De verkar vara färdiga! CyanogenMod | Android Community Rom based on Gingerbread Download: CyanogenMod Mirror Network - Powered by TDRevolution Det kan vara inbillning, men luren känns mycket rappare efter att jag uppdaterade den... :-)
Om jag lägger in den versionen, kan man gå tillbaka till original nordic sen? Sent from my MB525 using Tapatalk
Läste nått om nån sbf fil som om den byter version inte går att gå tillbaka på då... Och det är en jobb telefon jag vill leka med :-) Sent from my MB525 using Tapatalk
Det går utmärkt att backa, jag har gjort det själv för bara någon vecka sedan för att se om en bugg var cm7 eller generell. Läs denna tråd. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1065798 [FAQ] Cyanogenmod 7 by Quarx
Det handlar nog mer om att de bedömer att CM7.1 är tillräckligt stabil nu. Det kommer fortsätta att komma uppdaterade versioner varje natt vartefter de dödar buggar och lägger till nya finesser.
Kör numera CM7.1. Gillar det skarpt, kört snart en vecka och ännu inte märkt av några buggar. Ett litet tips, jag har sedan jag bytte till CM7 upplevt telefonen som betydligt rappare men med ett undantag från scrollningen i webbläsarna. Det var mer flyt när jag körde nordic 2.2 tyckte jag. Nu testade jag igenom webläsarna på nytt (boat, miren, dolphin, stock, xscope, opera och opera mini) och till min förvåning visade sig vanliga Opera erbjuda absolut mest flyt i scrollningen. Stor skillnad faktiskt. Tidigare har jag upplevt Opera som lite seg och föredragit dolphin eller boat. Vad har ni andra för erfarenheter?
La in CM7.1 igår på min defy, smider på fint 2516 i quadrant med 1100mhz. Men vart lite chockad över att den hade dragit batteri som en elefant dricker vatten. Från 66% till 48% på 7 timmar nu under natten....??? Känns lite små skumt, nån annan som har problem med batteri tiden med 7.1 ? mvh
Kalibrering av batterimätaren rekommenderas efter ny ROM. https://market.android.com/details?...xLDEsImNvbS5uZW1hLmJhdHRlcnljYWxpYnJhdGlvbiJd
Håller helt klart med dig där, inte alls samma smooth när man scrollar ner i sidor eller när man zoomar ut/in. Har iof bara testat Dolfhin, ska testa Opera när jag kommer hem. Mvh
La in CM 7.1 på min Defy med grön lins, funkar bra hittills. Vågade nu efter att jag har skaffat en Galaxy Nexus som huvud telefon. Enda problemet var att mitt minneskort enbart är på 2GB, så det blev lite trångt efter Nandroid backup. Klockade upp till 1100, fick runt 2100 i quadrant. Flyter på mycket bra, känns som en ny telefon. Nästa project blir väl att lägga in CM 9.0 när den har stabiliserats mer.