Separate names with a comma.
system.tar.gz är korrupt. Det är inte så att det tog slut på plats på minneskortet när du dumpade? Kan du göra ett nytt försök?
Överklockning är inbyggt men AHB överklockningen flashas som en addon då den byter ut linuxkärnan mot en som klockar AHB bussen högre än default...
Nej, den skalar automatiskt efter behov. Det du sätter är max värdet.
Skönt... ju färre original-ROM:ar, desto mindre jobb för mig.
När du säger Tele2 Gen2 så menar du väl en telefon köpt från Comviq? Dvs, den hade 5st Comviq app:ar installerade från början? Anledningen till...
Vet inte om du tjänar något på att uppgradera men oavsett så påverkas inte den installerade ROM:en av att du byter recovery. Däremot skall du...
Hur det blir med officiell Froyo vet jag ju inte men inofficiell skall nog inte vara något problem. Hursomhelst, om du vill flasha om den så...
Nejdå, förmodligen klarar den inte 691 heller bara det att förra gången du provade var CPU:n svalare.
Det problemet är ett minne blott när du fått på Custom ROM:en. :) Testade precis den Clockwork 3.0.0.6 och den är rätt-roterad och orange text...
Det är iaf inget som jag har skruvat på så det lär nog vara lika i originalrommen från Comviq.
Det där låter iofs som en custom recovery, som t.ex. Clockwork. De tidiga versionerna var upp-och-ner-vända. Det där skall du inte lägga så...
Enligt dem själva så har de tagit bort dem eftersom de inte vet om/när de får fler leveranser.
Vilken Clockwork är det du försöker lägga in? Du måste köra x880 versionen eftersom du har en Gen2 telefon. De andra versionerna kommer att...
http://techblog.gr/mobile/zte-blade-teardown-greek-commentrary-9485/ Men hursomhelst, det är inte kört med custom ROM:ar bara för att...
Uppdaterade Gen1 återställnings-ROM:arnas installationsskript så att de bör vägra att installera sig på Gen2 telefoner (dock ej testat). Denna...
Vad jag kan se var den OK. För övrigt så tror jag det kommer att gå bra. Både Kinesiska V880 och Bulgariska Z3 har ju testats med bra resultat och...
Det du skulle behöva göra är en factory reset men då behöver man kunna komma in menyerna. Ring Comviq's support och fråga vad du skall göra.
Fast med NoFrills CPU control så känner den av ofrivilliga omstarter och klockar inte efter en sådan. Testa att rycka batteriet när du har "utför...
Telefonen blir inte brickad för att du flashar fel recovery partition. Recoveryn används bara när du bootar med volym ner nedtryckt. Det som...
Det som dykt upp i England är att vissa av de nya telefonerna har problem med touchscreenen om man kör en custom ROM då det verkar som om ZTE...
så stod det för mig också när jag testade Recovery manager för några dagar sedan och jag kör också med clockwork 3.0.1.4
Vilken av dem?
Air control verkar fungera nu men det är troligen för att det kom en ny version häromdagen.
RLS3 ute nu. Bör även fungera på Gen2 telefoner. Ingen wipe behövs mellan RLS2 och RLS3.
NEJ! Det skulle resultera i en telefon som inte längre startar. Använd Swedish Spring RLS3 istället. (Dessutom har jag lagt in en spärr i...
Om någon vågar testa så är detta förmodligen den metod som eventuellt fungerar (fungerar iaf på kinesiska V880 som också är Gen2) Ladda ner...
Gör gärna en dump. Du kan ju dock kolla först så att den inte redan använder någon av dem som redan dumpats. Telia säljer ju sina olåsta så det är...
Splash logon har inget med Android att göra utan visas innan ens linuxkärnan snurrat igång. Med andra ord, spelar ingen roll vilken ROM du kör,...
Nej, men om du inte använt den på typ en vecka eller mer eller förflyttat dig en längre sträcka så kan det ta lång tid igen. AGPS ska hjälpa mot...
Eftersom du har root:at och inte ännu har flashat Clockwork så skulle jag behöva en dump av din recovery partition. Detta för att ni som har Gen2...
Om backupen är gjord med clockwork (eller RA) recovery så duger den ej till att göra en fullständig återställningsbackup eftersom det till en...
Lugna er i några dagar så ska jag försöka skriva ihop instruktioner.
http://android.modaco.com/content/zte-blade-roms-rom-customisation/327215/recovery-3-0-1-4-clockworkmod-recovery-for-zte-blade-oled-tft/
De är nog hyffast lika men inte identiska. Det finns en Clockwork recovery för Light men jag tror inte du kan köra en Blade ROM på den utan...
Du har inte installerat Clockwork recovery. FTM står det när du har original recovery partition kvar och försöker boota till Clockwork recovery.
Minns faktiskt inte vilka drivrutiner jag lagt in och vilken version av adb.exe jag använder. Finns nog lite info borta hos Modaco som kan vara...
Förklara "låst". Vet inte på rak arm om det finns någon kombination för att göra "factory-reset" utan att gå via inställningsmenyerna. Men...
Vänta lite nu... Varifrån gjorde du wipe? Från en app som ROM Manager eller Recovery Manager eller har du lyckats boota den i Clockwork Recovery?...
Förklara mer. En wipe tömmer bara andvändardatat och skall inte resultera i en telefon som inte bootar. Vad hade du för ROM installerad?...
Har du adb installerat? Isåfall kör en "adb shell" när den står med ZTE-loggan och skriv sedan "df" följt av Enter. Kolla hur stor /system är och...