Separate names with a comma.
Följ instruktionen steg för steg bara, det är inte lika enkelt som vanlig rom/kernel, du måste dra in bas kärnan med odin osv.
[IMG] [IMG] [IMG] [IMG] CM7 med Cyanbread temat i theme choosern. ADW EX Simiclock Lite mappar med text ikoner, som jag hittat här på forumet,...
Detta att ni upplever att det segar ner med mycket apps har väl med lagfix att göra? Har inte direkt upplevt det själv, kanske beroende på att jag...
Det är gingerbread 2.3.2, inget adw skin. Nä i 3d spel är det nog minst skillnad, tror det är lite små buggar med 3d drivrutinerna i cm7, inte...
Jag kör cm7 nu, det är helt löjligt smooth. Men ganska beta, drar en hel del batteri osv. Men jag kör den för dagligt bruk, såpass funkar den...
Ja mycket snabbare. Har provat dom flesta kombinationer av roms/kernels och det snabbaste jag provat är SOK kerneln@1,2-1,3Ghz på JS5 rom, CM7 är...
Snabbaste jag provat hittils är utan tvekan cm7, trodde inte det kunde bli så mkt mera smooth än SOK@1,3Ghz och Doc JS5 men cm7 är en ny nivå av...
Kör cm7(2.3.2), finns vissa buggar osv. Inget att rekommendera om man inte har viss rutin av att flasha och gillar att mixtra med inställningar...
Nä, CM är skiten. Galet snabbt och snabbare blir det för varje uppdatering. Luren var löjligt snabb med SOK och doc rom, men detta är en helt...
Håll dig till darky eller liknande, skickar du in en voodoo kernel på cm7 så kommer du få stora problem.
Finns väl en slimmad version som funkar på hero osv. Körde den på min huawei u8220 och det var väl spelbart iaf.
Låter onormalt dåligt, om jag står utomhus får jag låsning oftast inom 5sek. På dock JS5 och JPY modem, men det funkade likadant på JS3 osv.
Ja nackdelen är ju buggarna då förstås, annars är det helt super klockrent ultra bra osv osv. Snabbaste jag nånsin provat. Kommer köra på med CM...
Finns en tillfällig lösning dock, ------------------------------------------------- UPGRADING FROM EARLIER CM7-RELEASE: Download the updated...
Det är 1Ghz.
Alltså vad jag ville visa på med exempelbilden ovan är relevansen av dom benchmarks som finns, du ser ju själv, SGX540 dominerar ju. Det finns...
Det är normalt, när du precis startat luren så pågår mediesökning mm. och cpu last ligger oftast på 90-100%, det är därför det är segt precis när...
[IMG] Hur tycker du att det där ser ut? SGS med froyo ligger 3'a på listan, GLbenchmark som vi pratar om är helt åt helvete, lika åt helvete...
Och stäng av wifi då ;)
För samsungs garanti så gäller följande: "För att kunna åberopa garanti krävs att garantin kan styrkas med originalinköpskvitto eller annat...
Dualcore stöds naturligtvis, däremot saknas stöd för multithreading och det är en helt annan sak. Med riktig multitrådad körning menas att ett...
JPY modem och speedmod kernel, vilken ROM du väljer spelar inte nån större roll för hur snabb luren blir.
Sätt telefonen i flygplans läge och se hur det påverkar batteriförbrukningen. Blir det bra om du gör det så vet du att det har något med wifi/3g...
Ios GUI har gpu acceleration(kommer till android i 3.0), det är därför. Och flash finns ju ej i ios, flash är riktigt taskigt kodat helt enkelt...
Tegra 2 saknar vissa saker som exynos har, ex. NEON SIMD instruktionsset, klenare GPU, enkel 64bits bus...
Nej han hade rätt alltså, Tegra 2 släpptes i början av 2010, det är en gammal Soc. När den släpptes var dock ingen intresserad i princip,...
Fattar inte vad han menar och det gör han nog inte själv heller :P Men Tegra 2 soc är ju ganska så gammal(släpptes för över 1 år sedan), den...
Hmm, jag vill minnas att jag haft liknande problem vid nåt tillfälle. Kör inte darkys rom dock, kör doc JS5. Tror att 4_7_4 är exakt samma som...
Samsung har 24mån garanti på sina lurar, man ska ha orginalkvitto eller annat likvärdigt dokument....
Ops, tankevurpa från min sida där :P Det stämmer naturligtvis.
Jo, jag vet det :P Men sätter man värdet i scriptet till 30 så blir det 3 sek då det multipliceras med 100. Tex: -----------------------------...
Du har tagit ur batteriet antar jag, men frågar ändå. Har du nån koll på hur ADB funkar? Det kan hjälpa, googla lite på det, inte alls så...
Den funkade för mig på doc JS3 och i doc JS5 var den redan implementerad.
Millisec. tex. 30 = 3sek 50 = 5sek osv :)
Stock mjukvaran ger jag personligen blanka f-n i, kommer ändå inte lyckas hålla mig många dagar innan jag kör in custom rom osv. Lyckades hålla...
Det spekuleras minst sagt vilt där, tvivlar på att dom skulle sätta en långsammare gpu i SGS2, det faller liksom spå sin egen orimlighet. Enligt...
Jag har testat den tidigare ett par ggr. också och inte gillat den, men nu i dom senare versionerna är den RIKTIGT grym. Och kör ej med set cpu...
Mali 400 gpu'n är betydligt kraftfullare än den i tegra 2, dubbla prestandan på ett ungefär. Tegra 2 gpun är samma som nvidia körde i tegra 1,...
Ja det är bara att använda masslagringsläge i telefonen, så är det precis som ett vanligt USB minne.
Den käkar tegra 2 gpu's till frukost, mkt snabbare. Tegra 2 gpu'n är bara marginellt snabbare än SGX540, om den ens är snabbare. Den högre fps'en...