Separate names with a comma.
Kan du surfa med din mobiltelefon när det hänger sig i datorn? Om det berodde på hög belastning skulle problemet ske under längre perioder än...
Ja, det hade jag gjort. Det finns flera faktorer som påverkar hastigheten. Chansen är stor att ni båda var anslutna till LTE 900. Om du tycker...
Skillnad kan märkas. Troligtvis inte vid vanlig surf - men vid streaming, nedladdning eller om du använder telefonens internetdelning.
Det är ju det mest prisvärda abonnemanget för studenter om du vill ha 4G. Annars är ju hallon bättre prissatt - men där har man ju ingen 4G. :)
Halebop har idag inga studenterbjudanden kvar.
Nej, inte vad jag vet.
Som det ser ut idag presenterar man endast utbyggnad som är fysiskt klar. Alltså sådan som kommer igång inom några veckor när det är klart med...
LG G2 är låst och brandad.
Jag fick först ett brev om att det ska flyttas över och vilket datum det sker. Sen fick jag ett SMS med kollinummer. När paketet fanns att hämta...
Det förstås, men 4G är dyrare. Ett sånt abonnemang du har idag är svårt att slå prismässigt! :)
Båda testerna kommer från någon minut innan jag postade inlägget!
Nej, det går inte. Tidigare gick det i Samsung-telefoner - men det verkar bortplockat därifrån också. Hastigheterna skiljer sig. Här är ett test...
Nej, inte så mycket - men hastigheten är bättre. Det som troligtvis gäller för din Nexus 4 är att den väljer att koppla upp sig på 900-nätet...
Du kan inte köpa till enbart samtal. Det som finns är tillval för respektive operatör, att du exempelvis väljer 3Vänner Telenor som då ger dig...
Då beror det troligtvis mer på att där telefonen befinner sig just nu så klarar det inte av att få högre hastigheter. 7Mbit/s är dessutom en bra...
Missade det, heh :o Galaxy Nexus har stöd för hastigheter upp till 16Mbit/s. Din Nexus 4 har stöd för hastigheter upp till 32Mbit/s. Normal...
99kr/månad. Då ingår 3GB surf. Kostnader för samtal och SMS tillkommer utöver det. 4G ingår i alla abonnemang hos 3. Vad är det för telefon?
Nej, inget generellt iaf. Använder du Wifog?
Oavsett så är det den operatör som ger dig mest data för pengarna idag. Finns ju några små alternativ som använder Telenors nät som kanske kan...
Vad är det du inte gillar med priserna hos 3? Mobildata är det operatörerna kan tjäna pengar på idag. Tidigare var det samtalen - nu har det...
Då har du ju bara Telenor kvar. Tele2 och Telia delar ju 3G-nät.
Hade ju varit trevligt om stabiliteten hade varit lika bra hastigheten. Varje gång IP-adressen förnyas stannar hela anslutningen. Sen att den ska...
Det har jag också - men informationen kom som brev ändå. Om du har fått ett brev tror jag att det blir svårt att hävda att du inte fått...
Nöjd med hastigheten trådlöst nu! :D [IMG]
Om du har fått ett brev hem har Universal inte gjort något fel eftersom de då har informerat dig om ändringen. Sen kan inte Universal veta om du...
Då bör du absolut kunna avsluta ditt abonnemang. Du kan ju chatta med dem imorgon och höra vad de säger.
Det kan du säkert göra, men då ska det ha blivit sämre för dig. Dessutom bör du ha fått ett brev med information om datum för överflyttning också.
Nätet kommer att byggas ut i Örebro - men inte med dessa pengar utan det går under 3s tidigare planer.
Om allt går som det ska kommer man upp med 3G 900 och 4G där under året. :) Just denna utbyggnad kommer inte att gälla för Örebro - utan dessa...
[IMG] Dags för lite snabbare trådlöst :D
[IMG] Troligtvis är det bättre då. Här är mitt resultat från ST Per i Uppsala, inomhus.
Sedan de startade som operatör i Sverige. Nu tror jag dock inte att många har så pass gamla kort.
Någon lugnande tablett? Blunda och hålla för öronen hjälper för vissa också.
Som sagt: alla simkort som 3 har gett ut har haft stöd för 4G.
Det borde kunna bli bättre än så. Går det lika segt om di testar på en annan plats?
Kolla lite vad andra operatörer erbjuder, sedan presenterar du det erbjudandet för halebop och hör hur de kan matcha det. Brukar hjälpa! :)
Har du Halebop idag?
Alla simkort som 3 har gett ut har stöd för 4G. Inget nytt simkort ska därför behövas.
Det ska vara aktiverat på alla abonnemang. Simkortet ska heller inte vara problemet. Som redan föreslagits: testa att söka nät manuellt. Om...
De kan ju öka spektrumet bäst de vill, vilket de säkerligen kommer att göra, men om man inte matar på masterna med mer kapacitet kommer ju...