Fråga: Customize SGS3

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by thadroid, Dec 5, 2012.

1. thadroid

thadroid Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!
    Jag skulle vilja "ändra" min SGS3, dvs byta launcher från touchwiz till någon bättre och göra den mer vänlig för mig. Då jag inte vet så mycket om android och alla dessa launchers så skulle jag vilja ha tips från er. Det jag vill göra är att ha min SGS3 som en mer jobb telefon eller vad man ska säga. T.ex någon kalendar app, någon slags filhanterare, alarm som påminner om saker och ting, en "schemaläggare" så jag kan ha mitt schema i telefonen. Dvs att jag vill kunna göra mer med min telefon. Jag vill kunna använda dess prestanda fullt ut och ta bort alla dom onödiga appar som finns med från start. Någon vänlig själ där ute som kan kan ge tips på hur man kan "fixa/ändra" till sin mobil? :D

2. 4official

4official Teen Droid Medlem

Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Själv så använder jag Nova Launcher istället för TW, en härlig launcher med en massa inställningar! Sen kan du ju hitta en massa kalender widgets på play store ladda ner några och prova på :):)

3. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Vad är det för fel på kalendern som följer med? Lättare att hjälpa till då.

Rekommenderar för övrgt Nova jag också.

Vill du ta bort appar kikar du på att roota och kör sedan root explorer eller solid explorer för att gå in i system/app och går lös på det skräp du hittar. Kolla vad appen gör innan du raderar den.

Påminnelser klarar vanliga kalendern men vill du schemalägga händelser som gps, wifi och ljudprofiler utifrån olika händelser, plats eller tid skulle jag kika på tasker ;).

4. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Föreslår också Nova Launcher. I denna kan du även dölja appar du inte använder ifall du inte vill roota och plocka bort dem helt. Kalender så körigt jag med s planner men med simple calendar widget på hemskärmen. Finns flera olika skins till denna och massvis med inställningar. Gtasks är också en bra app för olika uppgifter, kopplat till Google kalender. Allt finns på Play. Rekommenderar Nova Launcher Prime som bland annat använder olika gester "svepningar", "nyp" etc för att starta funktioner etc. Mycket användbart. Solid explorer är klart den bästa filhanteraren med många olika alternativ för lagring, kopiering etc. Ett måste.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

thadroid likes this.
  5. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Rekommenderar den här hemsidan:

play.google.com

Där finns det tusentals appar som gör det lättare i vardagen!

För dina ändamål kan jag rekommendera följande:

Kalender - Google Calender
    Launcher - Nova Launcher/ Apex Launcher
    Filhanterare - ES Explorer

Och för att göra det ännu lättare, och ta bort onödiga program (se:bloatware) så föreslår jag att du rootar telefonen. En lite guide hittar du här!

Trevlig Onsdag!

thadroid likes this.