Separate names with a comma.
Jag kör med Tele2 Kompis Surf Student. Som Kompis Surf, men lite billigare och bättre. 59 kr/mån, och då ingår 3000 SMS till alla operatörer (till...
Som lite motvikt så har jag aldrig haft några problem med Tele2. De har alltid varit billiga och stabila. Jag har dock aldrig använt en mobil med...
Vore nice med lite Edge i GSM-nätet. Får bra hastighet när jag har täckning för 3G+ (4-5 Mbps här hemma i lägenheten), men när man trillar ner på...
Ah, okej, bra med flera lösningar att testa! Min första tanke när det hände första gången var att avaktivera och återaktivera "Tillåt...
Ok, bra att veta att det fungerar iaf. Det har minst sagt varit irriterande att tvingas starta om telefonen när detta händer (vilket jag tidigare...
Jag var på Chalmersområdet här i Göteborg. Så jo, det var en del hus runt omkring, men inga skyskrapor direkt.
Ibland när jag stänger av Wi-Fi på telefonen så kopplar den inte upp sig mot mobildata igen, utan jag blir helt utan dataanslutning. Verkar hända...
Okej, men då (om du verkligen har synkat kontakten till Google - se till att du har lagt den i gruppen "Mina kontakter") borde du kunna se...
Okej, testade precis över 3G här hemma, och fick då ca 4,6 Mbps ner och 400 Kbps upp. Det får man väl vara nöjd med, förmodar jag. Antar att jag...
Detta är vad jag har använt: https://market.android.com/details?id=com.chartcross.gpstest EDIT: Okej, antar du har testat det. 9, minsann....
Har Comviq-Blade:n, och den hade redan Tele2-APN:er inställda. Så det bör inte vara något problem. De siffror som har tagits upp här i tråden...
Har använt GPS Test. Har iofs bara testat utomhus en gång, men då fick jag som sagt bara in 5 satelliter, med SNR på runt 30%. Ganska uselt...
Oj, det var inte illa! Om den fungerar bra så ska jag nog banne mig försöka mig på att lägga in den. Kör 2.1 än så länge och tänkte vänta på...
Ingenting. Tyckte bara det var lite underligt att telefonen inte verkar kunna hantera mer än så över Wi-Fi. Det större problemet är väl att...
Har testat min Blades nedladdningshastighet med SpeedTest. Hemma på mitt Wi-Fi kommer jag upp i runt 6 Mbps, vilket ju måste anses vara dåligt med...
Oj. GPS:en i min Blade verkar snarare helt värdelös. Utomhus har jag som mest fått kontakt med 5 satelliter, och inomhus fungerar den inte alls....
Det enklaste sättet att byta ut kontaktbilder på andra personer är via Google Contacts (antingen via Gmail eller här) i en webbläsare på datorn....
Du kan bara ställa in ljud för alla notifikationer tillsammans globalt. Vill du ändra för en specifik app (t ex mail) måste du in i...
Skate, ja. Men det är ju en annan (dyrare) ZTE-telefon. Blade har 2.2 på dessa bilder.
Alltså, har du lagt in den som kontaktbild för dig själv eller någon annan? Om det är för dig så borde du kunna se den här:...
Om du synkar dina kontakter med ditt Google-konto bör du väl kunna se bilden bland dina Google-kontakter i Gmail.
Ska testa det.
Är du på en mobilsajt så fungerar det i allmänhet inte, då såna är gjorda för att passa skärmen. På vanliga webbsidor bör det fungera.
Ser ju lovande ut. Borde väl rimligen innebära att 2.2 för Blade är redo (eller åtminstone nära).
Testa WinAmp. Det har lite andra smarta funktioner också, bl a trådlös musiksynk med datorn (om man har WinAmp installerat där också).
Vet inte om det är någon skillnad vad gäller det det, men 2.2 har ju JIT (just-in-time compilation), vilket nog kan göra ganska stor skillnad i...
Jag behöver använda en task killer med min Blade, så är det bara. När lite för många appar har startats blir telefonen märkbart seg,...
Detta lät ju trevligt. Får man komma trots att man bara har en stackars Blade? ;)
Operatör? Har du Tele2/Comviq ska du ha exakt dessa APN-inställningar för MMS: Namn: Comviq MMS APN:...
Ah, okej. Ja, det vore ju nice.
Ja, den fixar "pinch to zoom". Touchsensorn klarar dual touch, men inte mer än så.
Nja, som jag har förstått det så är det snarare CPU:n som blir överbelastad än att minnet blir fullt. Har kollat i Aktivitetshanteraren nån gång...
Nej, Android har inte en alldeles utmärkt processhantering på egen hand. Min Blade blir ordentligt seg efter ett tag om jag inte dödar lite...
Du ska använda headsetet som BT-mottagare till stereon, och köra 3.5mm-kabel från headsetet till någon ingång på stereon, eller...? Hmm, nej,...
Vad har du för kort? Läs den här tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=26436
Om man läser tråden ett par sidor bakåt så låter det ju som att A-datas 16 GB-kort inte fungerar speciellt bra (blir korrupt efter ett tag). Hmm,...
Jo, jag vet vad det är meningen att Android ska göra på egen hand, men jag tycker det fungerar mindre perfekt. Efter att lite för många appar har...
Hmm, om det fungerar lika bra så låter det ju som ett bättre köp. Vad är A-data för märke dock? Pålitligt? Vill ju inte att kortet ska dö efter en...
Ja, det är irriterande. Och en del processer startar om av sig själva även om jag dödar dem, till synes helt utan anledning. Ett exempel är IMDB....
Mmm, har också uppfattat det så (i kombination med att implementeringen av A2DP i Android inte verkar vara den bästa). Men det alltså är framför...