Separate names with a comma.
Jag har lite svårt att se att sådana politiska beslut ska kunna sänka elpriserna. Men vi får väl se. Om det gör något för att få ner priserna är...
Kommer ni ihåg IKEA:s Åskväder? Ett system där kunden själv kan göra vissa "elinstallationer" och placera eluttag på önskad plats. Modul grenuttag...
Läser man texten så länkas det ju till ett event i Sverige också. Nu börjar man bli hoppfull! Made by Google SE Celebration [ATTACH]
Jag tror att det påverkar alla mer eller mindre. Visst blir vi lite mer osäkra när det är krig i Ukraina, sabotage på Nordstream gasledningarna,...
Elklocka.se visar priser inkl. moms. De flesta andra sidor visar priserna utan moms.
Problemet är ju att vi inte alla dagar kan producera tillräckligt med el för att både täcka Sveriges behov och behovet i de andra länder som vill...
Sverige ligger i bottenligan i Europa när det gäller stöd till elkunderna. De flesta länder lägger mycket större andel av BNP på att stödja sina...
Uppdatering: Saken verkar nu ha löst sig. Det verkar vara ett fall av att man ska prata med rätt person. Efter att ha väntat två timmar på att...
Det är en befintlig lägenhet byggd 1960 men renoverad till ett fräscht skick. Saken verkar ha löst sig. Se kommande inlägg. Tack för ditt långa...
15% rabatt på Besikta med någon av koderna: TRYGGBX OKQ8TP
Nu är vi så snart så desperata att vi skiter i om det kostar 10K eller vad det kostar. Bara det överhuvudtaget går att lösa. Bankerna verkar som...
Som jag skrivit i andra inlägg så finns pengarna på några olika bankkonton. Det är mäklaren och bankerna som använder ordet "kontanttillträde" för...
Tillträdet är 1 december så vi har lite tid på oss. Det ska inte vara något problem att hinna samla pengarna till dess. Problemet verkar vara att...
Är ju utspridda på flera nischbanker som sagt. Dessutom ska frugan och jag betala hälften var så sammanlagt blir det ganska många olika banker...
Jodå, det kan mycket väl bli aktuellt att göra så. Det gäller bara att hitta en bank som ställer upp på detta om de inte har någon historik om mig...
Handpenningen är inte ett problem. Den betalar vi in på mäklarens klientmedelkonto. Pengarna finns utspridda på flera olika nischbanker som...
Jag ska undersöka lösningen att betala med ett lån och sedan försöka betala av det så snabbt som möjligt. Det känns dock helt fel att ta ett lån...
Mäklaren (Bjurfors) säger att en bank måste hjälpa till med kontanttillträdet.
Jag har Skandiabanken och de sa nu på morgonen att de inte hjälper till med detta. Jag tjatade inte med dem utan ville bara kolla läget men de var...
Edit: Problemet verkar vara löst. Se inlägg längre ner. Jag och min fru är i situationen att vi ska köpa en bostadsrätt för 1,5 miljoner och hade...
Det blir väldigt trevliga elpriser i morgon, 52,34 öre/kWh i SE3! :) När jag försökte klura ut orsakerna till detta fann jag på Svenska Kraftnäts...
Fick min Chromecast med Google TV 4K ifrån Amazon idag. Det verkar vara en förpackning avsedd för den italienska marknaden då all text på...
De behöver inte ens kosta något. Det finns många kraftvärmeverk som står redo att köra igång bara de får tillstånd och nödvändiga beslut blir...
Jag vill inte försvara Svenska Kraftnät men man ska ha klart för sig att problemet är svårare än att bara bygga nya ledningar. Avsaknaden av...
Det var väl inte så oväntat kanske. Vi i Sverige är ju extremt sega när det gäller att komma till skott. Allt måste utredas i det oändliga. Många...
Köpte en Chromcast med Google TV 4K från Amazon med 100kr rabatten. 695 - 100 = 595:- Helt OK pris tycker jag! :) [ATTACH]
Skatten debiteras av ditt elnätbolag. I Sverige är energiskatten 45 öre/kWh. Att sänka eller ta bort den skulle alltså inte innebära någon...
Jag vet inte hur de räknar procent egentligen? De sänker alltså skatten från 69,7 danska öre/kWh till 8 danska öre/kWh. I min värld blir det en...
Netonnet verkar ha den i lager, både online och i 24 butiker:...
Bilderna på förstasidan är missvisande. Om man klickar vidare ser man att de olika versionerna skiljer i pris: [ATTACH]
Göteborgare kan få 30% på allt i Clas Ohlsons butik i Nordstan i morgon: [ATTACH]
Jag fick en glad överraskning idag när jag plötsligt fick ett mail från Bredband2 att de bjuder sina kunder på fem månader Viaplay Film & Serier...
Det finns ingen anledning att göra någon kreditkontroll eftersom det inte är ett kreditkort. Det är ett debit-kort. Du sätter in pengar i förväg...
Humla påstår att de inte har något valutapåslag utöver Mastercards kurs. Det skulle i så fall vara bra om det stämmer. Jag klistrar in min...
Nej, jag hoppar över Humla-kortet. Jag ser inga som helst fördelar med det. Och jag har redan för många andra kort att hålla reda på. ;) Man får...
Eftersom det är en av storbankerna som ligger bakom kortet (SEB) så kan man nog inte vänta sig att Humla-kortet ska vara speciellt förmånligt....
Här ser man tydligt sambandet mellan hur mycket vindkraft som produceras (hur mycket det blåser) och elpriset. Efter att ha haft lite lägre...
0705 var ganska tidigt hos Telia. Jag hade ett 0705 nummer hos Telia på 1990-talet, minns inte exakt år tyvärr. Numret finns fortfarande i bruk...
Riksbanken höjer styrräntan Riksbanken har ett möte till inplanerat i år och då väntas det ske en liknande räntehöjning igen. Riksbanken senaste...
Vattenfall: Misstag orsakade haveriet på Ringhals Ja, det är en pinsam historia för Vattenfall att detta har kunnat inträffa. Man försöker påstå...