Hej! I denna tråd tänkte jag vi skulle hålla diskussioner/debatter om praktiskt taget allt som går att diskutera/debattera.
Vi ska just nu debattera omöjligt huruvida fossila bränslen på lång sikt är bättre/sämre än el när det gäller drivmateriel. Jag vill även att ni ska ge fördelar samt nackdelar så ingen verkar partisk/opartisk.
Fossila bränslen är inte förnyelsebara vilket betyder att de aldrig kan förnyas, det är borta när det är borta. Batterier kostar en hel del vid framställning. Batteridrift är bra för det skickar inte ut några avgaser och eldrivna bilar är alltså också tystare. Nackdelar är bl.a. att elbilarna kostar mer så som det ser ut nu. Fossila bränslen är på lång sikt dåligt för miljön med tanke på att avgaserna bidrar till försurning och växthuseffekten. Å andra sidan så är batterierna inte speciellt miljövänliga med tanke på att det de innehåller kan även skada miljön. Det var mina för- och nackdelar just nu.
EDIT: Här är det fritt fram att diskutera, så länge man gör det bra. Inget trollande, mm.
Last edited: Mar 28, 2011