Separate names with a comma.
Mi-store reparerar bara Xiaomi-lurar som de själva har sålt. De lagar inte Xiaomi-lurar som är köpta på andra vägar. Det finns också många som är...
Xiaomi har vad jag vet ingen officiell support i Sverige utan det ska skötas av återförsäljarna. Du har nog tur i oturen att du köpte av Netonnet...
I måndags hade Vimla ett långt driftavbrott på SMS för Vimla 2.0-kunder. Från igår eftermiddag till idag förmiddag har många relativt nyligen...
Det är många som fått likadana fel på sina fakturor. Vimla har erkänt felet och säger att de ska rätta till det på nästa faktura: Betalt för SMS?
Jag är också osäker på vilka kort svenska kunder får nuförtiden. Mitt kort som börjar på 5375 9000 funkar dock klockrent med Google Pay.
Fördelar är att Curve-kortet kan ersätta flera andra fysiska kort du har så du inte behöver bära med dig dem. Curve i sig har ingen kredit eller...
Nu verkar det rulla på igen! Jag gjorde två köp i butik utan problem och kontoutdraget på komplettbank.se har blivit uppdaterat med fredagens...
Något skumt är det. Jag blev nekad att handla online från Kjell&Co nu. Provade tre gånger men "det gick inte att authorisera". Kontoutdraget på...
Ditt problem verkar påminna mycket om det som nämns i denna tråden på Vimlas forum: Problem med mobildata Vimla verkar stå handfallna och kan...
Om du misstänker DNS-problem kan du prova 1.1.1.1-appen och se om det gör skillnad. Då bypassar du alla Vimla/Telenors DNS-er. Om det däremot är...
Du kan få viss rabatt på Dustinhome genom att gå med i Benify privat. Det är en engångskostnad på 10:- för att gå med i Benify privat. Sedan kan...
Numera så är Vimla ganska flitiga i forumet och flera personer brukar vara inne dagligen. Dock är det endast supportpersonal inriktade på att lösa...
Håller med! Jag gjorde två köp från leverantörer som använder Klarna för utcheckning igår. Det var mycket förvirrande med två alternativ som båda...
Ja, tidigare har flera kunder på Vimlas forum klagat på att mobildata lägger av stötvis på Vimla 2.0 så det finns nog ett fel i 2.0 arkitekturen...
Lite skumt att ingen klagat på detta i Vimlas forum igår eller idag. Det borde någon gjort om det var ett större fel tycker jag.
Om jag förstår saken rätt så har du ännu ingen anläggning med solceller? Du har tecknat ett avtal om att installera en sådan anläggning? De olika...
Igår var jag på Citygross Ytterby (utanför Kungälv). Jag blev nekad köp p.g.a. platsbaserad säkerhet. Har handlat i många andra affärer med mitt...
Glöm inte att kolla över säkerhetsinställningarna och slå på blipp-funktion (om du vill ha det). Revolut har en massa säkerhetsinställningar som...
Det är många kunder som klagar på att datatrafiken försvinner ibland efter byte till Vimla 2.0. Det finns flera inlägg om saken på Vimlas forum....
Nej tyvärr. Det har jag ingen teori om. Du kanske får snacka med Telenors kundtjänst om det.
Här har du numret till Telenors meddelandecentral Problem med sms - Samsung Galaxy | Telenor
Är nog lättare att hjälpa till om du talar om vilken teleoperatör du har.
Jag vet inte varför svenska ISP:er är så sega med IPv6? Själv har jag kört IPv6 i fem år nu med en tunnel från Hurricane Electric Free IPv6 Tunnel...
Det senaste budet från Vimla är att migreringen av alla kunder till Vimla 2.0 ska vara klar i slutet av första halvåret 2020. Det bästa sättet...
Som jag skrev så är det en massa saker Vimla "jobbar på". Det har de gjort ett antal år och det är totalt ointressant fram till den dagen det...
SIM-korten var försenade. Man angav leveransförsening från leverantören som orsak. Mer vet jag inte.
Jag var också med i beta-testet av extra-SIM. När det väl kom fungerade det inte alls som utlovat. Som du säger så delade det inte pott med...
Det var Viktor som sa att Vimlas "byte av betalpartner"-projekt skulle vara klart i december 2017 också... ;) Vad jag kan påminna mig har Vimla...
Om du läser inlägget jag länkade till så framgår det att man också nämner dessa frågor. Det sägs dock inga tidpunkter utan bara att "arbete...
Vimla har lämnat ett nytt besked om när migreringen av alla kunder till Vimla 2.0 ska vara slutförd. Tidigare besked från Vimla var att...
A3 är gamla Alltele som har växt genom att köpa upp andra bolag som Universal, T3, IT-Total och Delegate. Nu verkar de synka produktportföljen mer...
Vad tycker du själv är rätt eller fel? Om du bor ihop med din mamma är det väl inte mer än rätt att ni båda bidrar till kostnaderna för bostaden?...
Verkar vara på kronan samma abonnemang som Universal har: Mobiltelefoni - Välj datapaket - Universal Telecom Universal ingår i A3 och har haft...
Håller med om att Curve är lite väl UK-inriktade med tanke på att de ändå vänder sig till en internationell marknad. För mig har dock Curve fått...
För att utesluta kablar och kontakter kan man prova att koppla en lång provisorisk kabel direkt från LNB ner till mottagaren genom ett fönster...
Kablar och kontakter måste inte bli dåliga bara för att de sitter ute. Jag kör fortfarande med en del kablar och kontakter sedan jag satte upp...
Allt som sitter ute. LNB, kablar, kontakter ev DiseqC-switch m.m. påverkas av väder och vind och slits ganska fort. Du säger inget om ålder på...
T.o.m. 2%. ;)
Vimlas USP är det nya fantastiska nätet med Vimla 2.0 som ska så stora möjligheter till unika och fantastiska tjänster i framtiden. Det är...
Ja, sektorn kommer nog att öka. Avgörande är när man hittar applikationer som får en verklig praktisk nytta för människor och inte bara utgör...