Anovo........

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Yassmin, Nov 11, 2010.

1. Yassmin

Yassmin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Anovo, är så dåliga!

Jag har skickat in min Desire 2 gånger för samma fel, varje gång har Teknikmagasinet (där jag köpte den) fått en A4 sida med felbeskrivning. Och varje gång skall en jäkla service ta 3 veckor.
    Jag fick tillbaka mobilen sist och jag hade en djup och fet repa över hela min invisible shield! Det var massa dam under den också, vilket innebär att de har tagit av den och satt på den igen!

Det fanns en massa arbetsskador på mobilen. Den var sliten! Baksidan katastrof.....

I.om jag själv jobbar med Anovo så vet jag vilka idioter dem är, och teknikmagasinet höll med om att vi skulle skicka den till dem igen och klaga på hur den kom tillbaka. Och ja, vi skickade in den den 29'e okt, och idag får jag reda på att de vill jag ska betala 250 :- för de undersökt telefonen men inte gjort ett skit med den!

JAG BLIR SÅ ARG!!!!!!:mad::mad:

2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Så Teknikmagasiner ville skicka in den igen för att visa vilket dåligt skick den kom
    tillbaka i och då gjorde de en ny felsökning och hittade inga fel vilket de vill ha betalt
    för? Vad säger Teknikmagasinet om detta? Har de varit otydliga i sitt ärende till Anovo
    om att detta inte rörde sig om en felsökning, utan en reklamation av servicenivå?
    I så fall anser jag att Teknikmagasinet bör stå för den onödiga felsökningen.

Prata med Teknikmagasinet, de borde se det hela från din sida. Hjälper inte det så gå högre
    upp i kedjan. Ta upp det med regionschefen för Teknikmagasinet så skall du se att
    det blir fart på dårarna.

Gjorde en enkel sökning på google "anovo skämt eller allvar" och fick väldigt många träffar
    där 99.9% handlar om folk som är väldigt missnöjda med deras service och att det
    kommer tillbaka skadade produkter. Hade varit intressant om någon intresseorganisation
    gjorde en granskning av företaget och hur de hanterar sina ärenden (t.ex. Plus) och
    publiserade detta. Där har vi ett avsnitt av Plus jag garanterade hade viljat se.

Kan även meddela att jag blev så illa berörd av din historia att jag skrev ett
    mail till HTC med mina personliga åsikter och synpunker på hur Anovo behandlar
    HTC's kunder. Vi kan ju alltid hoppas att de gör en översyn och rättar till sitt
    misstag att anlita Anovo

Last edited: Nov 11, 2010
  3. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Dude, om någon är sne så är det jag.

Skickade in min Desire för andra gången ett tag sedan. Igår 3 veckor efter att anovo har haft den, så skickar de tillbaka den. Men till CDON och inte till mig. Tack för CDON att jag fick den idag. De var sjukt snabba med att ta emot den och skicka den tillbaka till mig.

Idag förmiddag får jag ett sms om att mitt paket finns att hämta. Åker dit och hämtar den. Med en glad min så startar jag telefonen och gissa vad. De jävla idioterna har bytt min AMOLED mot en LCD. Utan att fråga om godkännande. Inte nog med det så ser jag på den övre delen av skärmen att det finns mellan 7-9 defekta pixlar och att det är ljusläckage överallt. Svärtan är grå/vit nu. Inte nog med att de bytt min amoled mot lcd, inte heller att det finns 7-9 defekta pixlar och att skärmen är felmonterad?(ljusläckage), så har de även INTE återgärdat mina problem som jag lämnat in telefonen för.

Jag skrev en så detaljerad felbeskrivning att en idiot skulle förstå problemen.
    Frågan är varför i helvete bytte de min skärm? Min skärm var perfekt innan. Enda problemet jag hade var att det fanns små dammkorn under glaset. Byter man skärm för det?

Hade jag bott nära ANOVO idioterna så hade jag fan besökt de och tryckt upp telefonen så djupt in i deras vds ar**e!

Anovo folket måste vara ett gäng outbildade analfabeter hela bunten.

4. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har personligen aldrig haft något med Anovo att göra och i vanliga fall hade jag tyckt att "det är ju bara folk som har problem som skriver och klagar på forumet..." Men vid det här laget när jag inte kan hitta speciellt många som varit nöjda med Anovos service så håller jag med Wolfy och funderar också på att skriva ett sakligt, välskrivet och informativt brev till HTC.

Om någon på detta forum blivit nöjd med "reparationen" snälla svara! Jag saknar solskenshistorier om Anovo... och om det inte finns några, så är det bara ännu en anledning att be samtliga på forumet att skriva ett artigt brev till HTC och förklara situationen.

5. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns en Anovo tråd under Allmänt som är på ca 2 sidor, ni kanske skulle flytta över
    diskutionen dit istället?
    Verkar vara en heldel som är missnöjda med Anovo dessa dagar.

6. Wolfy

MINA ENHETER

@Palee

Ville bara klargöra att mitt brev var både artigt och välskrivet, men ju fler som gör så
    ju större chans är det ju att HTC verkligen undersöker saken. Men jag håller med dig,
    inga "barnsliga" mail med dolda hot och där halva mailet består av svordomar och
    annat som gör att de bara kommer att kasta mailet efter 2-3 rader.

7. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Fifan, hoppas jag aldrig får problem med min lur !

Sent from my HTC Hero HD4 using Tapatalk

8. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Microfonen slutade fungera på min frus Legend för en månad sedan. Vi skickade in till Anovo genom TPH. Jag lämnade telefonen på en söndag och fick tillbaka den fredag samma vecka. Allt fungerar som det ska nu.

Kan inte säga något negativ om Anovo utifrån min erfarenhet med de.

9. Wolfy

MINA ENHETER

Det där är något som jag märkt.
    Verkar som de som lämnar sin telefon över disk (bor i stockholm) får "bättre"
    service än om mobilen skickas till Anovo. Jag tror de inte vågar annat än ge
    stockholmare bättre service eftersom de möter personer ansikte mot ansikte.
    Medan när den skickas och i telefon kan de uppföra sig hur svinigt som helst.

10. Yassmin

MINA ENHETER

Jag skrev faktiskt igår ett mail till HTC och förklarade min frustration kring det hela. Jag skrev även att jag jobbar som reklamationsansvarig (vilket jag gör) och vet att det ej skall gå till på detta vis. Detta svar fick jag:

Hej,

Tack för att du kontakjtar HTC och tack för ditt emailo.

Detta är helt oacceptabelt och ska absolut rapporteras till oss!
    Vi behöver mer uppgifter om din telefon för att kunna eskalera det här ärendet, det är en annan avdelning som tillhandahar dess problem.

Jag behöver be dig att antingen återkomma till oss via telefon eller email med följade uppgiter:

IMEI nummer
    S/N nummer
    Ditt Fulla namn och address
    Mobiltelefonnummer
    email adress
    foto på skadorna

MVH Anna

Har du några med frågor, återkom till oss omgående

Nu får vi hoppas att detta löser sig, har ju inte fått tillbaka min mobil än....

11. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det känns ju som att du har både Teknikmagasinet och HTC på din sida... Jag kan inte göra mycket mer än att önska lycka till. *Håller alla mina tummar* :)

12. grenhall

grenhall Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte ngn nämnt det men har ni arit av med en produkt på grund av reparation/service vid 3 tillfälle eller 1 månad totalt ska företaget ersätta er med en ny produkt.

Sent from my iPhone or X10 Mini using Tapatalk

13. Wolfy

MINA ENHETER

Vet inte hur mycket automatik det är, men fick ett mail från HTC idag gällande mitt mail till dem.

Tack för att du kontaktar HTC.
    Tack för din feedback.
    Jag har fört dina synpunkter vidare till berörd avdelning.

Med vänlig hälsning,

Bo

HTC

14. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Får de verkligen byta min helt perfekt fungerande amoled mot en lcd bara så där?

15. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Vi har en tråd om just anovo här och det är klart bättre att samla allt i en tråd. Kommer dock inte låsa denna tråden däremot kan jag tänka mig att slå ihop dem

16. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Och nej det där stämmer inte. Man kan kräva ny vara ja men du kan fortfarande bli nekad om merkostnaden blir så pass mkt högre än att reparera den.

17. grenhall

MINA ENHETER

Har inte med en enskild kostnad att göra utan istället att den varit inne på lagning för länge/för många gånger.

Jag förstår inte ens varför dom reparerar mobiltelefoner längre. För fan vet iaf att det inte är av miljösynpunkt. Gör som Apple istället byt ut telefonen mot en ny och refurba den gamla så den kan skickad till en annan kund.

Bort med mobilreparatörerna.

18. Yassmin

MINA ENHETER

Idag får jag tillbaka mobilen och trots att Anovo inte gjort ett sk*t med den så fick jag tillbaka den efter 3 veckor!!....... Och inte nog med det, de tog 250:- i undersökningsavgift också! Och teknikmagasinet tyckte inte att det var något som de skulle stå för eftersom "det är en avgift som måste betalas för att de skall kunna ge ut mobilen till mig"..

Okej tänkte jag, nu har jag i alla fall en mobil som funkar.
    Men...... den blir fortfarande varm från ingenstans, batteriet töms från ingenstans, minneskortet monteras som skrivskyddat och går ej att formatera (trots att jag köpt 2 nya minneskort) och jag kan ej ladda ner appar från market av ngn anledning. Felbeskrivningen kvarstår. Och jag har haft den inne hos Anovo 2 gånger för service, och en gång för klagomålet ovan om arbetsskadorna som fanns på mobilen efter jag fick tillbaka den från senaste servicen.....

Nu kommer jag fan inte ge mig förän jag får en ny lur.
    Sen bryr jag mig inte om det är från HTC, Anovo eller Teknikmagasinet.
    Någon får fan börja ta ansvar.

19. grenhall

MINA ENHETER

Sinnessjukt. En reparation räcker sen får det faktiskt vara så. I detta fallet iaf.

20. Janne Jihad

Janne Jihad Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

I det här fallet verkar Teknikmagasinet vara den största boven. Vänd dig till högre makter där och klaga på uruselt bemötande. Anovo kommer aldrig ge dig en ny lur och det låter som om de hållt sig till sina rutiner (om dina problem faktiskt inte är något tekniskt fel enligt deras bedömningar så är det inte deras ärende). Så enda chansen är TM eller HTC möjligen, ingen aning hur deras policys ser ut eller efterlevs.