Big problem

Discussion in 'Galaxy S' started by andy2000, Jul 22, 2010.

1. andy2000

andy2000 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

fick en ny smgs idag (min andra blev stulen). Har installerat lite appar, och gjort lite grundinställningar, synkat m facebook etc. Sen skulle jag starta om telefonen för att byta simkort. efter det kommer jag inte igång, telefonen är tokhängd. och meddelandet "aktiviteten start (i programmet start) svarar inte" har tryckt framtvinga stängning och avbryt fler ggr. startat om och tagit ut batteri flera ggr. samma sak kommer upp hela tiden och jag kommer ingenstans med telefonen. har sökt på nätet men hittar inget om det. kommer inte in i inställningarna så att jag kan göra frabiksåterställing. får även felmeddelandet "programmet start (i processen com.sec.android.app.twalaucher) svarar inte.

Ngn här som kan hjälpa? Palease.

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Första grejen jag rekommenderar alla att göra med sin SGS är en fabriksåterställning.

Prova hålla in volym upp+home+power (från avstängt läge) (vänta på 2 st "i9000 skärmar" innan du släpper), då kommer du till recovery menyn och kan välja att återställa därifrån.

Gå upp och ner i menyn med volymknapparna och välj med home.

Last edited: Jul 22, 2010
  3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    när telefonen är avstängd kan du hålla inne volym upp + home + power så kommer du till en återställningskonsol.

Knapparna ska hållas in ett bra tag, säkert 10-13sekunder

4. andy2000

andy2000 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

TACK! visste inte om denna funktion. Har nu återställt och telefonen funkar.