Separate names with a comma.
Frågan är ju i vilken utsträckning man kan lita på varnings-SMS:en. Jag har 3 äldre mobiler, alla med Telenor som operatör. Fick bara...
Detta är sannolikt en idiotfråga, men dessa "device checkers", är de 100% pålitliga? Och ännu en förmodad idiotfråga: Om device checkern är 100%...
Skulle man av detta kunna dra den mycket försiktiga slutsatsen att även Moto G84 kommer att klara sig från blockering med Tele2 som operatör?...
Jag kommer att göra mig av med enheterna. Tack för alla svar.
Och jag har fått bekräftat från Telenor att min Moto G86 Power 5G INTE kommer att blockas. Det här är fruktansvärt jobbigt.
När du skriver "det borde funka till 99%", menar du då att det skulle finnas en möjlighet att enheterna fungerar i samma utsträckning som då de...
Bägge enheterna är ouppackade, aldrig någonsin använda och således aldrig någonsin laddade.
Problemet är att det är min bonusmors mobil det gäller. Och hon är inte medlem på Swedroid. Hon har loggat in på Mitt Konto. Och där hittar vi...
Försöker hjälpa min bonusmor som har Comviq att kolla om hennes Samsung A32 kommer att blockeras. Men ingen av oss förstår hur man gör, och vi...
Jag ville bara kolla om någon här hade kombinationen Motorola G84 + Tele2, och fått besked om att mobilen skulle blockeras. Det var det hela.
Är det någon som har Moto G84 med Tele2 som operatör, och har någon kunskap om huruvida den kommer att blockeras den 2 februari 2026 eller inte?...
För kännedom så har jag fått bekräftat från säker källa att Motorola G82 INTE kommer att blockeras den 2 februari 2026, om man har Telenor som...
Om man SMS:ar "4G" till Telenor på nummer 222, så får man svar på om ens enhet kommer att blockeras.
Jobbigt. Min gamla mamma har en ny Moto G84 som hon snart ska börja använda. Hon har Tele2 som operatör. Får kontakta dem och höra vad som gäller.
Har nu fått bekräftat från säker källa på Telenor att Moto G75 och Moto G86 Power INTE kommer att blockeras den 2 februari 2026.
Så när mobilen blockeras så går det alltså överhuvudtaget inte att komma in i den igen? Wifi går inte att använda? Jag trodde att det handlade om...
Det kanske redan har nämnts i tråden, men: Genom att skicka ett SMS till Telenor på nummer 222 med texten "4G" får man ett svar där det står...
Ja, Telenor kan man uppenbarligen inte heller lita på. För mig är det en enorm grej att byta mobil och operatör. Har autism, komplex...
Enligt obekräftade uppgifter från en användare på Sweclockers, som har haft kontakt med Tele2, så har dom sagt att inga Motorola-modeller i...
Det är helt obegripligt för mig att det inte finns officiella listor på exakt vilka mobilmodeller som påverkas. (Ska tillägga att jag har autism...
Hur ska man veta vilken av dessa två grupper man tillhör?
Från PTS hemsida: "Från och med den 2 februari 2026 ska operatörerna blockera dessa telefoner. För telefoner som kräver någon särskild...
Det är en iPhone 6S. De garanterade till 100% att den inte ska stängas ned. Det framgick också av SMS:et att det inte var säkert av det var...
Jag fick idag SMS från Telenor om att jag har en mobil som måste bytas ut innan 2 februari 2026 p g a problemet med nödsamtal. Jag har 3 gamla...
Ja, jag ber om ursäkt. Det var mest att jag ville få bekräftat att jag hade uppfattat saker och ting rätt.
Var kanske otydlig. Även om jag skulle få igång apparaterna, så känner jag inte att jag vill investera tid och kraft på dem eftersom livslängden...
Jag har dels en surfplatta, Huawei Mediapad M5, inköpt i december 2019, samt en mobiltelefon, Motorola G8 Power, inköpt våren 2021. P g a psykisk...
Förlåt att jag övergav tråden. Brottas med psykisk ohälsa och har en 87-årig far med Alzheimers i slutstadiet. Plus lite annat. Flipp tipsade om...
Jag hade en Samsung under en period för många år sedan; runt 2011-2012. Upplevde den som "ologisk" och väldigt svår att förstå och hantera. Har...
Stort tack för alla tips. Jag har tittat och läst och grubblat. Motorola Edge 60 Pro känns intressant. Men jag har aldrig haft en mobil med...
Jag behöver köpa en ny mobil och vore tacksam för tips. Bra att veta: Planerar att ha mobilen i minimum 2 år; gärna 3 eller 4. Användningsområde:...
Precis! Funderar starkt på att slå till.
Jag vill gärna skaffa en Motorola G86 Power, eftersom den verkar ha många av de egenskaper som jag värdesätter, bl a ett riktigt kraftfullt...
Jag har en 60 tums plasma-LG från 2014. TV-kanalsleverantör är Telenor. I december 2024 började plötsligt nästan alla SVT:s direktsända...
Vad tycker du om ljudkvaliteten? Både vad gäller medieljud och samtalsljud.
Ursäkta att jag var otydlig. Jag menar högtalarljudet, när man kollar film eller serier, eller spelar musik. Låter ju väldigt trist att ljudet...
Jag är mycket intresserad av att köpa Motorola G75, som verkar ha precis allt jag vill ha och behöver. Dock har jag googlat en del, och då hittat...
Tack snälla för svar. Då får det nog bli en Motorola istället.
Jag förstår att denna tråd nog ligger på fel ställe, men förstår inte var jag ska lägga den. Jag funderar på att köpa Oneplus Nord 4, då den just...
Tack och lov!