att fjärröppna dörren. Har inte...
Trodde nog ironin skulle framgå med en ;)