Blåtands problem.

Discussion in 'Galaxy S' started by jockej, Jun 27, 2010.

1. jockej

jockej Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej.

Har problem med att para ihop min telefon med bilens blåtand.
    Jag ser att dom hittar varandra och för en kort sekund ser allt ut att fungera men icke.

Jag får aldrig tillfälle att slå in blåtands koden heller.

Någon som har eller har haft samma problem?

Jocke

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

2. Androido

Androido Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har Sony bilstereo med blåtand och har inte haft några problem med det. Körde både Spoify och Navigon samtidigt och båda gick igenom högtalarna. Det enda problemet jag märker om jag lämnar Wi-Fin på så stör den kommunikationen med bilstereon men när jag avaktiverar wi-fin då funkar allt perfa. Behövde inte ens para enheterna ihop utan det fungerade allt direkt.

Det kanske beror på också vad är det för märke din bilstereo är. Hade en Blaupunkt med blåtand tidigare och den var förjäkligt att använda med min Nokia N86a men Sonyn hittils har inte gjort mig besviken :)

3. jockej

jockej Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok.

Jag har en mondeo med just Blaupunkt.

Får se om man kan uppgradera mjukvaran i den eller om man är tvungen lämna tillbaka telefonen.

Tack för svaret.

4. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade på sätt och vis samma problem med min Citroën C5, allt såg ut att fungera, enheterna hittade varandra men jag fick aldrig ange koden och parningen misslyckades. Efter lite bläddrande i manualen fick jag fram att tändningen måste vara på men motorn får inte vara startad och vips så gick allt mycket bättre.

Annars verkar grundtips nummer ett när det gäller krånglande blåtand i bilar vara en norsk reset, alltså att koppla bort batteriet någon minut. På Citroën vet jag att det inte är någon fara och fungerar bra men jag har för mig att jag läst om något gasspjäll på vissa bilar som måste kalibreras när den varit strömlös så det är kanske inget man ska prova i första hand.

5. Androido

MINA ENHETER

Nja, kopplar du loss bilbatteriet då är det bästa att, när man har monterat tillbaks batteripolerna då startar man bilen och låter den "putra" på i tomgång i 10-15 minuter så att bilens färddator kalibrera in motorn igen. Sen efter det ska man också köra lite varierande i början (olika hastigheter ) så att alla värdena registreras i färddatorn men sen kan man köra och tuta.
    Jag vet att det är så hos VAG motorer men det är kanske så hos andra tillverkare också.

6. Androido

MINA ENHETER

Jag lämnade tillbaks Blaupunkten men det är kanske svårt om den sitter som original bilstereo :)

7. jockej

jockej Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipsen. Ska testa dom innan jag beslutar om man ska ha kvar telefonen eller ej. Kan ju även lösas med en ny firmware till telefonen ( när nu den kommer)

Ha en bra kväll.