Batteritid

Discussion in 'Samsung' started by Daniel E, Nov 29, 2011.

1. Daniel E

Daniel E Baby Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung s20
    Platta:
    Samsung
    Hej,
    Jag vill kolla med er som har Samsung Galaxy tab 10.1 hur ni har det med batteritiden?!

Jag har sedan 2veckor en Tab 10.1 och är väldigt nöjd med den, men tycker att batteritiden suger.
    Den ligger på 4.5 - 5 timmar och då surfar jag via WiFi.

Men eftersom jag är väldigt ny på detta område med Tab´s så kan det ju vara så att jag har missat någon inställning?! Eller finns det någon ting annat man kan göra för att få Tabén att klara en dag på 8timmar?
    Har läst här i forumet att det blir bättre med tiden, stämmer det?

2. nybom

nybom Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Min fru har en som hon kör lite blandat 3G och WiFi, mest WiFi hemma förståss. Hon laddar den var 3-4 dag, surfar en del på kvällarna, läser mail (har mailsync på hela tiden var 60 minut på två konton) samt läser e-book på kvällen. I söndags när det var elavbrott så surfade hon flera timmar på raken, inte tog då batteriet slut av det...

Kan det vara så att du har någon app som drar mycket ström?

Daniel E likes this.
  3. Zee

Zee Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en 7510 och tycker att batteritiden är outsinlig. På en hel kväll swypande så går den kanske ner max 25%! Kanske 30% om man spelar (dvs från 100% till 70%). Vanlig surfning varar den lätt 3 kvällar (17-23, dock ej non-stop) om jag inte skulle ladda fullt.

Inte ovanligt att man bara konsumerar 15% på en kväll, faktiskt. Jag är mycket nöjd med batteritiden!

Daniel E likes this.
  4. Daniel E

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung s20
    Platta:
    Samsung
    Hmmm....Det är konstigt, under tiden som jag har varit inne här i forumet ca: 25min så har batterinivån sjukigt från 39% till 34%
    Vad ska man göra? Lämna in den på garantin eller vad tycker ni?

5. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ladda ner en app typ battery monitor och kolla vad som tömmer batteriet. Jag har samma känsla som ZEE om batteriets
    förmåga. Kan hålla på med surfning youtube etc.. hela dagar och ändå ha lite kvar efter 8 tim.

Daniel E likes this.
  6. Daniel E

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung s20
    Platta:
    Samsung
    Tack för tipset. Ska ladda ner Battery Monitor och kolla batteriet, återkommer med info.

7. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

har du på gps/Bluetooth konstant? vilken ljusstyrka på skärmen? Har du 3G plattan? Kan ta ganska mycket ström om plattan ska hålla kontakt med nätet och man ev har dålig mottagning så den får lägga kraft på att hålla bra kontakt.

ta en titt under "Inställningar - Om Tablet - Batterianvändning" där kan du se vad som förbrukat batteri.

Avrundar man de siffror du angett så verkar det inte vara nå större fel. 5% ~ 30min = 10% ~60 min ger ca 10 timmar om man är exakt. Men mer troligt är ca 8 timmar vilket jag tycker är helt normalt och är ungefär vad jag får ut av min.

Är svårt att jämföra batteri tiden mellan plattor och personer då alla har olika inställningar och appar.
    Tex. person A kan ha massa program som synkar/hämtar data flera gånger i timmen och har ljusstyrkan på 50% medans person B har stängt av all bakgrunds synk och har ljusstyrkan på 25%

Ta tex "Zee". Skriver att han kör mellan 17-23, dock ej hela tiden. Jaha? det säger ju ingenting hur mycket han använt den och är knappast till någon hjälp.

Ca 12 timmar sedan jag tog den från laddning och skärmen har varit på i ca 6 timmar med ca 18% ljusstyrka. Som du ser så är det skärmen som står för den största förbrukningen. Använder du högre ljusstyrka så kommer det suga mycket batteri.

Last edited: Nov 30, 2011
    Daniel E likes this.
  8. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror att man kan spara mycket batteri på att inte köra med automatisk ljusstyrka. Det räcker gott och väl med runt 20-30%

9. tissot

tissot Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag undrar hur ni kan använda den så mycket, har ni inget jobb eller liknande?
    Jag tycker i alla fall att min plattas batteritid är suverän jämfört med en mobil tex.
    Jag kollar procenten när jag lägger mig och den är kanske på 60 efter en dags användade.
    Nu är jag på jobbet oftast och kollar inte på den hela tiden.
    Det kan ju vara så att ni måste tillåta lite större batterisvinn under smekmånadsfasen med plattan.

Jonas

10. Zee

Zee Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Igår rootade jag min och fibblade (installerade appar, konfade osv) med den i 4-5 timmar i sträck. När jag började låg jag på ~100%, när jag var klar 77%. Ljusstyrkan på 45%.

Daniel E likes this.
  11. Daniel E

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung s20
    Platta:
    Samsung
    Grymt batteri!!...Jobbar jag med min platta så länge så har jag inte 50% kvar på batteriet. Och min skärm ligger på 33% ljusstyrka.

Hur som så har jag lämnat in den på garanti nu. De i butiken tyckte också att det låter som det är något skumt med batteriet.
    Och jag har inga Appar som ligger och synkar....Ska bli spännande åh höra vad de gör åt saken. Jag har även mailat Samsung som tyckte att jag skulle lämna in plattan där jag hade köpt den.

Så nu är det bara och vänta och se :ehm:

12. dr0pkick

dr0pkick Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

har inte laddat mitt batteri sen i lördags, använt den dagligen i ett antal timmar. fortfarande 24% kvar

13. Lazarux

Lazarux Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har p7500 modellen. Om jag konstant sitter och surfar över wifi med automatisk ljusstyrka så håller batteriet ~ 9-10 timmar.

Det tycker jag är riktigt bra.

14. Daniel E

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung s20
    Platta:
    Samsung
    Aaaaa.....Så gött!
    Har fått tillbaka min tab som ja lämna in på service, så nu rockar batteriet!
    Nytt batterie, åh display blev det.

15. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kul att höra!

Jag har en 8.9 och vid min typ av användande som oftast är surf, Tapatalk, lite youtube samt kanske lite svt-play så drar den ungefär 10-12% i timmen. Brukar få ut uppemot 9 timmar & enligt vad jag läst så ska 10.1 pga sitt större batteri ge nån halvtimme till.

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk