Separate names with a comma.
Snart kommer även Top 10 listan i iOS versionen. Ligger och väntar på review hos Apple. Tyvärr rejectades första försöket pga att min splashscreen...
Version 1.1 släpptes idag för Android. Den stora nyheten är att man nu kan visa en topp 10 lista över sina facebook vänners highscores. Ens eget...
Fortsätt med guiden på https://github.com/libgdx/libgdx/wiki/Admob-in-libgdx Under rubriken Control så visas hur så lägger till kod så att du kan...
Ta bort "import com.google.android.gms.ads.*;" Tryck sedan Ctrl+Shift+O så lägger den till alla imports som saknas. Du måste också göra om...
Jag följde denna guide för AdMob och libGDX https://github.com/libgdx/libgdx/wiki/Admob-in-libgdx Men korrigerade anropen till Play Services...
Jag tror inte åtkomst till extern lagring behövs för att kunna flytta appen till SD-kortet. Den behövs först när du vill läsa eller skriva till...
Hmm... det är inget jag medvetet fixat men jag lade till space och skrev kod för att undvika att man flög över rören innan de sakerna dök upp i...
Dag 11 i kilobolts tutorial beskriver hur du får fart på iOS versionen. Det är (var?) problem med iOS simulatorn och verison 5.1 av Xcode men de...
Version 0.9 har nu även en dedikerad facebook knapp som använder Facebooks SDK för att posta highscore till Facebook (kräver att Facebook appen är...
Kul att se fler här som snickrat ihop spel. Några nyfikna frågor: Använder du färdigt library som t.ex. libGDX eller AndroidEngine? Varför...
Facebook problemet är nu löst i version 0.7. Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Numera kan man, när man få highscore, dela ut det via androids inbyggda delningsfunktion till t.ex. Twitter, Google+, Instagram, skicka som MMS,...
Det jag ser direkt som skiljer mitt projekt från ditt är jag inte har installerat App Engine, jag saknar helt den "mappen" i projektet. Min...
I huvudprojektet finns en fil som heter ZBGame.gwt.xml. Ta bort sista nivån i source pathen. Alternativt, lägg in i en rad för varje "package" du...
Tanken med denna tråd är att utbyta erfarenheter och diskutera utveckling där libGDX används. Jag har själv precis börjat använda libGDX då jag...
Då libGDX är ett cross-plattform library så roade jag mig idag med att fixa en HTML5 version av spelet. http://www.zombie-bird.com/ OBS! Används...
Nu är appen uppe i version 0.4 med framför allt ny grafik.
[IMG] Jo tack, jag vet att världen inte behöver fler Flappy Bird kloner men jag ville lära mig libGDX och samtidigt testa att släppa en app med...
Moto G är ett bra val men ett annat tips är att ICA fortfarande säljer dessa för 1699:- och de är ej operatörslåsta och det ingår ett års spotify...
Precis som e7andy skriver så förväntas det mesta vara gratis på Android. Historiskt så gick det inte att köpa appar i många länder, det tog flera...
Nyfiken fråga, hur har du löst multiplayerbiten? Egen server? Någon molntjänst? Googles spel-api?
Citat från guiden: Han/Hon som gjort upplåsningshacket har också gjort en (otestad) utility för att försöka återställa Wifi MAC och IMEI här:...
Fast man ska vara medveten om att alla som låser upp med gratishacket får samma macadress på sina routrar. Jag tycker det var värt €7 att låsa...
Tyvärr är det inte alla icke-Nexus enheter som har denna möjlighet då inte alla tillverkar valt att inkludera detta och då kan man lösa det med...
Det beror lite på. Android 4.1 och nyare har stöd för annat än amerikansk layout för fysiska tangentbord men även om enheten kör Android 4.1 eller...
I app-beskrivningen för AIDE så skriver de ju att de själva använder transformer prime så jag skulle tro att det fungerar alldeles utmärkt....
Jag fick också beskedet via deras supportchatt att de inte säljer några operatörslåsta samsungprodukter. Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Fast Nexus telefonerna har dock ingen minneskortsplats. Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Visserligen saknar den möjlighet till extra lagring (kanske iofs går att koppla USB minne med OTG adapter?) med idag får du en Nexus 7 (2013) med...
Galaxy S4 Zoom (3G modellen) 2990:- hos CyberPhoto. (Kampanj)...
Uppdatering på svarta kanter problemet. Med firmware 2.4.26 så finns ett gäng inställningar när man surfar in för att uppdatera firmware. De fanns...
Det är exakt det som gjorde att jag avbokade en S4a som jag hade förhandsbokat när min S3a pajade och jag köpte en Nexus 4a bara för att...
Jag kör 2.4.26 Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Nu har iaf jag testat. Det fungerar. Tyvärr får jag "sorgkanter" trots att Nexus 5 har en upplösning som perfekt matchar min plasma. Även testat...
Någon som testat PTV3000 med en Nexus 5? Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Detta är visserligen en smula off-topic men bör kanske ändå förtydliga lite. VAT=MOMS Om du är momsregistrerad så kan du på vissa ställen när du...
De sålde dem utan abonnemang i början men sen slutade de med det....
Jag loggade in igår och det stod ngt i stil med Överrensstämmer för mig så jag antar att min blivit godkänd men ej utbetald ännu. Sent from my...
Tråkigt, jag fick iaf min väl beresta Nexus 5a idag.
Hade du Västerås som destination? Jag hade Arlanda och mitt dök upp i Västerås i fredags och under helgen har det passerat Danmark och sedan...