Jag gör som jag brukar när jag kollar på appar och skriver ner allt jag tänker på.
Ikonen i Play Store behöver fixas. Nu verkar det vara appikonen som är uppförstorad och det är inte snyggt alls.
Uppstarten första gången tog fruktansvärt lång tid. Sen stod den bara och "Väntar på GPS", men när jag tryckte på kartnålen så fick jag en väldigt bra position. Jag gick tillbaks och den stod fortfarande och sa "Väntar på GPS".
Efterföljande uppstarter går snabbt.
Det känns lite snålt med endast 3 träffar. På min Nexus 7 så är 80% av skärmen grön och längst ner så ser jag de 3 träffarna. Gör det konfigurerbart hur många träffar man vill ha och hur långt bort den ska söka. Nu är kartsidan helt ödslig förutom precis där jag befinner mig.
Jag hade gärna sett en funktion där jag kan flytta min position manuellt och kunna se info om platser där jag inte befinner mig.
Varför inte ha kartan på förstasidan istället för en tom grön sida som inte fyller någon funktion? Nedanför kartan visar du sedan 3 träffar. Genom att dra delen med träffar uppåt så laddar den in fler träffar.
När jag tryckt på en träff så kommer texten upp. När jag då trycker på back så förväntar jag mig att hamna på den gröna sidan igen. Istället så stängs appen.
Jag saknar en refresh-knapp så jag själv kan manuellt ladda om data.
Jag klickade på "Markera som skräpkultur" och trodde att jag skulle hamna på en ny sida där jag kan skriva lite feedback eller nåt, men istället så hade jag markerat det som skräpkultur vilket inte var vad jag ville. Jag hittar inte någon funktion för att avmarkera som skräpkultur. Även fast jag markerat det som skräpkultur så får jag fortfarande upp det i listan med träffar.
När jag är på kartsidan så förväntar jag mig att jag kan klicka på infobubblan som kommer upp så att jag får den långa texten som jag får via förstasidan, men inget händer.
Nu får jag upp en kort infotext som är avklippt och säger inte mycket om vad jag tittar på. För att få hela texten så måste jag komma ihåg titeln och sedan gå tillbaks och klicka på titeln på förstasidan och sedan läsa texten. Det blir en del onödigt hoppande.
Att ha en avstängningsknapp känns konstigt, men jag förstår att den stänger av tjänsten som kollar var jag befinner mig och hämtar upp info. Jag hade gärna sett en möjlighet att inte ha någon service alls utan att appen hämtar bara info när jag tittar på den.
I settings så står de "Batteribelastning" som titel till de 3 inställningarna, men jag tycker inte att den titeln är korrekt. Ta bort titeln helt.
Förstasidan och settings fungerar inte i landskapsläge. Det gör däremot kartsidan.
När jag klickar på info-knappen får jag upp att jag kör version v0.1, men i Play Store står det 0.11. Har jag en version som är 10 versioner gammal eller har ni bara missat att uppdatera strängen? :-)
Det går att hämta upp versionnamnet programmatiskt för att slippa uppdatera det manuellt (vilket man lätt glömmer att göra).
Info-knappen är blå när övriga ikoner i actionbaren är svarta. Gör om info-knappen i samma stil.
Jag tycker om att appen är enkel och minimalistisk. Inte massa konstiga funktioner som man inte behöver.
Last edited: Mar 21, 2013