Separate names with a comma.
Batteritiden anser jag vara helt ok. Visst jag laddar den varje dag men pillar med Market, SMS, syncar mail, pratar i telefon, WiFi hela tiden,...
Tråd gällande Recovery images som finns till HTC Hero. Amon_RA (min favorit) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=561124 (se där...
Kan inte säga att jag känner igen det. Testade på ett par hemsidor och då zoomar den in där jag vill utan problem. Vart testade du så kan jag med...
Du ska inte göra det i telefonen utan via calendar.google.com... :)
Hej! Välkommen och hoppas du får det lika roligt som vi andra har! :D
Det torde räcka med att boota telefonen med moddad recovery image, slänga över radio-updaten på minneskortet och sedan köra in den updaten...
Problemet jag ser med telefoner baserade på Android i helhet, oavsett tillverkare, är att de som köper en sådan mobil förväntar sig uppgraderingar...
Jag har sett en del förfrågningar om att klistra t.ex. Gang Wars-tråden i app delen av forumet. Vad tycker ni medlemmar om detta? Klistra...
Bra tänk i tråden. Dock anser jag att ROM's för exempelvis Hero ska hållas i Hero-forumet då det har med den luren att göra. Applikatoner däremot...
God dag alla glada Swedroiter! Som nybliven moderator av forumet och ett aldrig sinande intresse för Android kombinerat med en sinnesjuk kärlek...
Vilken kanal kör du på? Testa med en "vanlig" kanal (6 är den absolut vanligaste i Sverige) om du inte redan gör det och se vad som då händer. Se...
Länkar till Wiki för att roota, tips och tricks gällande Hero som finns i wiki eller kanske i denna tråd... Stänga av Sense UI Tethering med...
Diskussioner om uppdateringar från HTC här. Ska sammanfoga trådar i mån av tid...
Jag installerade IU samtidigt som jag installerade v2.9 av MoDaCo och jag tycker den är mycket bättre än FU-varianten jag hade innan. Bättre 3G...
Tycker vi håller vidare diskussioner om uppdateringar till Radio i denna tråd och fyller på allt eftersom helt enkelt. Radio uppdateringar...
Den troliga orsaken till problemet med Telenor/Glocalnet och Telia/Halebop är att Telenor och Glocalnet kör samma nät, har samma ägare (Glocalnet...
Det är inga som helst konstigheter att köra 32-bitars applikationer på Vista 64. Körde själv Vista 64 till att Win7 kom och det var inga som helst...
Har en Hero och är otroligt nöjd med den. Kör (såklart) MoDaCo's ROM till den och tycker den fungerar hur bra som helst. Gällande bredband så...
Drog in den här direkt när den kom (första versionen hade inte Superuser.apk med...). Inga problem alls för mig, tog bort swapper som det var...
Har inte konverterat min Apps2SD partition till ext4 än men det ska väl bli rätt snart så fort jag får tid över... :)
Precis som när du lägger in en ny MoDaCo-rom t.ex. Tankar ner filen i länken ovan, slänger över den på telefonen och kör in den via recovery som...
Vet inte om det diskuterats något här men jag drog precis in Teknologist Kernel 1.7 och telefonen är ännu snabbare. Lade in den på MoDaCo 2.8 och...
Jag hoppas att med kernel sources ute kanske vi får se CyanogenMOD till Hero? :D
Whohooo! Äntligen! :)
Recovery går tillbaka till den version som var inlagd när du gjorde NAndroid-backupen. Det vill säga om du har 1.2.1 när du gör NAndroid backup,...
Angående Perfect SPL så kan det här vara av intresse: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=572683 Vet inte om det finns,...
Jag får problemet ibland, då slår jag av WiFi så försvinner det. Händer dock endast när jag inte är ansluten till ett nätverk men har WiFi igång...
Jag plockar gärna en jag med om tillfälle kommer. kosmiq [at] gmail [dot] com
När jag la in Modacos ROM (version 2.0 eller vad det nu var) första gången körde jag en wipe, nu uppgraderade jag bara och det fungerade hur bra...
Körde partitionering av minneskortet, uppdaterade till senaste Radio och slängde in 2.5.1. Fungerar alldeles ypperligt och känns snäppet snabbare...
Samma som med radio, diskussioner om MoDaCo Custom ROM i den här tråden så behöver vi inte se en ny tråd varje gång det kommer en ny version... :)...
ingen alls? bumpar i hopp om någon respons eller idé... :(
Har för mig någon nämnde problemet i tråden på xda-developers med, kolla igenom där, kan hända de fann någon lösning på det hela.
Oh om Cyanoges ROM kommer så blir det verkligen intressant :D
Någon som testat ännu och kan delge erfarenheter? Vad jag förstått det som så är den baserad på en firmware som hör till en annan telefon än Hero...
Själva uppdateringen är väl inga konstigheter i sig. Det är väl mer att man blir förbannad över att behöva nollställa telefonen som gör de flesta...
Finns det något sätt att låsa skärmen medan man pratar i telefon? Jag använder headset i 99% av alla samtal och då skvalpar telefonen runt i...
Värt att nämna är att jag inte använder något annat än de SMS-apps som följde med telefonen. Inget SMS-popup, HandCent, ChompSMS eller liknande....
Eftersom så många verkar ha problemet drog jag också in SMSToMailBox för att se om jag missar något. Två dagar nu och inga problem än så länge,...
Testa att ta bort alla inställningar för nätverket, inklusive inskrivet WEP-nyckel. Anslut igen, skriv in nyckel osv igen och återrapportera....