Bokus Appen

Discussion in 'Applikationer' started by ahaohio, Apr 15, 2010.

1. ahaohio

ahaohio Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Blev så glad då jag hos bokus såg att man fick frakten fritt om man beställer via android appen. Kanon.

Går in via min Htc Tattoo på "butiken" och söker "bokus" - ingen träff.

Fick sen tips att man kunde gå via appbrain. Appbrain hittar bokus men sen får jag meddelandet "Det finns inga matchningar i androidbutiken för sökningen pname:com.bokus".

Vad gör jag för fel? Hur ska jag bära mig åt?

2. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan vara så att Bokus appen inte är anpassad för Tattoons mindre skärm.

3. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Den är sannolikt inte kompatibel med skärmkategorin "small", till vilken Tattoo hör. Iaf inte officiellt kompatibel, varför den inte syns för er i Market.

Du kan testa att installera appen genom att ladda ner apk-filen, lägga den på ditt SD-kort och installera den med tex Astro.

Ladda ner apk-filen här:
    http://www.megaupload.com/?d=IQFXMY8X

4. tikk_tokk

tikk_tokk Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Skumt. Hittar den inte heller längre. Fanns för tattoo förut. Finns den för andra feletoner?

5. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    De uppdaterade den inte för länge sedan

6. tikk_tokk

MINA ENHETER

Uppdaterade och tog bort qvga-stöd? Ftw? Vad var poängen med det?

7. coolof

coolof Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nya funktioner som varit väldigt svåra att få in på en så pass låg upplösning? Lär ju ta ganska mycket längre tid att hela tiden behöva gå ner ett steg, att gå upp är enkelt, i värsta fall får man tomrum, men så fort man ska försöka få plats med samma sak på en mindre yta blir det knivigt.

Det är såklart ingen bra strategi att helt strunta i qvga-stöd dock, två versioner av appen hade ju exempelvis uppskattats isf. (ungefär som vissa utvecklare gör med 1.5 och 1.5+).

8. avindal

avindal Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Utvecklare gillar inte att hålla på och anpassa sina program efter en massa olika skärmstorlekar, detta är en av nackdelarna med android (jämfört med iPhone) så de försöker förenkla så mycket som möjligt. Jag vet själv utvecklare som väljer bort Android pga detta (och pga att det är lättare att tjäna pengar via iphone-s appstore än via Android market)

9. tikk_tokk

MINA ENHETER

Medveten om det, men i det här fallet hade de ju redan anpassat appen till olika skärmstorlekar, men tydligen ändrat sig...

10. coolof

coolof Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu tror jag aldrig att jag använt den gamla versionen men ser inget i den nuvarande som inte skulle gå att anpassa för Tattoo iofs. Kanske menyer och sånt men jag antar att alla Tattoo-ägare hellre har horisontella scrollbars än inget program alls?

Är det förresten inte lite märkligt att Bokus varken säljer eböcker eller ljudböcker för hemladdning via appen? Borde inte detta vara ett perfekt ställe att göra det på? Eller är det jag som letar dåligt? En bättre sökfunktion hade underlättat mycket.

11. Steeler

Steeler Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bokus har ju alltid fri frakt.

Saxat från Bokus hemsida:
    För privatkunder har vi två fraktalternativ; Normalfrakt (som kostar 19 kr per beställning) och Ekonomifrakt (som är helt kostnadsfritt). Du väljer själv det alternativ som passar dig bäst när du är framme i kassan.

12. ahaohio

ahaohio Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo men med beställning via appen fick man det dyrare alternativet utan kostnad. Man är väl smålänning...

13. annbid

annbid Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag jobbar som interaktionsdesigner på Bokus & har varit med och tagit fram Bokus Android-app.

När vi lade till en streckkodsläsaren i appen (v 1.1), verkar det som om mobiler med kameror utan autofokus (t ex HTC Tattoo) inte kunde se och ladda ner appen längre.

Nu har vi lagt upp en ny version (1.1.1), som förhoppningsvis alla androidmobiler kan hitta och ladda ner. Det finns dock risk att just streckkodsläsaren inte kommer att fungera om mobilen inte har kamera med autofokus.

Hör gärna av er om ni stöter på fler problem eller vill diskutera ngt kring appen.

/Annika Bidner, Bokus