Batteritid??

Discussion in 'Wildfire' started by elpapo, Jul 13, 2010.

1. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

690h standbytid låter ju otroligt bra... men när jag läst recensioner påstås det att man vid normal användning måste ladda den varje dag.

Eran erfarenhet? Stämmer detta?

Mvh
    elpapo

2. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är också väldigt intresserad av erfarenheter kring batteritiden.

3. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Med tanke på att HTC Hero har en listad standby tid på 750h och att jag måste ladda min varannan dag, oftast varje dag, så är det nog som vanligt att man ska ta de där siffrorna med en nypa salt.

Tror inte ens man kan få batteriet att räcka så länge om man sätter mobilen i flygplansläge, inte har några program installerade och aldrig tänder skärmen.

Men det vore ju intressant att höra från någon som faktiskt har en. :)

4. gejben

gejben Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

jag skriver från min nu :-) eftersom jag precis fått min, leker jag med den i princip hela tiden. Jag måste ladda i stort sett varje dag :/

5. adeadrat

adeadrat Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

batteriet tar slut snabbt som satan om du använder den mkt låter du den ligga i fickan så visst räcker batterit längre men krävs nästan att man laddar den varje natt endå

6. Jejfe

Jejfe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att ha haft den några dager nu så har jag inte på en dag kommit under 70% kvar på batteriet under normalt användande, så det är i min mening bra.

7. Yakky

Yakky Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Batteritiden på HTC's telefoner blir bättre med tiden. Det finns även apps som ökar din batteritid.

8. elpapo

MINA ENHETER

Jag lämnade tillbaka min oöppnade wildfire... pga era kommentarer här + recension på nätet. Trodde att den skulle hålla vid normalanvändning i 3dgr iallafall, med den lovade specen. :P

9. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Det gör nog ingen android som man använder ;)

10. ennepop

ennepop Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Till en början hade jag 1 - 1½ dags batteritid. Idag är jag uppe över 3 dagar, använder den fortfarande lika mycket som då.
    Skillnaden är att jag slår på och av WiFi och 3G när jag inte använder det. För om jag sitter 4 timmar utan att använda telefonen så är det ju bra onödigt att använda batteri till det?

När jag t ex vill uppdatera Twitter/Mail/FB etc etc så slår jag på med knappar på startskärmen och 5-10 sekunder senare så uppdateras allt.

Ett annat alternativ är att själv uppdatera. Trycka "F5" när man vill se om det finns uppdateringar.

En tredje grej, stor skärm med en massa färg/skärpa osv kräver ström. Den tas från batteriet som då förbrukar energin. Den måste fyllas på.
    Används telefonen mycket får man ladda mycket

11. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Generellt sett är batteritiden dålig på de flesta smartphones, det är helt enkelt krävande saker vi pratar om, både hårdvara och uppkoppling. Finns massa tips här på forumet för att förlänga batteritiden, bara att söka!

Mitt personliga tips, som inte dyker upp särskilt ofta dock, är att köra Locale! Förlänger min batteritid med allra minst 30% (grovt räknat utifrån antal timmar den lever på en laddning)! Kostar en hundring men är värt det! (googla "locale android" och du kan köpa den online utan nåt meck)

12. elpapo

MINA ENHETER

Min trotjänare 5800 (som jag sålt, snyft) höll lätt 4-5dgr på en laddning. Även efter 1års användning. Även den smartphone, men visserligen super sega symbian. :)

13. Droidkaninen

Droidkaninen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Batteritiden beror helt på hur mycket man använder telefonen och hur länge batteriet räcker är svårt att sia om. Vad som däremot finns att säga är att det finns några småsaker som gör att det går att spara en del på batteriet.

Först och främst är av och på stängningen av skärmen smidigt men en knapp på ovansidan av telefonen. Sedan finns en utmärkt widget för på och avstängning av wifi, bluetooth och GPS, uppdatering av apps via 3g samt 3 olika skärmlägen (min max och auto som känner av hur ljust det är kring telefonen och justera skärmen därefter). Denna kan man placera på startskärmen för att enkelt kunna välja funktioner med en enkel knapptryckning, se nedan:

Återstår bara adblock för att slippa slösa både min och telefonens energi på att scrolla förbi en massa oönskat skräp. Antar mozilla får tummen ur snart och släpper en browser till android...

14. empa-wildfire

empa-wildfire Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en wildfire och har använt telefonen i ganska exakt två dygn (1d 22h), använt den till några samtal, använt gps:en mobilt nätverk ett par gånger på så sätt som "droidkaninen" visar. då har den använt 40% av batteritiden.

15. empa-wildfire

empa-wildfire Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det blev nästan 5 dygn men lite användande som beskrivet tidigare och några samtal

16. Gaute

Gaute Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om jag är trög, men vilken app är det som visas på bilden?
    Kör för tillfället med "onoff" knapparna, men gillar dem inte riktigt. Den där ser även mycket bättre ut.

mvh

17. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där är Power Control som är inbyggd i Android.