Separate names with a comma.
Kör igång SEUS och uppdatera eller reparera en gång. Då kommer du ha 3 filer i C:\Program Files\Sony Ericsson\Update Service\db\13740270\blob_fs...
Jag köpte en sånn här: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280508153847&ssPageName=STRK:MEWNX:IT Och den funkar prima, kommer...
Jag kör med en data killer ja... Tror den heter SwitchWidget PRO. Bara med den så ökar batteritiden avsevärt. Helt onödigt att ha på data om du...
Jag måste bara dela med mig av min egna personliga åsikt om en guide som finns vid XDA forumet för 3 Dagar sen......
1) Ladda ner Sony Ericsson Update Service (SEUS) som finns HÄR 2) Ladda ner Generic UK X10 mini (E10i) FIRMWARE. Nerladdningen innehåller 2...
annat än custom... funkar inte med en egen jpg fil tex.
Passa er för att ta bort Mediascape... Om ni mot förmodan gör det så testa o byta bakgrund... ;) Och öppna vissa detaljer i kontakter......
När du har rootat så har du unbrandat med deras Generic UK så ja det går det med, MEN komm ihåg att detta är för att du skall ha kvar garanti......
inget försvinner längre utan det får du sköta själv :)
För att du kör nått 64bits operativ system skulle jag gissa på.
Nu blir det bara till o backup på allt :)
Eller??... hmmm... starta om modemet kanske funkar mohahahahahaaaaa
AAARGHHHASGHKGDFIAEUGHKUHEIÖOFH WTF! Fick för mig att jag behövde alla filer igen men NU såg jag den nya ROOT_F2v2.rar filen!!! Faaaaack... Nu...
Jag använder ett program som heter MyBackup Pro... Och den funkar över all förväntan med och utan root... Men med Root är ju självklart bäst....
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=6972639&postcount=1 Ett annat sätt o roota om du har för mycket problem med DeviceID.......
Heh... nån som vet hur jag blir av med iconer på start menyn? Har kvar aftonbladet o svt play men dom funkar inte O_o ...
Kolla manuellt i regedit, sök efter den stringen. Jag hade 3 olika o välja på men med olika sista siffra... 1 5 o 6... så det e bah o testa tills...
Du har fel DeviceID... Sony Ericsson Update Service måste vara installerad och du måste ha använt den minst en gång.. annars finner du inte...
mmm jag har superlust o bränna min CPU det första jag gör efter att ha rootat den. Varför tar inte du reda på det? :P
Det var sjukt lätt... det enda jobbiga för mig var då att hitta min deviceID eftersom jag hade 3 val O_o Jag är rootad... gick o överklocka CPU...
baseband 1.0.24 model number SO-01B Baseband ver. 1.0.24 Kernel 2.6.29 build number R1EA025 Så skall det stå när root är färdigt... och det...
Mediascape har... timescape e kvar... ville få bort båda ju :( men det går nog att ordna
Happ... då var det färdigt... den tog inte bort något som jag hade i mobilen O_o?? Hur vet jag om jag har root!?
Step 4 nu... Måste säga att det har gått snabbt o smärtfritt hittils faktiskt...
Du e bah feg, säg som det är :P eller så har du lågt batteri... Men du, batteritiden är ju grotesk så fort du har tatt bort en massa SE grejjer...
ooo... hmmm... läskigt :/ Step 2 är läbbig... blinkar o datorn låter o har sig...
tror inte dom hade full koll på hur dom skulle släppa rooten men ja, dom 3 filerna var onödiga för dom är inbäddade i filen som finns i XDA......
biktor_gj en av rootarna skrev nyss: We need recovery and boot partition (where the kernel and ramdisk are stored) Then we'll be ready for...
Wow... det var nytt även för mig haha! Dom där trådarna därborta blir ju nermejade med helt värdelösa posts hela tiden...
Det kommer inte gå att sätta in 2.2 för Bootloadern inte är knäckt utan bara mjukvaran.
Dom har inte knäckt bootloadern utan bara OSet vad jag har förstått...
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=6965386&postcount=1671 Han ser ju inte till att släppa förberedelse om inte release är nära, och...
Fixxat :)
Guiden är släppt!!: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=711907 Läs och utför efter att ni har läst "HowTo" MINST 2 ggr och fattat...
Reparera den med SEUS (Sony Ericsson Update Service) fabriksåterställning. Se om det hjälper. Har du installerat några apps på den?
mmm... jäkla sätt... Han har ju rootat en dev telefon. Sen har han testat att flasha vanliga stock x10:or och brickat 6st telefoner men lyckades...
med den senaste som finns ute 1.0.21 så kände jag en enorm skillnad på respons och batteri tid... så ja, det är värt det.
Nu går det. En kille på XDA-Dev håller på o skriver en guide. Han har lyckats flasha en "unsigned custom" ROM med ro_root=1....
O_o;! ... Om SonyEricsson släpper updates så måste en brandad telefon få klartecken från sin specifika brand. Tex. 3 måste godkänna en...
Dom från Hongkong brukar skriva det i sin info ifall dom ska va borta men enda gången dom e det är vid "Chinese Spring Festival" ... även kallat...