Då dör även hela programmet så att vid nästa uppstart så får man börja om ändå. Sålänge en aktivitet lever i ett program så finns Application-kontextet tillgängligt, varav jag själv föredrar att då slippa Intent.putExtra()-metoder till förmån för Application-kontextet.
Nej, det är normalt sett ingen större idé att använda en subklass av Application vid ett eventuellt enstaka fall - då kan man lika gärna köra Intent.putExtra(), men om det är mycket data eller information som ska delas mellan ett flertal aktiviteter är en subklass av Application att föredra. Jag tolkar inte det som en rekommendation om vad man ska göra, utan för hur man själv kan välja strukturen och därefter väljer de att berätta att normalt sett (vid enstaka Intent.putExtra()-metoder) så behöver man inte ha en egen instans som ärver Application.
Vad jag har tolkat det som så dör först aktiviteter och sedan dör programmet (Application), varav Application-informationen finns tillgängligt tills alla aktiviteter förstörs och programmet stängs ner.
Last edited: Jun 14, 2011