Separate names with a comma.
Jepp, tyvärr blev det bara Pepparkaka från officiellt håll för oss. Sent from my Desire HD using Tapatalk 2
Nu har jag själv inte kollat men jag antar att telefonens skärm alltid lyser upp när det ringer, oavsett om du har headset inkopplat eller ej. Men...
Eftersom jag själv har en rootad enhet så minns jag inte vad som är stock i nuläget men visst är det Sense 3.5 som rullar på orootade enheter? I...
Nu ska du inte vara sån. HTC var ju faktiskt först att ge ut ICS av alla, bortsett från Galaxy Nexus. Att det sedan tar ett tag att få ICS till...
http://www.htcaccessorystore.com/uk/p_htc_phone.aspx?i=203871 Men som sagt, prova att klaga först så kanske du får en gratis. Det funkade för mig...
3G-mottagaren sitter i bottenlocket, som täcker SIM-kortet. WiFi-mottagaren sitter i batteriluckan. Du kan prova att byta ut SIM-kortsluckan. Det...
Men varför unroota och lägga in samma android- och senseversion som ARHD redan bygger på? Det enda du uppnår genom det är att du får sämre...
Jepp, funkar asbra. https://swedroid.se/forum/56370-anvanda-ace-advanced-hack-kit.html
Han menar så klart "Current position". Han kanske inte var så tydlig med det men det är ju knappast svårt att räkna ut. Åter till frågan. Jag...
Får du lika dålig batteritid med andra ROMs?
Ja, en full wipe tar som namnet antyder bort allt på telefonen. Kontakter och sms kan du dock ta backup på mot google innan om du vill. Det...
Precis som med 6.2.0 rekomenderas det att köra super wipe innan du flashar eftersom det är basbyte till 6.3.1.
Varför skulle du vilja göra det? ARHD bygger ju både på samma sense- och androidversion som denna OTA. Dessutom är ARHD överklockad och optimerad...
Kan inte annat än att hålla med. Jag har inte testat 6.2.0 fullt ut än men med 6.1.5 hade jag runt 2% per timme i standby vilket var helt enormt....
Notera dock att Mike själv rekomenderar att köra superwipe innan flash av nya ARHD då den har en ny "base". Android Revolution HD 6.2.0 ---...
Kanske lite väl långsökt men har du uppdaterat din radio då du flashat nya ROMs? Låter lite som dina signaler inte fungera som de ska...
Att flasha en ny radio har inget med själva rootandet att göra. Det hänger ihop med att du efter rootandet troligen lägger in en custom ROM. Om så...
Jepp, det är den versionen som rekommenderas till ARHD. Om du inte flashar en ny radio riskerar du att få taskig täckning samt dålig batteritid....
Inte för att vara dryg eller så men ställer du den frågan så bör du verkligen göra som programmet säger och läsa manualen, ordentligt. Men för...
Google is your friend! =P [ROM] Android Revolution HD™ 6.1.5 | High Quality & Performance | Official Sense 3.0 - xda-developers
Jag menade snarare usb-porten på telefonen och huruvida SD-kortet kan läsas genom den. Visst är det som du säger, funkar SD-kortet i telefonen...
Har du testat ditt SD-kort i ngn kortläsare eller annan enhet? Det låter som att du antingen har ett SD-kort som inte kan läsas eller en defekt...
https://swedroid.se/forum/39225-samlingstrad-roms-kernels-teman-mm.html
Hmmm... Kommer du in i bootloadern ordentligt? Jag hade själv problem med detta och fick starta telefonen i bootloaderläge manuellt. Om du ska...
Nej precis. Som jag sa innan, Ace-kitet fixar det åt dig. Flasha din ROM och uppdatera sedan din radio till lämplig version. Vilken version...
Först och främst, sök. Det finns redan en tråd som tar upp AAHK (https://swedroid.se/forum/56370-anvanda-ace-advanced-hack-kit.html). Det behövs...
Kan inte annat än att hålla med Kent. ARHD är stabilt som det är. Har förvisso inte flashat 6.1.4 än men det borde som sagt inte vara sämre än...
Har du endast testat med HTC sync? Hade själv problem med ett buggigt HTC sync innan jag avinstallerade skiten. Kan du få kontakt med telefonen...
Hur lång är en pinne? Man kan väl säga att den förbättras i alla fall, men det beror ju så klart på många faktorer. Vilken ROM? OC? Osv osv...
Svårt att veta vad du missat eftersom du inte skriver vad du gjort. Har du utfört alla de förkrav som finns listade i manualen. Avinstallerat HTC...
Ja, du kan göra en backup innan. Gör detta i samband med att du lägger in en ny ROM. Detta sparar alla dina appar samt dess data. Vad gäller...
Öppna en kommandoprompt. Detta görs genom "cmd"-kommandot eller genom att öppna via någon av genvägarna i rullistan på skrivbordet. För att...
Det innebär att du ska, precis som det låter, öppna en kommandoprompt och navigera dig ned till där du lagt ditt hack-kit via de "cd"-kommandon...
Visst är det så. Värt att tillägga är dock att i fallet med N1 så är det hårdvaran som sätter stopp för en eventuell uppdatering. Hade den...
Jag gjorde lite sökningar på xda angående dina problem med powerknappen och hittade följande tråd. Power menu issue DHD runnin ARHD 6.1 -...
Det finns dock risk för att det kommer dröja med ICS till DHD, om det nu kommer. Av vad jag har läst, och logiskt tänkande kommer till samma...
Skumt... Bara för att vara på den säkra sidan, har du usb-debugg påslaget? Vad händer när du utför "adb reboot bootloader"? Vart hänger det sig?...
En ny radio som passar till ARHD hittar du på samma sida, lite längre ner på sidan. [ROM] Android Revolution HD™ 6.1.3 | High Quality &...
Jepp, såg det jag också. Tack för tipset! Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk
Tack för tipset! Läste det på xda också. Har hört att man faktiskt kan läsa sig till svar också, innan man pestar ner forum och dylikt... :)...