Fråga: Dålig sändning

Discussion in 'One X - Allmänt' started by MoGaT, Oct 2, 2012.

1. MoGaT

MoGaT Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

tjena!
    Jag har en HTC One X som nyss varit in på lagning för att den hade dålig sändning och GPSen var helt ganska dålig. Fick tebaks telefonen och det stod att de hade satt i wifi kuddar o_O

Startade telefonen direkt när jag kom hem och hade lika dålig sändning igen :(

Nu till min fråga: Ska jag skicka in den igen eller ska jag hoppas att det är ett mjukvarufel som att det fixas i JB uppdateringen?

Tack på förhand!

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Med kuddar menar HTC det här.
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=28913212&postcount=2130
    Det är små rektangulära plastbitar..

Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara bra, det gör ju inte på något sätt så att kontakterna på moderkortet får tätare kontakt med skalet.

Mitt tips är att, utifrån vad de själva gjort.
    Följ guiden; www.youtube.com/watch?v=_jZ-nelmWAI
    Följ med i videon tills du har fått isär telefonen. Sen böjer du till kontakterna på moderkortet med en liten skruvmejsen så att de står längre utåt.
    Kontakterna är som små bladfjädrar, varför det är så dålig hastighet är för att dessa har böjt tillbaka sig och tappat kontakten med skalet där antennerna sitter.

Jag gjorde det häromveckan efter att jag råkade tappa telefonen i golvet, då försvann wifiet. Följde videon och med min påhittighet fick jag riktigt bra hastigheter på både wifi och GPSen som jag provade idag när jag promenerade i skogen. ;)

Last edited: Oct 2, 2012
  3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vill tillägga att man ska vara försiktig med att ta den här typen av råd om man inte har väldigt stor erfarenhet av att mecka med prylar.

via TT2 on HOX

4. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo självklart. Det sker på egen risk.
    Det är i alla fall en snabbare lösning än att åter skicka in telefonen när de inte kan göra något mer än vad som redan gjorts på verkstaden.
    Förutom att byta ut moderkortet eller ge ut en ny telefon.