Separate names with a comma.
Bra fråga. Det är som sagt bara en 3.5mm anslutning och manualen pratar om optisk kabel också (hur man nu skulle ansluta den?) Sen att det är en...
Nu har jag fått mitt bordsställ som jag beställde i slutet av februari. Det är tillverkat 22/3, så de måste ha fixat in i det sista med nån spec.....
Den dök upp idag. Hinner inte testa den innan jag kommer hem, så en liten recension får dyka upp ikväll. [IMG] [IMG]
Ja, kolla rootningstråden för instruktioner hur du får in fastboot och låser upp den.
Du gjorde helt rätt. Har man fastboot och adb som fungerar ser jag ingen anledning att inte göra på enklast möjliga sätt. :) Enkelt, smidigt och...
På fråga 2 så kör jag denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.j4velin.notificationToggle Gratis och fungerar bra. Du behöver...
Jag har motsvarande till min Desire och den funkar helt OK, men inte lika bra passform som Brodits bilhållare - måste mecka för att träfaf rätt...
Googles filer innehåller ingen exe. Det är bara Samsungfilen i första posten som gör det. Googles filer ska flashas med fastboot. Kolla...
Jag fick orderbekräftelse från Expansys nu (beställde i februari..). Borde dyka upp om ett par dagar. Återkommer med recension när jag fått den.
Tveklöst. Har precis läst mig till samma sak. Den krypterar /sdcard, så det är bara att glömma att leka med luren om man går den vägen.
Ouch. Vad kan man göra med CWM när man krypterat luren? Ta Nandroid och läsa tillbaka? Flasha zip filer?
Använd root explorer eller motsvarande och kopiera filen till /cache/
Ja, om det går att boota extern recovery via fastboot och filsystemet är okrypterat kan man plocka ut all info ur telefonen. Hur funkar det om...
Ser ingen anledning att låsa den annat än för att resetta telefonen inför ev garantireparation. Du kan bl.a. göra fastboot boot <valfri recovery>...
Har du uppat till stock så blåser den även custom recovery vid varje boot. Enklaste lösningen är att boota clockwork via fastboot boot om du...
Jag menar den su.zip som ligger i första posten. Den funkade inte för mig, trots att den innehåller 3.0.7. Sen kändes det lite skumt med en zip...
Root behålls inte vid ota uppdateringen. Om appen funkar kan jag inte svara på. Den tar iallafall backup på su vad jag kan se. Det är hur som...
Att sätta upp fastboot och drivare kan väl vara lite meckigt. När man väl har det fungerande är det bara att skriva kommandona i ordning. Kolla...
Jag skulle ladda ner factory image direkt från google istället och flasha bootloadern manuellt om det är det du vill göra....
Efter uppdateringen till 4.0.4 via OTA så pajade min root. su.zip från clockworkmod i första posten funkade inte, då den inte installerade su i...
Finemang! Alltid intressant att ha alternativ om man inte skulle ha datorn tillgänglig. Har du provat appen själv?
Se på fan! Jag som stört mig så otroligt på hur de kunde missa en sån banal grej att inte ha OK på samma ställe för SIM-PIN och telefon-PIN. Den...
Två ord. Titanium Backup. Sen har vi AdFree och Market Enabler som inte heller är dumma att ha.
Hehe, bra att veta tills nästa gång. Nu funkade det bra med clockwork via fastboot boot och superboot fungerade precis lika smidigt som förra gången.
Tror att det ska funka. Det är i princip det som superboot gör när du startar den (kollar om su är inlagt, annars kopieras den dit). När man ändå...
OK, provade att starta telefonens inbyggda recovery, men får bara en androidgubbe med rött utropstecken. Bootade clockwork via fastboot som i...
Sweet. Tar en Nandroid nu till att börja med. Funkar superboot fortfarande eller finns det nåt annat enkelt sätt att roota sen?
Funkar det även om man kör rootad yakju?
Precis, och de har inte släppt kernelkoden än, så det är 4.0.3 kernel som gäller i denna.
10tecken
https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!topic/android-building/YoBlTfntDvo Törs man hoppas på en uppdatering av factory images snart?
Hehe, då undrar man ju förstås vilken fil det läses ifrån nu?
Där ser man. Har de hårdlött det i koden istället alltså? Märklig lösning i så fall..
Jepp. se länken i min signatur för superboot.
Jepp. Det är systemfil (/etc/gps.conf).
Jag upplever den som hyfsat likvärdig med min gamla Desire. Precis som med den så har jag moddat gps.conf att gå på se.pool.ntp.org. Upplevde...
När det gäller kollegorna så är den gemensamma nämnaren kameran. ca var 25-50:e gång man startar den låser sig luren och startar om. Fotar man...
Spontanrebootsen är det jag stör mig på. Misstänka är Kameran Waze Spotify Jag kör 5 mil om dagen med waze, spotify igång, samt bluetooth...
Jag skaffade en Galaxy Nexus och är mycket nöjd. Körde oxygen på Desiren på slutet och vill inte ha sense eller annat bloat igen. Saknar inte...
Troligtvis går det åt pipan, ja. Guiden kör ju med fastbootkommandon från datorn för att flasha allt, så jag skulle inte prova att återställa...