Separate names with a comma.
Förstår dig helt. Unifi är inget vidare på mesh helt enkelt.
Ja körde dr7. 2st ux7 o två ux. Det visade alltid dålig mottagning. Men jag bor i stenhus med en enorm murstock också... Dra kabel, det är värt...
Restart till safe mode, uppstart, sen omstart löste det... Hittade ett par case efter mycket googlande.
Sambon försökte uppdatera sin s25. Nu vill den inte hoppa igång.. Fastnar tydligen på ai installation och kommer inte vidare. Tömma cache hjälpte...
Jag byggde först mesh med dr7 och ux7. Men det blev aldrig stabilt. Det fungerade ett tag, sen trillade nått bort och stökigt att lägga tillbaka.....
Appar är en styggelse (ibland) Bra löst iallafall.
Du anar inte hur glad jag är nu. Årets användare! TACK!!!!
Detta skräpet. Drar ja ner i mitten så får plattan för sig att ändra till nån slags desktop mode. [ATTACH] [ATTACH] [ATTACH]
Går det att deaktivera den här jäkla semi dex mode som vill starta nån form av desktop mode mest hela tiden? Blir tokig.
Du letar efter bridged mode.
Låter som att båda försöker leka router samtidigt. Är din 5g router inställd att vara brygga bara. Så den inte försöker routa. @jimel
Japp det är samma Marr :)
Det spårar FORT ur... :D
Jag körde surfplattan till en dell usb c dockningsstation när fibret la av en dag.. Det fungerade iallafall. Samsung s10 platta. Du vill ju kunna...
U7pro - täcker hela källaren. [ATTACH]
Det tar sig på den lilla hyllan ovanför frysen. Ska sortera elen med, men fick fel pryl från Dustin. De ersatte dock med rätt pryl och ville inte...
Om man på sikt tänker flytta övervakningskamerorna från arlo till unifi protect. Så kommer jag behöva addera någon pinal. Dream router 7 stödjer...
Nu har den viktiga halvan av tomten wifi. Ska sammanställa urspårningen om någon dag. Men det blev ett djupt hål (i plånboken) :p [ATTACH]
Ok, mesh är fan djävulens påfund. (i gamla hus) 100meter cat6 kabel senare så kör vi inte mesh längre.
Ja funderade på en annan sak. Mest teoretiskt. Men skulle man kunna ta bort "mediaboxen" o köra fiberkabeln rätt i sfp porten? Med rätt mojäng...
Nu har jag satt upp en failover med. Unifis enkla lte modem. Mobile router ultra. Telenor IoT kontantkort laddat med 20gb för 2år. Satt en regel...
Hands on här. Garmin Venu X1 Hands On: Everything You Need to Know!
Nätverket är ju väldigt mycket stabilare. IOT prylarna har fungerat exakt varje gång nu. Hade rätt ofta att mina shelly wifi pluggar missade sin...
Min netgear saknade bridge. Jag beställer en unifi direkt istället.... Mobile Router Ultra - Ubiquiti Store
Ska kika i helgen vad min erbjuder :)
Har ju faktiskt en netgear nighthawk jag ska börja testa lite med. Köpa ett simkort o testa mig fram lite.
Snöat in på att ha backup Internet. Kontantkort verkar gå att lösa. Vad tror vi om denna (billiga) 4g router. Kommer kopplas och drivas med...
Dessa starta för en dag kort. Kan man göra det remote. Jag vill ju ha failover även om jag är på semester tex.
Tänkte skaffa ett 4/5g modem för failover om fibret lägger av. Vad finns det för alternativ? Finns det fortfarande simkort man laddar med surf...
Nån idé om varför wifiman inte fungerar? Den detekterar routern korrekt, men inte mina APs Det fungerade första gången jag testade. Med alla...
[ATTACH] Nomnomnom
Tog sin lilla tid att flytta allt, sortera, döpa osv. Inser också att mitt försök o flytta routern mot tidigare ställe inte var optimalt. Det...
Det maxar här med nu. Typ samma som dina siffror för 1000/1000
Kollat en del videos. Zonbaserade brandväggen såg Nice ut ja. Beställde en liten switch också. Behöver styra en del fasta portar kopplade på ena...
Får bli ett media vlan då också :)
Låter bra. Ja hör av mig när det strular och ber om hjälp :)
Beställde en dream router 7 och två express 7. Bör täcka in allt. Kommer bli gråhårig med olika vlan osv. Men får lära mig helt enkelt. Tänkt...
Någon som är insatt i unifi och kan ge tips. Börjar bli dags att byta ut mitt aimesh. Har i dagsläget router +3 noder. 2 i källaren och 2 på...
Kan banken inte stänga av nfc kontrollen blir det nog svårt :(
Fick idag också. En nerskriven en del och en för ursprungsvärdet.