Separate names with a comma.
Tele2 företag obegränsad, mätt vid Rådhuset på Kungsholmen i Stockholm: [ATTACH] 3 minuter bort vid Stadshuset har N4M inget 5G ännu, är mycket...
Eller så är det bara någon nyanställd UX-utvecklare som bara tänkte att "tummen upp låter ju bra för feedback" och inte grävde djupare än så. Tre...
Testa Syncthing. Det är som Dropbox men open source och har ingen central server, utan mobilen ansluter direkt till datorn. Och ja, det kommer...
Kan inte riktigt ge några tekniska detaljer eftersom jag jobbar i branchen, skulle se dåligt ut om jag går ut med säkerhetsbrister hos våra...
Håller med. Även om Ryssland visste exakt var varje basstation sitter så spelar det ingen större roll. Varje operatör har ca 10k basstationer, så...
Hur gamla är ungarna? Är det inte bättre att bara köpa dem sin första mobiltelefon?
Yup, det vanliga är att man har en vanlig EnodeB riktad in mot tunneln. Här är ett exempel från Blekholmstunneln i Stockholm: Google Maps
Både ja och nej. I fallet med RCS via Google så debiteras trafiken som vanlig surf om inte operatören implementerat RCS på sin sida. I övrigt går...
OK. Lycka till, då.
Flera personer (mig själv inkluderat) ställde ju relevanta frågor i din tråd om detta. Du blev förbannad och svarade inte på frågorna utan bara...
Hade nog funkat, men högre frekvenser innebär större förluster i läckande kablar, så de hade nog fått sätta upp fler repeaters eller distribuerade...
Jag tror inte det, men ta mitt svar med en nypa salt. Läckande kabel är i princip en koax-kabel med små hål med jämna mellanrum. Är hyfsat säker...
Det finns en läckande kabel som alla operatörer delar på. I slutet av tunneln har operatörerna sina egna basstationer med egna frekvenser. Telia...
Yup, de använder frekvenserna för 5G istället. Det kan de göra utan att byta ut hårdvara som t.ex. läckande kabel, förstärkare och duplexers. Det...
Pröva att stänga av WiFi ett tag och se om det funkar bättre. Kan lika gärna vara routern som stänger TCP-anslutningen till push-servern.
Har stängt av snabbladdning och kör till 80%. Har aldrig dödat telefonen på en dag ens med tung användning. Har en gammal laptop från 2016 som...
Är främst p.g.a. säkerhetsskäl. 2G går att avlyssna helt passivt och det är omöjligt att veta om du är avlyssnad eller ej. Det är även busenkelt...
Finns ingen lag mot det så länge utrustningen inte sitter på t.ex. ett skyddsobjekt.
Abbonemang: Tele2 företag obegränsad Telefon: Galaxy A54 Plats: Rådhuset, Stockholm Mätningen är gjord inomhus. Har precis köpt en lägenhet här...
Pröva att låsa telefonen på ett annat nät.
Har du testat N4M nyligen då? De har bytt ut en stor del av sina gamla Huawei-radios mot moderna basstationer från Ericsson det senaste året....
Telia har sänkt priset på mobilt bredband till 299:- inklusive en 5G-router om man binder 24 månader: Mobilt bredband – Köp och surfa snabbt med...
Vad är det för fel på N4Ms 4G? Mätt i norra Stockholm: [ATTACH] Samma ställe, 5G: [ATTACH]
Tele2 gör det inte genom egna avtal med andra operatörer i Sverige. Istället får man ett Estniskt SIM-kort med svenskt nummer då Tele2 där...
Abonnemang: Tele2 företag obegränsad Plats: Kaxås Telefon: Galaxy A54 Tele2 har bara 3G här via det gamla delade nätet med Telia, finns ingen...
Tycker detta låter extremt konstigt. Operatörer brukar inte routa trafik internt inom sina CGNATade subnät. Lust att dumpa lite trafik och posta...
Abonnemang: Tele2 företag obegränsad Plats: Djurö Telefon: Galaxy A54 Bra tryck i linan trots många ute i skärgården. [ATTACH]
Exakt vilken Halebop-produkt har du? Jag har aldrig sett en publik IP-adress tilldelas av Halebop, varken på deras mobilabonnemang eller mobila...
Som övriga skriver så är nog Fello bäst för dig. Då sparar du några tior i månaden och får 3 gånger mer surf. Om du orkar vänta ett tag så brukar...
Skicka ett brev till honom och förklara situationen och ge honom ditt nummer igen.
Då vet du ju att alla dessa förutsägelser baseras på modeller av klimatet. Modeller är just modeller och de behöver inte nödvändigtvis följa...
Har varit med om liknande fast hos Telenor. De hade glömt meddela övriga operatörer att de tagit över numret. Ring Comviq så löser de säkert det.
Håller inte med alls. N4M har mycket mer spektrum än Tre även fast Tele2 & Telenor delar på spektrumet. Min erfarenhet är att N4M håller högre...
Källa på det, tack?
Är färre som dör av klimatkatastrofer i dagsläget än någonsin innan. Dessutom är världen kall idag om vi tittar tillbaka över hela planetens...
Ingen aning, men 225 spänn för 80 GB var ju riktigt bra, så hade nog behållit abonnemanget.
Det blir som det alltid blir när staten går in och ska försöka toppstyra marknaden. Vi såg samma sak med Stålverk 80 som skattebetalarna i...
Nä, för lite roaming-data är ju värt att betala hundratals miljarder i EU-avgift.
Äh, Signal föddes ju som en direkt konsekvens av NSA-skandalen med Snowden. Tycker det är relevant att prata om massövervakning när man pratar om...
Ja, men de kan bara göra det i väldigt begränsad utsträckning, så det spelar ingen roll för den stora massan utan det påverkar främst terrorister,...