Separate names with a comma.
Samma strul med Kies 2.0. :-( Jag ska utvärdera om MyPhoneExplorer är bättre (en server på PC:n och en klient i tfn).
Hmmm, det ska bara ta nån minut. Efter en timme låter det som att den inte kommer tugga vidare, utan du blir tvungen att avbryta. Har du otur har...
Det var nån på xda som rätt ingående beskrev det där hoppet. Det är en feature att den inte ska ligga på 100% då det tär mer på batteriets...
Tackar. Adderar den informationen till min buggrapport till Swiftkey-folket.
Ni som använder Swiftkey, kan ni prova följande: Skriv lite text i porträtt-läge och håll sedan in backspace för att radera det du skrivit....
Hmmm. Det låter ju inte bra. Bara som experiment kan du prova samma sak fast med JM9:...
Förtroendet var redan lägsta möjliga, men jag provade ändå att uppgradera till Kies 2.0. SUCK! Bloatwaren är nu ännu mer bloatware. Herreguuud...
Nej, root behövs inte för att flasha in en ny ROM. Däremot får du oftast root tillsammans med ROM:en du installerar, eftersom man oftast vill ha...
Näää, det gör den väl inte. Man ställer in SMS-signal under Messaging | Settings, dvs INTE under de globala inställningarna.
Hehe, hur är det möjligt?
Jag har blivit lurad av larmet två gånger. Defaultmässigt väljs larmtypen "one-time alarm". När det larmat en gång så släcks bokstaven för dagen...
Jag har inte länken men minns att det var på xda. Det var en väldigt detaljerad beskrivning av hur laddning och användning fungerar. Det var dumt...
Tackar. :)
En liten fundering: Varför skulle telefonen dra mer ström med ext4?
Testa med annat SIM i din tfn för att se om det är något i telefonen eller fel hos Telenor. Märkligt att du inte kan SKICKA några MMS dock, det...
Jag har råkat ut för det efter flashing av ny ROM. Lösning (kräver root):...
Jag tänkte dyka upp om jobbet tillåter.
1. Varför tycker Titanium Backup att jag måste ha "USB debugging" aktiverat? 2. Måste jag verkligen ha det? (det verkar funka bra ändå) 3. Finns...
Du verkar ha gjort något fel. De apps du väljer i kitchen ska även bli installerade i telefonen. (reservation för vissa Samsung-specifika widgets...
Ja, det ska nog gå. Har inte mobilen framme just nu men har för mig att jag sett att man kan formatera sdcard i CWM. Annars kan du lika gärna göra...
Vad avgör om man kan döpa om den nerladdade filen till update.zip eller ej?
Jupp, jag kör med JM9 som "om allting skitit sig"-återställning i min guide.
Hängde inte riktigt med där. Du rekomenderar att jag tar Maps 5.0 från Kitchen samt även installerar maps4.6.0.4686-brut-renamed.apk ?
Någon här som installerat Brut Google Maps? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887 Ska man i så fall skippa "Maps 5.0" i Kitchen...
Fråga: Finns det nån gratis eller nästan gratis navigations-app? Navigon och CoPilot är de apps jag läst om, men vill inte betala flera hundra...
Lite OT men ändå on-topic gällande kategorierna. 1. Vad är den stora skillnaden mellan ThinkDroid och QuickOffice? (jag antar att "ThinkDroid" =...
Vad är compability mode? ...och när man håller på och frågar, vad innehåller de olika CSC-filerna man kan välja i köket? "Carrier-specific" har...
Vad gör Spare Parts så pass "viktigt" att det ingår i Doc's basutbud?
Läs igenom min lathund från början till slut så får du åtminstone mer koll på vad som är vad. Sen kan du börja labba om du känner dig mogen för...
Vad är "MMS AOSP" och "MMS - samsung standard", och vad är skillnaden mellan dem?
Står i ett blåsigt serverrum och försöker reda ut en nätverkskrash. Så som läget ser ut här lär jag inte komma iväg till fikan. :cry: Nästa...
Vad är dessa saker till för? Ska man installera dem eller slipper man gärna? "HTML Viewer" "Google feedback" "Quick Office" "Car Home"
Under sektionen med apps och utils borde det finnas en liten checkbox ovanför listan som när den checkas togglar alla val. ...och om romkitchen...
Japp! Dock bör bilderna på förstasidan vara klickabara, inte bara rutorna därunder. Skulle du även här lite kort kunna beskriva vad CSC är?...
Medhåll om att det är svårt att som lekman försöka få grepp om saker genom att browsa forumtrådar här och på xda om man inte redan är halvt insatt...
Kolla först om du redan har "2e recovery" i din telefon. Om du har det är det så busenkelt att flasha om den att du kan göra det själv.
Nix, det är CWM du vill ha, så har du det redan är allt lugnt. Det KAN funka, men vid ett så stort hopp skulle jag rekommendera en Wipe.
Ett tips är då att du läser igenom hela min lathund för att se om Doc's ROM är något för dig.
Jag funderar på att dyka upp då jag missat tidigare fika. Är det bara ta t-banan till St Eriksplan, eller? Kan man få nån beskrivning på åt...
Gissningsvis behöver du återställa batteristatistiken