Separate names with a comma.
Jo hur man nu gör.... XDA har sedan en längre tid den här klistrad för de som vill låsa upp, roota samt kör custom....
Jo du kan se samma sak hos Sweclockers att ingen får ifrågasätta Nokia/Microsoft. MS-lobbyn har formerat sig och gör allt (där inga medel är...
Jo från min horisont så pågår det en stor debatt i Sverige om det här, vid fikabordet på jobbet, sociala medier mm Jag vill mena att det pågår...
XDA har den här "bautatråden" om (appar) o spel http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1555275 Sen bör man då hålla koll på TegraZone...
Jo inte kan forumet göra något åt din gula fläck !!
Jo men det finns de som får ihop till levebrödet för dagen genom att fundera över det här.... Nästa "fars" är Kalle Anka på Julafton och...
[IMG] HTC om luren: http://www.htc.com/se/smartphones/htc-one/#overview SUPPORT:...
Vilken mailtjänst gäller det ? Har du kollat ev fel på mailtjänstens websida ? Byta till POP ? Funkar gmail ?
Tjau... Pepparkaksgubbar, Tintin, negerbollar.... farliga saker...:p
Jo det handlar om Mio som inte fick vara pepparkaksgubbe http://www.expressen.se/nyheter/gladjen-mio-far-vara-pepparkaksgubbe/ Vi firade iaf en...
Ny version med lite smått o gott. http://insertcoin-roms.org/2012/12/13/insertcoin-evolution-one-x-14-1-0-jellybean-and-sense-4/ --
Jovisst är CF-Bench bättre men Quadrant ger ett bra samt snabbt svar på hur en lur beter sig. För mig själv är det då mer intressant när...
Som jag ser det från 29 Oktober då Taiwan fick den första uppdateringen. Ref http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1957202 Sen...
Jovisst är HOXen snabb..... [IMG] Släpper bara HTC kärnkällkoden så är man lätt över 7000...
Jo.. paketröra...:p Det här kommandot är klart tuffare sudo dpkg -i --force-overwrite filnamn.deb --
Ett viktigt förtydligande är att det INTE blir en fabriksåterställning, däremot så startas luren om helt rent och minnesareorna fylls på med...
Jo som jag skrev så måste du befinna dig i den mapp där filen finns. Lista mappar dir Förflytta linuxprompten till en annan mapp, exempel cd...
Jo.... Linuxgrunxet... Kör installationen från en terminal och posta terminalsvaret. sudo dpkg -i filnamn.deb Sen måste terminalen då köras...
Jo och jag misstänker att det är nån bugg med dubbelflashningen man gör för firmwaret, RUUn klarar nog inte av den manövern.
Jo nu får man nog tänka bakvänt om man ska över till RUUn och om det är så att RUUn kräver hboot 1.36 Recoveryn blir då fel och man ska inte...
Kollade min sync manager och den har varit bruten länge (hela jelly-testtiden) Tråd med andra som har samma trubbel...
Jo nu har jag inte energi att kolla av ubuntuforums etc för bra google-träffar på felet.:p Du kan som jag skrev även testa "the real thing" som...
Ett råd till alla som har trubbel ! Gör en "hård omstart", håll nere power-knappen 10 sekunder, det börjar räkna ner efter ett tag och luren...
När man ger ut en ny lur så har man bara en chans.... HTC brände den chansen pga dålig kvalitetssäkring i sina fabriker med de första batcherna...
Tackar... ingår i varje flashares verktygslåda om nåt går snett !! ------- Vetetusan vad som gäller angående hboot 1.36 ?? det verkar vara J15...
Jo men är din installation helt uppdaterad med de nyaste paketen inkl nyaste kärnan för Ubuntu 12.10 ?? Är den inte det så måste du uppdatera...
Ok.. du ser i felmeddelandet vad som knasar. Troligen är det VB-drivningen som inte kompileras med den kärna som du kör och man måste veta...
Jo när du hade trubbel förra gången så borde du lärt dig hur man rensar cache samt ev data från enskild app.... Sense är en sådan och hade du...
Installerat ver 14.0.2 utan full-wipe och det ser Ok ut. :teeth: (kom från 14.0.1)
Jo först angående aptitiude så tog ubuntu bort aptitude för några versioner sedan för att undvika förvirring med apt-get Vill man köra...
Nej från HTC har vi inget sätt att ta bort energibesparningen men som jag skrev så är det ett utmärkt sätt att snabbt förvandla luren till enbart...
Allt ser bra ut, Quadrant-test 6700 och allting flyter bra. Om det är nån riktig skillnad tar några dagar/cykler för att avgöra (men det har...
Jag har flashat om min med hboot ver 1.36 inkl omflashning av senaste recovery utan några trubbel. Sen får du nog kolla själv om andra haft nåt...
HTC har tagit bort skärmtiden av någon anledning. Många kör gsam battery monitor istället Info:...
Jo angående klockan så släng klockan du har och lägg til den igen så kan du bocka i "Visa helskärmsanimering", sen ska det snöa på skärmen.......
hboot svängen igen till ver 1.36, använde JBFW-verktyget ua (inkl boot.img) Full wipe (vill ha en helt ren lur) Flashat romen ua...
Klicka på notifieringen så får du upp vad den gör... samt att du kan välja. ;) Alldeles utmärk funktion som förvandlar luren till en gammaldags...
Typiskt SATA II resultat för mig, just nu en Intel 520, 180GB För Intel-ägaren rekommenderas starkt Intels SSD Toolbox för att hålla koll på...
Jo då är det bara att göra det bästa av situationen för arbetslös är ingen höjdare. Via mydigitallife finns det W7-ison....;)
Ok... du har inte funderat på att köpa en SSD-disk ? Jag bytte min till en större och via Intel får man ladda ner ett cloningsprogram som gör...