Separate names with a comma.
Är det DSS eller enbart 5G?
Telenor och Tele2 delar själva radionätet (antenner och utrustning som sitter i själva masten) medans nätet bakom är individuellt. Deras radionät...
Ja, det stämmer. För några år sedan var det väldigt oväntat, men företagsbeslut är ibland mindre bra. Telenor har en stabil produkt och...
Eftersom det finns liknande varumärken hos alla operatörer bör det fortfarande vara jämförbart. Kollar du över en längre tidsperiod är Tre...
Ja, det är samma operatör och företag. Externa MVNO (virtuella operatörer) ingår inte, exempelvis Chili Mobil som använder Tres nät.
Hej! Det var ett tag sedan jag gjorde en sammanställning (Q2 2025 har jag för mig) - nu har rapporterna för helåret 2025 börjat publiceras....
Gissningsvis kommer de köra både low- och midband. 700/800/900 på alla siter samt komplettera med 1800/2100/2600 på platser där det behövs. Tack...
Det bästa du kan göra är att beställa ett kontantkort från Telia/Halebop. De har kvar sitt 2G-nät och din telefon kommer garanterat fungera i...
Fördelen med WiFi7 är väl även MLO som kan förbättra stabiliteten utöver hastigheten.
Spontant hade jag trott att Telenor hade varit ett bättre komplement till Telia för täckning, men kapaciteten kanske är så pass mycket bättre att...
Vad de gjort är väl alltså att byta ut Telenor mot 3?
På sidan som länkades står följande:
Exakt, i Finland. I Finland kör de även Nokia RAN. Det är inte alltid säkert att allt är samma i de olika länderna. Men absolut, jag hade helt...
Helt missat det, utgick från att Telia körde Ericsson iom NorthStar. Då är situationen en annan. Om de ska ha 5G-core från Nokia, kan de inte...
Sedan någon vecka tillbaka finns LTE900 i Kungsängen och Båstad. Idag aktiverades i det Halmstad och under de kommande veckorna aktiveras det i...
Telia och Tre använder 5G-core från Ericsson, jag tror även att Tele2 kör det. Telenor verkar köra från Nokia. Spännande att se om det gör någon...
Ingen operatör ”försämrar medvetet täckningen”. Vad de gör är att konstant se över deras siter, hur användningen ser ut och var folk befinner sig....
Förvånad över att Telia inte var först faktiskt. Jag tror att vi kommer se en hel del som händer nu under första halvåret 2026. 5G SA har flera...
Om telefonen indikerar SA+NSA släpps du inte in i SA-nätet men SA finns aktivt i nätet. Det går ej heller att låsa en iPhone på endast 5G. Alla...
Fördelen med 5G NSA på lågband är att du får mer frekvensutrymme än om du kör SA så länge LTE-nätets utrymme inte minskas. Att köra 5G SA på typ...
5G NSA har fortsatt fördelen med massa extra frekvenser på LTE-nätet. Nu verkar Tre redan köra med CA på NR vilket ger fördelar, men NSA kan...
Hastigheterna lär vara lägre med 5G SA än NSA I många situationer. Svarstiden är väl det som bör bli största förbättringen vid ett test.
Tre lanserar 5G SA för kunder Tres kunder först i Sverige med ny 5G-teknik Tre har under slutet av 2025 lanserat 5G SA för betalade kunder i...
Läser du rapporten ser du att datan är insamlad från 13.11.2025 - 08.12.2025. Datan som är från deras crowdsource är från vecka 25 - vecka 48....
Snyggt, det visar att Telias satsning fortfarande ger resultat. Spännande dock att det skiljer sig så pass mycket mellan Telenor och Tele2..
Det bör fungera bra, bättre än nuvarande system som SAS använder från Inmarsat (A350), Panasonic (A330) eller Viasat (A319/320/321). Qatar...
Det handlar väl om att de bara har en carrier på b7 just nu men två på b3 (15+20?) och hur telefonen tolkar det? DSS är inte speciellt effektivt...
Tveksamt. De kör nog 15+15MHz på B7 för LTE och 20MHz n1 isf utan DSS.
Ja precis, lär väl ge mer vinst med 15+15 än 20+10. Ger väl jämnare fördelning mellan båda carriers då, en till 15MHz dyker väl antagligen upp...
Udda om de köra med en 15MHz-carrier när de har 30MHz, ser du om de kör två?
Du kommer inte kunna hitta någon operatör som förhandlar med dig som ny kund. Telias hållning är helt rimlig. Du har större möjlighet att få...
Arlanda - iPhone 16 Pro Vid gate F62 Tele2 5G [ATTACH] Tre 5G [ATTACH]
Det är när kopparnätet stängs och inte samma sak som efterfrågades tidigare.
Vi kan nog anta att det inte kommer informeras på samma sätt framöver. Den största delen av uppgraderingen är nog redan klar med tanke på att...
Det tar nog ett tag innan de får igång 2100-bandet, det ska väl testas något först och sedan ska det aktiveras i de olika siterna. Utgår då från...
Körde Telia 20 eller 30MHz på b7 nu när du testade? De har väl 35MHz på b3 som de verkar använda också. I övrigt kör Telia inte n77, utan n78 likt...
Hallon är begränsat till 150Mbps. Har för mig att Telenor har antingen 300Mbps eller obegränsad hastighet för sina företagsabonnemang.
Riktigt bra svarstid vid download dock!
Det har motsvarande poängintjäning som Platinum Points Plus, dvs även 8 poäng per krona utomlands. Reseförsäkring ingår, inget annat....
Om det är pjåkigt eller ej beror på vad du jämför med. Att binda sig i 24 månader är rätt så lång tid, prismässigt finns det även bättre...