Aftonbladet

Discussion in 'Allmänt' started by Mr_East, Oct 11, 2010.

1. Mr_East

Mr_East Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är Aftonbladet köpta på riktigt av Apple eller är alla deras teknik nissar insnöade fanboys?

Gick nyss in på deras pryl sida och underkategorin mobil.
    http://www.aftonbladet.se/mobil/
    Gör det och räkna hur många bilder ni ser på en ifån, varenda gång en app finns till både android och ifån så näms ifånen först.
    Har under en tid haft lite småroligt hur genomskinliga deras artiklar angående mobiler är och alla kommentarer. När man sedan går in på deras mobil sida så tar sig detta löjliga proportioner. Kan verkligen göra opartiska analyser när det ser ut såhär?

Oj vad jag eldade upp mig :P Mest lite nyfiken hur ni andra ställer er då Aftonbladet är en ganska stor skvallerblaska med många läsare ...

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Stämmer givetvis. Men hur många är det som egentligen inte vet att aftonbladet bara är skit och påhittade delar i artiklar skrivna av journalister utan i princip någon sakkunskap alls.

3. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    eh vill jag läsa om teknik så är aftonbladet det sista stället jag går till, dels för att det som man vill läsa kostar pengar och så känns det som att de kan inte så mycket själva utan kikar var andra har skrivit... och då hittar jag hellre info nån annanstans

4. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Så enkelt lägger du Aftonbladets bokmärke på din hemskärm

Ajo, ofta man köper en iPhone, och sen bara: "duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh, hur gör jag bokmärke?!?!?" ;D

5. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Alla anställda på aftonbladet har fått varsin iphone, och jag tror inte att aftonbladet betalat. Därav alla positiva artiklar om iphone.

Nu var det nåt år sen jag fick höra det, men det är väl inte omöjligt att dom fått nya telefoner vid det här laget för att hålla den positiva stämningen på topp.

Så lita inte på aftonbladets artiklar överhuvudtaget. Är dom köpta på ena sättet så är dom säkert köpta på andra sätt.

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker synd om personen/personerna som någonsin har litat på aftonbladets artiklar.

7. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    I dagsläget är iPhone mer populär bland svensk nyhetsrapportering generellt sett. Det går två iPhone-nyheter på en Android-nyhet enligt Google News Sverige.

Resultat 1 – 30 av ungefär 39 713 från 11 sep till 11 okt för iphone

Resultat 1 – 30 av ungefär 20 575 från 11 sep till 11 okt för android

Enligt Google trends verkar det dock som att skillnaden håller på att plana ut vad berör nyhetsrapporteringen:

http://www.google.se/trends?q=android,+iphone&ctab=0&geo=all&date=all&sort=0

8. Brask

Brask Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Dock läser man inte Aftonbladet utan seriösa tidningar som Dagens nyheter eller Svenska dagbladet.

9. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Deras artikel där de jämförde Android med Iphone sade väl nästan allt. Artikeln nämnde i princip inga av de stora fördelarna med Android såsom Widgets, skräddarsy sin upplevelse m.m. Vilken vann? Iphone så klart.

Jag tror t.o.m. att jag en gång såg en androidrelaterad artikel men man hade en Iphone på bilden helt utan förklaring.

10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Det är mycket okunnighet hos både svenska folket och journalisterna som ligger till grund för det. Men eftersom Android är betydligt nyare än iPhone i svenska mått mätt är detta inget konstigt.

Inte heller när man tänker på att iPhone är en telefon och endast en. Android delas ut till så många fler märken. Det är svårt att jämföra bra.

11. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

AB vänder sig till den breda massan, dvs Svenssons som är för dumma för att kunna vara nördar... och eftersom ajFån är det som "alla" har så är det lättast att prata bäbisspjåk med alla Svenssons.

12. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

lol gick in på länken, fan skärmen blir fyld av små iphones. Tänk om man fick en kr för varje iphone man hittade :D

13. Dava

Dava Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Iphonen är väl framförallt betydligt mer utbredd och poppis bland vanligt folk. Min svärfar tittade på min Galaxy spica och sa: Så du har också skaffat en sån där Iphone nu..

Ibland känns det som att folk har likställt en telefon med pekskärm med "iphone".

14. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    De har alltid lustiga artiklar och omröstningar. Små helt meningslösa listor med tillhörande bildspel. Ibland undrar man om det är en tombola på ett dagis som bestämt anledningarna till varför iphone är bästa valet. Behöver inte vara iphone för den delen utan kan vara 9 tips som gör att du sover bättre varav 7st är i nivå med "släck ljuset" "blunda" "använd kudde" etc...

okej om jag stavar illa i foruminlägg, det är en sak, men när tidiningen så gott som alltid har stavfel, döda länkar mm så känns det oseriöst...

Men likförbannat är man där och surfar :P på något sätt lockar väl skadeglädjen dit en ;)

Edit: Min personliga "favorit" måste ju vara när de skrev om Littorin och menade på att de bara hänger ut folk när de har säkra källor och att de var säkra på att de var Littorins gamla nummer de hade eftersom de ringt nummret och på daghemmet som nummret nu gick till så hade de bekräftat att det var hans gamla nummer.

Last edited: Oct 11, 2010
  15. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Aftonbladet kan man läsa för att få sig ett litet skratt inte för att läsa några seriösa nyheter. Speciellt tekniknyheter är hemskt deras teknik "expert" är nog den mest okunniga person jag någonsin läst en teknik nyhet av hade jag varit hans chef så hade jag sett till så han aldrig kan jobba som journalist igen.

16. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Eller när deras tester ser ut att enbart vara baserade på olika forumtrådar och andra recensioner. Man känner hela texten igenom att de inte ens har rört på produkten i fråga.

17. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är samma folk som kallar ett datorchassi för hårddisk... dvs de okunniga.

18. diordnA

diordnA Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

En mycket klok åtgärd. Synd att inte fler människor har förstått att det går att rata pajastidningen Aftonbladet.

19. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Håller med om allt ni skriver om AB men ang favoriseringen av Iphone i press & faktumet att det är den Svensson känner till så ligger ju det i Apples enorma förmåga att marknadsföra sig, ingen kan ju säga annat än att där är dom helt enkelt bäst...

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

20. Nosense

Nosense Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väl inte för inte som den här länken fungerar?

http://www.aftonhoran.se

Om nu forumet accepterar länkar utan något "trixande"?