Wlan-problem
Tackar för app-tipsen. Lite trist dock att man ska behöva byta ut så pass viktiga standardkomponenter som tangentbord, för att telefonen ska bli funktionsduglig. Men det är väl samtidigt lite av charmen med android antar jag.
Ett annat problem jag lagt märke till på sistone, är att jag har problem med att koppla upp mot vårt wlan på jobbet. I listan över tillgängliga nätverk står texten "inte i intervall, sparad" under nätverksnamnet. Och klickar jag på det får jag endast upp de oerhört användbara alternativen "Glöm" och "Avbryt". Kan detta ha att göra med att nätverket inte sänder ut sitt SSID (säger man så?). För tillfället verkar det som att jag får "glömma" nätverket, lägga till det på nytt och sedan koppla upp. Något ni andra har erfarenhet av?
... en kvart senare. Ytterligare problem. Försöker hämta ner ett MMS. Låter som en enkel grej, men icke. När jag har WIFI aktiverat inaktiveras automatiskt MMS & data. Hämta-knappen bredvid MMS:et dimmas när jag trycker på den och man får ingen feedback överhuvudtaget. Inte ens när jag inaktiverar WIFI och aktiverar MMS och data verkar något hända. Har tagit emot MMS tidigare, men jag minns att det var småstruligt då med. Ha överseende med att jag har haft telefonen en väldigt kort tid, men det här känns ju som något man inte borde kunna misslyckas med!?
Last edited: May 10, 2010