Batterislukande gps

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Hawkeye, Jun 28, 2010.

1. Hawkeye

Hawkeye Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Körde långresa med bilen i helgen och körde Navigon. När jag startade resan så var telefonens batteri på ca. 30 procent. Stoppade i original laddaren och drog igång Navigon. Efter ca. 2 timmar sa telefonen att batteriet var nästan slut och att jag borde koppla den in en vägg laddare istället.
    Alltså: Telefonen + GPS drar mer kräm än vad original laddaren orkar med.
    Någon mer som märkt samma sak eller är mitt batteri dåligt?

Info: Mobilen sitter monterad nära luft utblåset så den var ganska sval. Inga andra apps installerade än de som följer med telefonen vid köp, friendstream synkar varannan timme, gmail synkar varannan timme, väder vart 3:de timme. Blåtand avaktiverad, Wi-Fi avaktiverad.

En vanlig dag med 10 samtal 10 sms, läsa några dagtidningar och kolla facebook status 4-5 gånger i ca 10 min gör att mitt batteri räcker 8 timmar.

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väl kombinationen upplyst skärm + gps + cpu som gör att batteriet slukas i väldans fart. Och det känns som att man måste ha "rätt" laddare för att den ska orka, även om man inte gör nått speciellt med telefonen och kör en "vanlig" billaddare upplever ja det som att det laddar näst intill inget i jämförelse med väggladdning.

3. Sper

Sper Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Bästa man kan göra är att köra Navigon i Night mode i sådant fall. De hjälper på med laddningen.

Själv kan jag köra Google Maps + Streama musik via 3g och hålla laddningen på plus minus noll ungefär