Problem: Batteridränage

Discussion in 'Galaxy Note - Allmänt' started by peepgass, Jun 6, 2012.

1. peepgass

peepgass Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft min note cirkus en månad men har senaste veckan märkt att batteriet dräneras onormalt fort. Tappar ca 10% i timmen även när telefonen inte används. Har wifi, bluetooth osv avstängt. Inga (synliga) applikationer igång.

Laddade ned CPY spy och fick då reda på¨att telefonen aldrig går ned i Deep Sleep, utan ständigt ligger på 200Mhz. Detta löser sig om jag stänger av telefonen helt och startar om. Men det har jag ingen lust med flera ggr om dagen.

Vad kan detta bero på? Antar att nån app ligger i bakgrunden och drar batteri. Men vad jag kan se är ingen app igång. Finns det nån app man kan ladda ned å se varför telefonen aldrig går i deep sleep?

2. arianmanesh

arianmanesh Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har Noten i ca en månad. Det var problem med batteriet i början sen det blev bättre och bättre. Nu efter ca 15 timmar har jag fortfarande 62% kvar. Jag använder Noten normalt för surfa, kolla mejl, samtal osv. Däremot har jag ett program som heter juice defender ultimate. Det skyddar batteriet väldigt bra och effektivt enligt mig. Jag har smart screen saver oxå. Det är ännu ett suveränt program. Det var min erfarenhet som tänkte dela med. Hoppas det funkar. Jag kör fortfarande GB.

Sent from my iPad using Tapatalk

3. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja nån app orsakar det, använd betterbatterystats från xda för att se vad som drar ström och håller telefonen vaken, använd gemini app manager för att se vilka appar och processer som är i gång i bakgrunden.

4. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Det är med största sannorlikhet nån app som ligger bakom det.
    Kan rekommendera dig att även använda OS monitor och BetterBatteryStats för att få mer info om vad som kan ligga bakom batterikonsumtionen.