Fråga: Batterisugaren Medieserver!?!?

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Jöns, Aug 10, 2011.

1. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!

Jag har en kollega som har en lika fin telefunken som jag (S2) och han har en skum sak i sin batterianvändning som jag inte får grepp om.

"Medieserver" har toppat batterianvändningen de senaste dagarna och han vet inte riktigt vad han har startat eller installerat för att lyckas med detta.
    Han har ingen film eller musik på den heller så det borde inte vara något sånt.

Jag läste något om att det kunde vara den förinstallerade appen Allshare, men den har han inte startat säger han.

Vad tror ni det kan vara för program eller vilken sort program som kan ligga under denna rubrik?

Tacksam för hjälp!

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Om han kan tänka sig att roota kan han testa frysa program som han inte vill ha igång.

Frysa allt som har med media att göra..
    Och se om de försvinner :-)

3. wannebe

wannebe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har för mig att jag får den när jag lyssnar på musik via bluetooth lurar... :)

4. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta är en äldre herre på 55 ungefär som varken har intresse eller tid för att roota....

Men det jag söker efter ledtrådar om vad det kan tänkas vara för sorts program som det drar på.
    Annars får man testa avinstallera och se vad som händer....

Fortsätt komma med ideér är ni snälla!

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kanske simpel undran men han har väl testat att starta om luren för att se om problemet försvinner?

Har hjälpt flera på jobbet med androidproblem genom att föreslå omstart. En arbetskamrat hade aldrig startat om sin, efter nån månad typ & hon hade stora problem. Efter omstart så gick den galant ;)

6. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter en omstart så verkar det ha löst sig. vi får se om det kommer igen eller om det håller sig på en mer rimlig nivå...

Tack för respons!

7. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad har han för sw-version? Jag hade ett batteriproblem i KE2 som jag inte hann gräva djupare i innan det löstes av KF3-uppdateringen.
    Då fick jag emellanåt hög batteriförbrukning (telefonen blev lätt varm) och det löstes med omstart. Det kom hela tiden tillbaka efter några dagar igen.

8. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan kolla det imorgon när han är tillbaka.(jag sitter fortfarande på jobbet)

9. alwaysaround

alwaysaround Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

har samma problem. det dök upp i går från ingenstans efter flera månader utan problem. vad göra?