Butikens användarvillkor

Discussion in 'Hero' started by iali, Sep 21, 2009.

1. iali

iali Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är nybörjare på Android och har sedan en knapp vecka en Hero. Vill komma till Butiken men kommer inte vidare då jag fastnar vid "Android-butikens användarvillkor" - "Läser in" ...som bara snurrar och snurrar, sen händer inget mer förrän ca 5 minuter senare då det uppges att det har blivit fel och att jag ska försöka senare! Har nu försökt i tre dagar....! Hjälp!

2. theodore

theodore Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag hade samma problem med min HTC Hero också. Jag fick stänga av WiFi. Sen använde jag mig av mobilabonemangets internetalternativ. Då kom jag in i butiken. Efter det gick det bra att koppla på WiFi igen. Då kom jag åt Butiken.

3. digithed

digithed Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vet inte varför, med det ser ut att man måste koppla upp till Android Market för första gång via 3G. Efter man har kopplat och accepterade användarvillkor, det går att koppla upp med WiFi eller 3G.

4. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det verkar lurt det där. Jag har bara kopplat upp mig mot Market via Wifi eftersom jag inte skaffat något mobil surf abonnemang än. Jag har inte stött på några problem.

5. iali

iali Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det fungerer!

Tusen tack! Jag stängde av Wi-Fi och då fungerade det! Kvällen är räddad! // Ia

6. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmmm... Första gången jag startade telefonen så hoppade jag över den inledande GMail registreringen och tänkte att det kan jag göra sen. Det gick som bekant inte alls utan jag var tvungen att fadbriksåterställa telefonen. Då hade jag ingen möjlighet till ett wlan utan jag loggade in via 3g't och det funkade direkt. Dock så var det när jag fortfarande hade 1.73* ROM'et i telefonen. När jag senare uppgraderade till 2.73.405.5 och skulle logga in på nytt så gick det urfint över wlanet (då hade jag skaffat en DIR-655'a). Jag har alltså inte kunnat testa ifall det var ytterligare en bugg i 1.73'an.

Om det finns någon som ännu inte har uppgraderat sin Hero som kan testa min teori så vore det intressant.

7. hawcan

hawcan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma problem här. Stängde av WiFi temporärt och sedan fungerade det!
    Tack för tråden!

8. MrJellyBean

MrJellyBean Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu spekulerar jag vilt, men kan det ha och göra med att om du surfar in via WiFi så blir det svårare att avgöra vart du befinner dig i världen, men via mobilnätet bör det vara hyfsat säkert var du befinner dig, när du väl är "identifierad" är du kopplat till det landets marknad?

9. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter som en mycket vettig & logisk förklaring...

10. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jag vet inte var logiken ligger i det ?

Ip-adresserna tillhör ju en viss operatör som enkelt kan spåras.

Sen finns det ju de med "FRA-nojja" som håller på med diverse toktrams.:D

11. MrJellyBean

MrJellyBean Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Men om det skulle vara möjligt med WiFi så skulle ju ett företag lätt kunna sätta upp en tjänst där du ansluter till dom (i tex USA) för att sedan ansluta till Market. Detta borde ju inte ens anses som olagligt. Då skulle ju varje kotte direkt kunna få tillgång till market.

Som sagt, nu spekulerar jag igen. :)

12. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Hmmm... jo det är väl mer troligt att det är någon "Noob" som har noll koll på SSID o dylikt som ansluter kors o tvärs mellan sina grannar. :D

Min erfarenhet är att "Butiken" alltid funkar om jag anslutit mig via WiFI, däremot enbart via 3G så har det strulat ibland.

:)

13. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta verkar som sagt bara gälla första gången och att det handlar om lokalisering sett till programutbut verkar vara en vettig förklaring. Men vi spekulerar ju bara nu, hehe, för vi vet ju inte...

Man skulle ju kunna testa att koppla upp sig via en skugg-proxy i US och ansluta en nyflashad Hero via Wifi och se vad som dyker upp i butiken...

Sen kom jag på att luren ju hämtar platsinfo via master & GPS och godkänner man inte det under konfigurationen av luren så går det väl inte att gå vidare såvitt jag förstår, så det tyder väl ännu mer på att det just är platsen som måste vara fastställd innan Butiken får startas...

14. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Njau... svårt att ansluta sig via nåt skumt i USA....:P

Däremot eftersom många har "noll-koll" på sin router samt sitt SSID så blir det väl en massa skitanslutningar...;) Noob-faktorn...:cool:

15. FoFFa

FoFFa Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan bekräfta att åtkomst till butikens användarvillkor (förstagångsinloggning) inte fungerar med WiFi (och DIR-655). Med omkoppling till 3G går det fint. Därefter går det utmärkt att komma åt butiken via WiFi.

16. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Borde man inte kunna koppla upp sig mot butiken första gången i USA och därmed få tillgång till betalapps då? Eller vad tror ni?
    Alltså att man är i USA första gången man kopplar upp sig.