Dålig täckning?

Discussion in 'Legend' started by Pilskog, Jul 15, 2010.

1. Pilskog

Pilskog Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon mer än jag som har problem med mottagningen på Legenden?

Last edited: Jul 18, 2010
  2. bbn

bbn Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja.
    Beror väl mest på att den är byggd i aluminium, och att antennen sitter längst ner i telefonen (rätta mig om jag har fel), så den täcks av först alu sedan din hand, vilket medför dålig täckning då och då.

Sen beror det väl på vart du står, för den (i alla fall min) hoppar rätt ofta mellan 3G och GSM/WCDMA.. Finns mer trådar om detta, hett tips; sök :)

3. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min har riktigt dålig täckning i ett av mina rum här hemma....får oftast upp en popup ruta där det står nätverksfel och jag kan inte använda någon av de program som använder nätet. Går visserligen att växla över till wlan och då går det desto bättre. Men störande är det hur som helst

4. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Har absolut inga problem med täckning. Att den är i metall är inget problem, då HTC placerat antennen i batteriluckan som är av plast/gummi. Så visst i områden med dålig täckning kan man tappa lite för att man lägger handen över, men personligen så kramar jag inte luren på ett sätt så den kommer åt plattan.

Gör du det kan du alltid se om du kan justera handen lite så den inte kommer åt. Men annars ska det inte vara några problem, HTC har varit rätt smarta och försökt förekomma ev. problem :D

5. lems

lems Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Min har extremt dålig täckning. Jag jämför med min nokia 5800 som är överlägsen htc'n

6. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    När ni säger täckning, räknar ni plupparna i displayen eller hur ni själva upplever mottagningen? För själv kan jag nog ha en plupp mindre här och där, men har bättre och stabilare samt snabbare data där jag tidigare upplevde tappad anslutning och/eller lagg och det samma gäller samtal.

Ingen mening med att ha en "glädjemätare", verkliga resultat är det som räknas :D

7. lems

lems Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Givetvis så kollar jag inte på "staplarna"utan på den praktiska mottagningen i telefonen när jag pratar. Jag bytte från telenor till telia för att överhuvudtaget kunna prata när jag är hos mina föräldrar som förövrigt bor 3km utanför en stad med > 25k invånare

8. Mollan

Mollan Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Har väldigt dålig täckning jag med. Jämför jag med en iPhone 3GS så bryts mina samtal i vissa rum ungefär vid vart tredje samtal. Med iPhonen har det aldrig inträffat. Glädjemätaren pendlar mellan 0-2 och på iPhonen 2-3. Rör jag mig i staden med 100k> invånare så pendlar den mellan 2-4 dock nästan aldrig 4. Har även märkt att den har tappat mottagningen helt när jag har den i fickan ibland och alltså missat samtal. Detta mitt inne i stan då jag har 2-4 pluppar när jag håller den i handen.