har du på gps/Bluetooth konstant? vilken ljusstyrka på skärmen? Har du 3G plattan? Kan ta ganska mycket ström om plattan ska hålla kontakt med nätet och man ev har dålig mottagning så den får lägga kraft på att hålla bra kontakt.
ta en titt under "Inställningar - Om Tablet - Batterianvändning" där kan du se vad som förbrukat batteri.
Avrundar man de siffror du angett så verkar det inte vara nå större fel. 5% ~ 30min = 10% ~60 min ger ca 10 timmar om man är exakt. Men mer troligt är ca 8 timmar vilket jag tycker är helt normalt och är ungefär vad jag får ut av min.
Är svårt att jämföra batteri tiden mellan plattor och personer då alla har olika inställningar och appar.
Tex. person A kan ha massa program som synkar/hämtar data flera gånger i timmen och har ljusstyrkan på 50% medans person B har stängt av all bakgrunds synk och har ljusstyrkan på 25%
Ta tex "Zee". Skriver att han kör mellan 17-23, dock ej hela tiden. Jaha? det säger ju ingenting hur mycket han använt den och är knappast till någon hjälp.
Ca 12 timmar sedan jag tog den från laddning och skärmen har varit på i ca 6 timmar med ca 18% ljusstyrka. Som du ser så är det skärmen som står för den största förbrukningen. Använder du högre ljusstyrka så kommer det suga mycket batteri.
Last edited: Nov 30, 2011