Code: simon@ubuntu:~/Skrivbord$ ./test.cpp ./test.cpp: rad 2: using: kommandot finns inte ./test.cpp: rad 4: syntaxfel nära den oväntade symbolen "(" ./test.cpp: rad 4: `int main(void)' Suck, varför ska det behöva skrivas annorlunda i Linux...
När du kör g++ test.cpp så skapas binären med namnet a.out för att ändra vad binären heter så kör du g++ -o *vadbinärenskaheta* test.cpp
Ett litet tips när det gäller test-program... Många har gjort bort sig med att döpa sitt program till "test" för att sedan när de skall provköra det i stället köra /usr/bin/test som ligger före i pathen. Sedan kan man sitta där långa stunder och felsöka och klia sig i huvudet över varför ingenting tycks fungera som det var tänkt hur man än ändrar i sin kod. m v h Henrik
när det gäller tex programmet test så spelar det ingen roll vart du har filerna om du glömmer ./ innan test när du ska köra ditt testprogram. Glömmer man bort det kommer /usr/bin/test att köras vilket utan några extra kommandon bara körs och avslutas direkt utan felmeddelanden
Verkar inte som det. Enligt vad jag hittade efter googling så verkar det som om kommande 12.04 skulle bli nästa LST-version men allt verkar bara vara spekulationer.
Någon som vet ett bra program att se temperaturer och fläktfarten? Gärna att man har en liten ruta som visar allt HELA tiden (går över fullskärms spel tex). Har manuell kontroll på fläktarna (5st) men vill gärna veta hur snabbt de snurrar samt hur temperaturerna är när jag spelar.
Kanske: SpeedFan - Access temperature sensor in your computer Sedan finns det tydligen widgets typ: SpeedFan Temperature Monitor - Yahoo! Widgets
Någon som testat windows 8? Inte testat själv ännu men kanske får ta och testa det i virtual box vid något tillfälle. Ladda ner här: Windows Metro Style Apps Developer Downloads Nya taskmanagern ser trevlig ut, lite mer information, kan nu se vad ett program tar upp för resurser, om det är cpu, ram, hårddisk eller nätverk. http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1040026-windows-8-task-manager/
HWMonitor rekomenderar jag. Den visar även den lägsta och högsta tempen, vilket kan vara intressant och veta när man t.ex spelat eller så. Inte så lätt att hålla ett öga på tempen precis hela tiden.