Backup / Restore

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Adde76, May 1, 2011.

1. Adde76

Adde76 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej allihopa,

Har ett problem med restore i Kies och hoppas någon kan hjälpa mig.....köpte galaxy s för ett par dagar sedan och då hade jag firmware 2.2 på mobilen. Jag uppdaterade till 2.2.1, körde backup (Kies) på alla mina kontakter och uppdateringen gick utan problem, gjorde en "factory reset" efteråt.

Nu när jag vill återställa kontakter till mobilen går det inte?! Jag ser sbu filen i Kies, trycker på "start restore"och får fram meddelande "data restore completed", allt verkar ok. Men när jag kollar i kontakter i mobilen finns ingen data där, Kies återställer inte mina kontakter helt enkelt, vad ska jag göra, vad är problemet? Finns det något annat program där det går att öppna en sbu fil?

Tack i förhand.
    Adde

2. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla i kontakt programmet och se vilka kontakter som är ibockade att visas..

Kontakter -> meny -> mer -> displayalternativ

Det kan vara så att kies lägger upp nån ny kategori där.
    Sen är ett tips att när du väl fått in dina kontakter så exportera de till sd kortet så du får en *.vcf fil importera den sen i gmail via datorn så får du alla kontakter där. Välj sen att spara nya kontakter i google och välj bara att visa de. bocka i visa bara kontakter med telefon nr också så slipper du alla kontakter från gmail som du bara mailar till

3. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Instämmer till fullo med föregående talares tips!

För övrigt anser jag att Kies bör klassas som hälsovådligt och förstöras....

4. Gregur

Gregur Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där var ett mycket bra tips, tack.
    Jag uppdaterade och provade flera roms i början när jag inte hade så många apps nu tycker jag det är jobbigt att installera om alla appar så jag har nöjt mig med att bara köra det officiella uppgraderingarna. Vilket är enklaste/smidigaste sätt att återinstallera alla appar om jag vill prova något annat rom än orginalroms?

5. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker att det är lättast att använda Titanium Backup och hellst betala 30 spänn för PRO. Installera...säkerhetskopiera alla appar och systemdata med en sk Batch. Nästa gång du flashar en ROM så börjar du med att installera Titanium (och pro nyckeln igen om den inte hittar den) Sedan är det bara att återställa alla appar och plocka in de systemdata man behöver.
    I romkitchen.org kommer du nog tom att kunna välja att installera Titanium samtidigt som du flashar för den funktionen finns redan i det s.k. Beta-köket Lysande! :cool: