Separate names with a comma.
Glömde fråga en viktig sak. Vid min uppgradering är det jätteviktigt att den nya telefonen klarar VoLTE och VoWiFi med Halebop, då 3G stängs ner...
Tack för dina svar! Jag valde att lyfta ut frågeställningen till en egen tråd, kom på att det antagligen trillar in fler svar om frågan ligger i...
Hej! Jag bad om köpråd i min befintliga tråd för ett par timmar sedan, se länk nedan, men tänker att jag istället borde lyfta ut frågan till en...
Det låter ju märkligt! Jag trodde alla större operatörer fått ordning på dessa tjänster nu, även för Pixel-telefoner av nyare årgång. Fler som kan...
Två månader har gått och jag har fortfarande inte köpt ny telefon. Tänkte att jag lånar denna tråd lite, även om det blir delvis OT. Med er...
Ok! Rent logiskt bör det vara identisk appdata som överförs, och ingen skillnad i vilka appar som får data överförd, då jag har svårt att se att...
Ok! Jag använder Google Photos för video och foton, och har en särskild app (Foldersync) för att synka lokala filer till molnet. Ingen musik finns...
Jag antar att Pixel 4a 5G och Halebop har komplett stöd för dessa tekniker numera, alltså för både VoLTE och VoWiFi med nämnda operatör och...
När man startar sin nya telefon och vill återställa data från sin gamla telefon så får man ju ofta två olika val. Antingen moln-återställning via...
En liten uppdatering. Jag valde att betala med kort på ukrainska nationalbankens webbsida (länk i startinlägget). De erbjuder två möjligheter,...
På min Pixel, under inställningarna för "Emergency SOS", så går det att välja om telefonen ska ringa 112 eller inte efter att man tryckt på röda...
Ok, vet du vad "andra köparen" ville ha en (förmodat obrukbar) telefon till? Du riktade ingen anklagelse mot "första köparen", eller fick ut något...
Behöver du verkligen Onedrive då? Själv kör jag Google Drive, det känns smidigare att ha allting samlat i Google-kontot.
Google-konto bör du ha. Allting annat kan du skippa.
Den här paranoian har ju gått till överdrift, det är nog dags att du själv inser det. "Dold tredjepartsapplikation", vad är det ens? Har din sambo...
Intressant, kan du berätta var du hört att Google haft bristande samarbetsvilja i denna fråga? Om du ska gissa, är det någon idé att skicka...
Den paragrafen var väldigt otydlig håller jag med om, men otydlig i flera avseenden. "Under den tid som konsumenten med fog kan förutsätta" är...
Intressant! Jag hade helt missat att det skulle komma en ny KKL. 1 maj 2022 börjar den nya lagen gälla som sagt, men den äldre lagen gäller...
Min Pixel 3a har fortfarande inte fått VoLTE/VoWiFi. Jag kör Halebop. Pixel-modellerna som kommit efter 3a har alla fått stöd, vill jag minnas, så...
Stort tack, uppskattar informationen! Jag ska gräva vidare någon dag till, innan jag bestämmer mig helt. Om jag vill att överföringen från SEB ska...
Ok tack för svar! Har du någon åsikt i frågan vilken valuta av de tre jag borde välja, kommer det göra någon skillnad för mig (eller för mottagaren)?
Hmm du tänker på detta antar jag. Systemkrav BankID Appen fungerade hur bra som helst för några år sedan som jag nämnde, så känns som en helt...
Tre år senare.. Någon som vet hur Tele2/Postnord-skandalen slutade, vem fick stå för notan för bedrägerierna? Jag gissar att man gjorde upp...
Jag har en Chromebook med Google Play, dvs stöd för Android-appar. För några år sedan, på min gamla dator som också var en Chromebook, så hade jag...
Hoppas denna tråd är tillåten enligt reglerna. Jag tycker detta delforum om betaltjänster passar ganska bra för min fråga. Jag har tänkt skänka en...
Hmm jag tror att du hittat fel inställning. Emergency SMS är ju, mig veterligen, en funktion som skickar ett automatiskt sms till dina förvalda...
För några månader sedan stängde jag av RCS då meddelanden från/till några kontakter blev fördröjda många timmar. Efter att ha läst ditt inlägg så...
Svenska myndigheter har några olika databaser som avser vägar och tillhörande trafikregler. Trafikverket har sin nationella vägdatabas (NVDB)....
Jaha, hade missat det. Jag blir dock något konfunderad av bilderna du lagt upp. De marknadsför konto-funktionen som att det primära syftet med...
Vet du varför bara de tre är med, och inte Telia? Jag funderar på om Telia har valt själva att inte delta, eller om de blivit utestängda av någon...
Använder du Pixel 4a, som det står i din profil? Jag gissar med Android Messages? Om du går in på din frus konversation i sms-appen, och väljer...
Ett av svaren du fick ovanför, från chraist, verkar du ha läst fel. Han skrev att det räcker att öppna sms-appen för att kamera-appen ska kunna...
Det låter ju ytterst tveksamt, som du säger. Även med tanke på Transportstyrelsen-skandalen 2017 och att Serbien inte är med i EU. Jag har inte...
Jag som har Halebop (Telia) utan VoLTE-telefon börjar märka fler och fler platser i Göteborg där jag hamnar på 2G vid samtal och ej kan surfa...
Har du frågat telefontillverkaren om de kan assistera, och förklarat situationen (i termer av "nödsituation")?
Vad menas med den nedre grejen? Är det samma sak som "non-standalone 5G"? Isf, om jag minns rätt, att radionätet är 5G men corenätet är 4G,...
Har du mer information om "spoofingblock", hur det fungerar rent tekniskt? Vore intressant att veta huruvida 3 och 6 månader är "fasta gränser",...
När skedde de uppköpen, eller har det "alltid" varit så? Jag visste inte att marknaden var så konsoliderad, med ett fåtal ägare. Sen var det 2012...
Hur gick det?
Löste det sig?