Jag saknar en riktigt bra recepthanterare till android. Hade varit skitsmidigt att ha en applikation som laddade ned recept från exempelvis ica, coop, tasteline och samlade de lite snyggt. (Liknande de applikationer som finns till iPlattformen exempelvis) Saknar det som tusan när man står i butiken och fantasin är slut. Skitgött att kunna dra fram telefonen och scrolla lite bland bra tips.
Håller på att lära mig fixa med android och det där låter som ett bra start projekt som innehåller det mesta Ska kolla runt lite hur de olika systemen hos Ica m.fl. e uppbyggda
Japp, man tycker ju inte att det borde vara sådär överdrivet klurigt. En liten listvy med lite kategorier och som länkar till ny listvy med recept som länkar till nån annan vy med det faktiska receptet. Svåra är väl att plocka infon nånstans ifrån.
Byggde för ett tag sedan en receptsamlingssida som heter http://tamat.se. Vet att det inte är precis vad du söker men om någon hade varit intresserad av att bygga en app på den så skrik till öppnar jag upp ett api. Den kräver dock att du själv aktivt sparar recept som du tycker om. Alternativt så kan man göra sökningar genom nyckelord, titel och beskrivning.
Jag hade en java-app från Arla i min SE-mobil... Vet inte om ni har sett den. Hjälpte till ibland när fantasin tröt.
Jag hade en idé på att utveckla någon form av Recept-app till ADC2, men kom inte igång då. Skulle gärna testa att skriva något, men har ingen vidare kunskap om hur man ska hämta in data, eller hantera recept. Misstänker att man antingen kör allt i någon form av databas direkt på telefonen, eller så får man slå mot någon hemsida varje gång, för att på så sätt alltid ha recepten uppdaterade. Försöker få ordning hemma så jag kan koda lite mer, men är inte riktigt klar med ordningen ännu.
Ingen som vågat sig på att skapa en Android-apps till tex Arla Köket? Såg på kollegans iPhone en sådan app och vore ju onekligen smidigt när man står i affären eller i köket och söker inspiration
dinarecept.se har stöd för iPhone och Android-mobiler. Den funkar som en "mobil-app" men man kör den i mobilens webbläsare (m.dinarecept.se). dinarecept.se skiljer sig lite från andra receptsajter som ica, tasteline, arla, recept.nu, m fl genom att man kan skapa en egen receptsamling med recept från valfria sajter (inte bara ica-recept om man är där osv). Det finns en schysst importeringsfunktion som gör jobbet åt en. Därefter kan man ändra i recepten efter eget tycke och smak. T ex Laxpanna (bilden kommer med om man importerar det själv) från ICA eller Amerikanska pannkakor från okänd källa (troligen en avskriven papperslapp). Sedan kan man komma åt alla sina recept i mobilen. Det var kanske inte var exakt det här som efterfrågades, men när man har samlat på sig några recept så räcker det ofta att man återupptäcker ett gammalt recept som man har lagat tidigare (som man vet är gott) för att inte komma hem med snabbmat. Det är ju inte säkert att 100000 recept från tasteline kan hjälpa en bättre när man står i affären och är lite stressad.
Riktigt smidig sida, är medlem på matklubben och använder den ganska flitigt de har även en "din kokbok" sida där man som på dinarecept kan skapa grupper osv. dock så har de ingen väl fungerande mobilsida så blir till att importera sin kokbok till dinarecept så det blir smidigt när man står i mataffären med idétorka.