Separate names with a comma.
Ni som fått OTA v10j, vilken modell av G3 har ni?
Konstigt att inte jag fått v10j, detta står på Telenors hemsida: "Från och med den 1 maj 2014 är inga mobiltelefoner som säljs operatörslåsta....
Jag har inte fått nåt i alla fall. "Latest Firmware: D85510H_00"
Man blir förbannad när man hör såna här (allt för vanliga) skräckhistorier på dessa oseriösa services verkstäder. Det ända du kan göra är att...
Man blir inte överraskad tyvärr. Får man fråga vad som hänt med din G3? (av anledningen att den blev skickad på service)
"laggen borta" hm det var väl lite väl djärvt uttryckt?
Tack för svaret, dock är jag inte intresserad av en ny då man läser hundratals trådar om random avstängningar på denna modell. Och som sagt jag...
Köpte en G3 3Gb/32Gb (uppdaterad till 10h) i Fredags med abonnemang, jag är inte speciellt nöjd, och just precis nyss stängde den av sig när jag...
Jag köpte en LG G3 häromdagen (uppdaterade till v10h via OTA) Är helt grön på LG kommer från Samsung note2. Jag är lite sugen på att roota och har...
Åh ja, dessa j..... skit drivrutiner från samsung, har också haft en massa besvär med det. Windows 8.1 och samsung smartphones är odugligt, kör...
Kör en full wipe via recovery istället, du förlorar all data osv men det kanske det är värt?
Nej det finns inte den funktionen i stock recovery. Du måste ha kört en custom recovery eller så minns du fel ;)
Välj "wipe cache partition" Finns inte "Dalvik cache wipe" på stock recovery.
NEE rullar ut KitKat idag, dock samma build som France fick i Maj. Hade hoppats på en nyare. Model: GT-N7100 Model name: GALAXY Note II Country:...
Ingen garanti :neutral: Det är ju semestertider nu också.
Har äntligen lyckats få "S5 look" utan root. [url=http://postimage.org/][img]
Hehe du verkar vara en skön snubbe :D Dra in kitkat via odin om du är så sugen ;)
Jo det kan jag tro. Det börjar väl luta åt en ny smartphone ändå för dom flesta av er? Och jag kan tro att Samsung inte ligger högst upp på...
Läste i "towelroot tråden" om någon som testat (även med en rad olika code strings) utan success. Men det gör ingen skada att testa.
Nej det fungerar inte till N7100 (inte ens med special modstrings) Om du skulle få för dig att sälja din note 2 skulle du berätta att knox står...
Greece United Kingdom Croatia Har fått Kitkat idag.
Indien är tydligen högst prioriterat http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-N7100&pcode=INU 4st updates på Jelly-bean 4.3 (NEE 1 st!) 2st...
Idag har Kitkat ankommit till: Bangladesh Nepal India Sri Lanka Czech Republic Netherlands
Jag håller på i skrivandets stund. Nästan lite oförskämt svar av dig tycker jag när jag bara försöker hjälpa till.
Jag håller på med en teori som bör fungera. OBS! jag kommer från "MJ5 bootloader" som inte är KNOX låst, så om ni är någon version över denne så...
I augusti blir det en ny mobil för min del..... [img] Pga uselt stöd för windows 8.1, tveksamma uppdateringar, alla bloatware osv... Nu har...
N7100XXUNFND3 är en "KNOX bootloader" och den går inte att nedgradera.
Ok, hänger inte med riktigt vad du menar med "varför det skulle funka att göra så först ?" Men skulle inte det heller fungera så finns det knappt...
Slänga in stock (samsung orginal) firmware via odin, har du testat det?
Ok, har du testat att gjort en total wipe på internal storage? (blåsa :D)
Vilken recovery kör du?
Gud vet, fan till och med Sovjetrussia fick 4.4.2 igår :D Slår man in någon 4.4.2 kitkat med annan region än NEE så är det omöjligt att gå...
Jo det är N7100XXUFNE1 du ska köra. http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=29588 Stabilare och bättre än ND3 & ND4 på många punkter....
Launchern på bilden är inte den som kommer med Kitkat 4.4.2 NC2 blacktox zip. Den är moddad till 6x5 och går att hitta här...
Tänkte dela med mig av den senaste läckta Kitkat version till n7100. Läckan kommer från blacktox som redan har moddat firmwaren med en massa...
[img] 5x6 Note 3 launcher- [img]
Det installeras bara en custom recovery inget annat.
Den fungerar bra men cpu voltage är för högt satt 1400mv vid 1.6ghz stock är 1316mv även uv blir fel. Vill ni åt bra ljud bara, kör viper4android.
Kör inte den senaste den har kända problem som inte är fixade. Kör philz_touch_5.15.0 tillsvidare.
Är väl bara att du tar kontakt med "Samsung service center" och frågar?