Separate names with a comma.
Jaa, troligtvis blir det fel på luren just inne på Gallerian Nian & bara när jag har Telenor i den... mkt märkligt & ännu märkligare att det bara...
Ny accesspunkt påväg hem från jobbet. UniFi Mesh[ATTACH]
Han menar nog att 4G är så mkt mer utbyggt än 3G.
"Det som gäller från årsskiftet* i Post och telestyrelsens (PTS) nya föreskrift är fyra timmars reservkraft i mobilnätens basstationer utanför...
Fast de reglerna är väl gamla nu ? Ja, många operatörer verkar ha problem fortfarande. Telia verkar ha minst problem...
Detta modem har ju inte stöd för extern antenn tråkigt nog, men ska vid tillfälle testa med det större modemet & riktantenn. Men nu vet man att...
Har nu ikväll / natt testat med Net1 i Mariehamn, högst upp i fören på deck 11 på SB (höger) sida ombord på M/S Birka Stockholm, se bilderna....
Jag hoppas också att Telia gör nått, helst obegränsad surf som mina Finska kollegor har även när de roamar i Telias Svenska nät.
Den enda fördelen jag ser hos Telenor är det obegränsade surfen. Jag kan använda abonnemanget på jobbet som mobilt bredband, brorsan har ett...
Troligen saknar SUNAB batterier för backup vid strömavbrott, och det bör inte vara något problem heller om N4M-nätet & Telia's basstationer har...
Även om det är löst så verkar Telias nät vara mer robust.
Telia verkar ha bättre driftsäkerhet än N4M-nätet ?[ATTACH][ATTACH][ATTACH][ATTACH]
Fast jag sitter ju hellre med abonnemang från någon av N4M-operatörerna än att inte sitta med någon täckning alls med Tre... N4M-nätet är ju...
Ser ut som om dom har aktiverat 4G på sina 3G 900 basstationer. Bra, men fortfarande långt, långt efter de andra.
Jag är på jobbet (fortfarande) så kan bara svara via mobilen så lite bökigt att kolla täckningskartorna. Datorn ligger i hytten.
Jag tyckte de såg ganska lika ut. Men tar man och kollar Telias 4G 800 så är den i sin tur mkt bättre än den som Tele2 visar.
Gå in på Telias täckningskarta & välj endast 4G+, då är täckningen likvärdig den som Tele2 visar. Kan vara mkt väl att Telia har fler...
Har aldrig besökt Romme Alpin så har inte heller inventerat mobilmasterna där, men gör det ev till våren när snön är borta. Men jag tror Telia...
Kan vara att försvaret har sagt nej till bygglov högre upp på berget då det kan störa radiolänkarna. Fråga Tele2.
Kan ha å göra med att det finns en FTN radiolänkstation på berget. Historisk första mobilmast i Romme Alpin ger täckning för samtal och...
3G har "cell breathing", att cellerna blir mindre ju högre belastningen blir, vilket jag inte hört att varken 2G eller 4G har. Cell breathing...
Troligtvis är det så, Telia har ju bevisligen celler på 50 km på LTE, har ju fått täckning 50 km på havet söder om Stockholm i somras & nu i...
Nu har vi passerat Gävle och är ca 34 km utanför Gräsö, Uppland. Se kartan. Telia fungerar bra trots att jag sitter inne i Panorama Bar (högst...
Det kunde jag inte kolla då jag inte hade uppkoppling. Fartyget's WiFi använder 4G och utanför täckning så fungerar det inte ju, därav har jag...
Telia verkar ju ha både och [emoji108][emoji106] Många som jobbar på sjön ser Telia som det bättre alternativet, men inatt körde vi så långt ut så...
Jobbar inte längre på Åbolinjen, men kan testa i Mariehamn iaf.
Se inlägg #776 ang räckvidd på LTE som jag fick då. Dock konstigt att bara Telia har så stora celler och inte N4M-operatörerna. Vi lägger strax...
Testade Net1 nu i hamnen i Kemi, förvånad att det fungerar så bra. Dessutom fungerar WiFi-samtal med både Telia & Telenor utomlands, mkt...
Tänk på att Finland har ett eget LTE 450 nät. Ukkoverkot - Wikipedia
Testade Net1 och det fungerade också. Net1 säger 100 km över hav.[ATTACH]
Nu har vi kommit en bit längre norrut :-) Telia fungerar överlägset mkt bättre än Telenor (N4M-nätet) här ute på havet, nu har vi bara ca 20 km...
Ombord på M/S Birka Stockholm som just nu befinner sig strax norr om Hudiksvall - 50 km rakt ut från land. Telia har 4G & ger ok hastighet....
Nice att få 1TB extra utan extra kostnad! Har 1 TB idag för 99 kr / mån.
Krisroaming | PTS
Blåljusmyndigheterna bör kunna ha abonnemang som alltid har prioritet i nätet. Länsstyrelsen har ju dessutom abonnemang / simkort som fungerar i...
Plats: Panorama Spa & Bar, M/S Birka Stockholm i Furusund. Lur: Galaxy S8+. Nät: 4G+. Operatör: Telia. Att operatörsnamnet ej står med i appen...
Ja, FTN bygger till stor del på radiolänk men även fiber & koppar, det är nog en av anledningarna till att staten inte säljer hela sitt innehav av...
Redan idag används Net1 av blåljusmyndigheterna, troligen med prioriterad trafik (Net1 har sådana abonnemang iaf). Sen vore det ju rejäl...
Ja, jag har samtalet där jag beställde abonnemanget inspelat & där sades inget om att abonnemanget bara fungerar på en viss adress / i en viss...
Ny laddare till mina mobiler, 199 kr får ses som mkt bra pris![ATTACH][ATTACH]