*

Discussion in 'Off Topic' started by Ascii, May 28, 2011.

1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Ja, iofs, det tänkte jag inte på. Får lov att skylla på tröttheten där med ;)

2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

3. Reconnnn

MINA ENHETER

http://www.inet.se/kundvagn/visa/479725/2011-05-29
    Där har du en dator som borde räcka för alla dina behov ett antal år fram. Alla komponenter borde passa ihop någon får gärna kontrollera. Men denna datorn kommer du kunna spela alla de nyaste spelen på högsta grafik.

4. Ascii

MINA ENHETER

Fattas bara en Sweclockers-fraktfri också :P

5. Reconnnn

MINA ENHETER

Jo men den orkade jag inte leta upp.

Nu någon som har några förslag till mig? Kolla högre upp i tråden för att se vilkoren.

6. Ascii

MINA ENHETER

16GB Ram, 3 skärmar och 2st 2TB-diskar. Hardcore gamer, eller? :P

7. Reconnnn

MINA ENHETER

Ne programmerare med pengar att bli av med. Diskarna ska vara i raid 0 tror jag det blir så datan på dem är säker men jag får bara ut 2 tb. 3 skärmar är två vanliga en 23 och en 24 och en tv ett kolla serier på.

8. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Raid 0 är ingen säkerhet, däremot en rejäl prestandaökning.
    Det är RAID 1 du tänker på, där informationen är speglad över två eller fler diskar.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Raid

9. Reconnnn

MINA ENHETER

Du har helt rätt. Även jag är lite trött självklart ska det vara raid 1. Meningen är ju att datan ska vara säker inte så snabb att komma åt även om den blir det också. Du har inga förslag på övriga komponenter?

10. lazure

lazure Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta skulle jag välja utifrån dina önskemål:
    http://www.komplett.se/k/shoplist.a...32518&su=FBD973E3-6035-4DA6-A42F-887B757E13B2

Slängde ihop det på komplett, men går ju såklart lika bra att beställa på inet.

Gillar personligen Sabertooth men möjligtvis kan det vara vettigt att köpa nästa generations chipset om man orkar vänta. Oavsett så blir det en kick-assdator :) Grafikkortet (HD 6970) skulle jag välja då det stödjer eyefinity. Har du som jag fler än 1 skärm är det väldigt smidigt, man kan tillochmed spela på alla skärmar samtidigt om man nu gillar det. Tänk dock på att fixa adapter från mini-dp om du behöver det, kostar nån hundralapp.

11. Reconnnn

MINA ENHETER

Nice tack. Det var väll typ så jag tänkte. Tror inte jag väljer ett uppgraderings paket för jag vill ha samna minne på alla platserna. Inte heller säker på om jag behöver extra fläktar då de ingår i chassit. Sen tror jag det kommer bli en ocz disk som ssd derass nyaste då den är löjligt snabb. Kommer köpa den om typ en månad eftersom jag snart ska resa iväg på en längre resa så vänta är inga problem.

12. Alto

Alto Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

jag ska köpa datorkomponenter när jag får pengar tillbaka på skatten, och detta kanske inte alls intresserar dig men jag tänkte att det är lika bra att dela med sig

det jag ska köpa är en i5 2500k processor, asus p8P67 pro moderkort, eftermarknads cpukylare, geforce 560ti och 8gb ram

planen är att OC. 2500k processorn upp i ca. 4Ghz för att få en skön dator :) ska eventuellt komplettera med en SSD, men jag vet inte riktigt.

ang. skärmen du har valt, BenQ G2420HDBE, jag har samma fast med BL på slutet, tror att BE står för att det är lysrör och BL är LED? men vet inte riktigt :) skärmen e fett snygg iallafall, stilren :)

om du får en defekt BenQ skärm så är det as lätt att byta, BenQ skickar en ny skärm via UPS som samtidigt som dom lämnar den nya skärmen dumpar fraktsedlar så att du gratis kan skicka tillbaks den trasiga, funkar svinbra! :) (skärmen jag fick först var trasig >.<)

13. lazure

lazure Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är exakt samma minne som i uppgraderingspaketet, kolla själv artikelnumret om du vill. Vengeance-minnena är för övrigt bland de bästa du kan köpa idag, har fått riktigt bra betyg. Men det är klart att du kan köpa delarna lösa också, blev bara lite billigare att köpa paketet.

Gällande fläktarna så ingår det förvisso antagligen, men det finns mig veterligen inga fläktar som är tystare och effektivare än just Noctuas, för mig är det viktigt med en tyst dator så jag väljer alltid att byta ut stock-fläktarna mot noctua när jag bygger nuförtiden. Men är såklart en prioriteringsfråga :)

14. Oscar.R

Oscar.R Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

15. Reconnnn

MINA ENHETER

Sant kollade inte ordentligt.
    Tror det sitter tysta fläktar i det chassit redan då det är byggt för att vara tyst.

16. robot

robot Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en intern hårddisk (Seagate Barracuda 7200.9 16GB) och tänkte använda den som en extern hårddisk. Om jag har förstått rätt så behöver jag en extern kabinett? Om ja, vilken tycker ni är lämplig?

17. fizz

fizz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det du behöver veta är om hdd'n är sata eller ide ... Är det en sata-disk skulle jag köpa en låda som har eSata.. :)

Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!

18. robot

robot Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Artikelnumret på den är ST3160812A, vilket verkar vara IDE.
    Newegg.com - Seagate Barracuda 7200.9 ST3160812A 160GB 7200 RPM 8MB Cache IDE Ultra ATA100 / ATA-6 3.5" Hard Drive -Bare Drive

ST3160812AS (med ett S i slutet) är SATA.
    Newegg.com - Seagate Barracuda 7200.9 ST3160812AS 160GB 7200 RPM 8MB Cache SATA 3.0Gb/s 3.5" Hard Drive -Bare Drive

Så min hårddisk är IDE. Några förslag på bra kabinett?

Edit: Hittade denna, IDE>USB för 3.5". http://www.kjell.com/?item=91081&path=97000000,119000000,129500000,130500000 Bra?

Edit 2: Efter ha läst mycket klagomål om K&C's "Plexgear" kabinetter, så hittade jag denna. http://www.dustinhome.se/pd_5010300215.aspx

Last edited: Jul 8, 2011
  19. fizz

fizz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja, jag tror det är samma skit.. Köp så billigt som möjligt.. Kolla tex ebay hong kong..

Edit: om det en 160gb du har, tror jag nästan du kan få en ny extern hdd i samma storlek för samma pengar som en låda bara...

Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!

Last edited: Jul 9, 2011
  20. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7