Separate names with a comma.
Nä, det är en ren uppslagning mot filen. Får den träff på det till vänster så retunerar den det till höger.
Nu måste jag kolla om vilket språk yr skall ha. Enligt geonames history ser det ut så här: 5 2009 07 02 11:04:07 bigma add name :en,Stockholm...
Snacka om osis, jag körde beta 3 i några timmar på min mobil och såg att den fungerade, men nu blir det fel hos mig med. Undrar varför de...
Damn för geonames, men att jag lade till en mappningsfil underlättar ju :) På sajten där ni hämtade widgeten finns en fil som heter mappings.zip...
Var, hur, när? ... och fanns inte problemet tidigare?
Hmm.. jag skall implementera något i beta 4. Skall försöka tänka ut något smart som även kan fungera när man inte har en hårdkodad plats. Det är...
Hehe
Vad menar du? Ett bra bildredigeringsprogram att köra i android?
Beta 3 är nu släppt. Lästa första inlägget i denna tråden.
Troligen inte. Jag hade också liknande problem efter att jag en gång varit inte och ändrat network samt apn-inställningar.
Men grejen är att ditt jobb betalar för att du skall kunna göra så, dvs ditt jobb har ett betalabonnemang. De som man sedan lägger till kan ha...
Japp, man själv räknas inte som collaborator, men jag vill kunna lägga till ca 6-7 personer som collaborators.
Har jag missförstått dem? I deras pricing står följande (mitt projekt är som sagt inte open source): Micro $7/month 5 Private Repositories 1...
Frågan är hur många fler som besöker om det är open source kontra closed source, men fortfarande gratis att använda. Många av de som hämtar hem...
Haha!
En kompis tappade sin iPhone i backen, skärmen gick sönder. Vad är definitionen på robust som fan?
Om jag skulle hosta ett opensourceprojekt så skulle jag ev välja http://code.google.com
Den är verkligen stor i kB räknat. Ca 146 kB för en prognos. Blir lite väl mycket att tanka.
closed-source project on Launchpad for just $250 O_o De var lite dyra :)
Jag använder mig inte av den tjänsten iom att jag inte ville ha timme för timme, utan jag ville ha flerdygnsprognosen som ger lite annan...
Tackar. Har hittat problemet. Geonames säger att området ligger i Västra_Götalands_Län, men yr.no säger Västra_Götaland Det där kommer leda till...
Min app är ju inte open source, så då måste jag betala där. $7 per månad är ok, men då kan man bara ha en collaborator. Jag skulle vilja ha fler...
Tjenare, Någon här som känner till ett ställe där man helst gratis, eller till billig penning, kan lägga upp projekt, med...
Håller med, och därför borde jag byta applikationsikon. Min är inte sedd snett ovanifrån som det skall vara.
Kan du posta de koordinater som står i loggen? Vad står det efter got location? Säger den något om downloading och got forecast, stored forecast?
Jag har nu googlat lite och hittat guidelines för androidmenyikoner:...
Vad är ens plats? Mina inställningar är att ge prognos för den plats där jag befinner mig, och den kommer pendla mellan hemma och på jobbet. I det...
Tackar. Den hade jag inte sett, och jag har ändå surfat runt rätt mycket på deras sida för att läsa om XML-info.
Tackar. Jag har dock en fördel av att ha programmerat i Java sedan språket släpptes :)
Det är något jag skall göra, men det blir lite komplext. Om man byter position måste jag radera informationen, och om man sedan byter tillbaka så...
(Angående att göra datum i fetstil i detailsvyn) Är helt ny på Android, och har ingen bok, så jag har ingen aning om hur man gör det. Lite...
Ok, får kolla på det senare.
Vad skulle 2x2 visa? Ett problem med Yr är ju att jag inte har någon prognos för hela dagen. Skall se om det blir svårt att göra transparent...
Beta 3 börjar bli hyffsat klar. Har fixat en small widget (1x1) Lagt till hjälptexter i settings Ändrat design i settings Lagt till så att man i...
Jag hittade vad som orsakar problem när man byter till landscape i konfigurationsdialogen. Det är felaktig hantering av lifecycle i min aktivitet....
Härligt, då slipper jag lägga ned tid på det nu. :)
Nej, abort gör den bara på ritandet av widget 38, och det är den som du höll på att konfigurera. Det borde bli en ny paint när konfigureringen är...
Kanon Har nu lagt till det, och gjort en small.
Hmm.. det blir svårt att felsöka iom att du inte kunde klicka på den. Antar att du kör beta 2? Japp, alla settings gäller per widget. Du kan...