Dela bild som Facebooksida?

Discussion in 'Applikationer' started by Funkaloss, Nov 29, 2014.

1. Funkaloss

Funkaloss Infant Droid Medlem

Jag har två sidor knutna till min personliga Facebookinloggning.

När jag har tagit ett foto och vill dela det direkt från inbyggda galleriappen finns ingen möjlighet att dela som någon av Facebooksidorna. Det står bara "Skriv inlägg" uppe till vänster.

När jag däremot delar en webbsida i Chrome står det "Din tidslinje - Tryck för att ändra" uppe till vänster. Om jag trycker kan jag bland annat välja någon av mina sidor.

Hur kommer jag åt dessa val när jag delar bilder? Samma problem gäller alla mina prylar med lite olika Androidversioner. I min värld finns inget som skiljer bilder och webbsidor fundamentalt åt.

Det går naturligtvis att gå via Facebookappen man varför det när möjligheten att dela finns redan i galleriet?

2. kenuswe

kenuswe Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du får ladda ned appen Facebook Sidhanterare (Facebook Pages Manager). Då kommer du kunna ladda upp direkt från galleriet.

bernard likes this.
  3. Funkaloss

Jag installerade appen men kan tyvärr inte se att det blev någon skillnad i galleriet.

4. kenuswe

kenuswe Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Inte? Konstigt, det borde fungera. Loggat in i appen?

5. Funkaloss

Jag är inloggad och kan sköta mina sidor i appen men det märks inte i galleriet. Jag har testat på min Nexus 7 (2013) med Android 4.4.4 och på min Samsung Galaxy Tab 3 med 4.4.2.

I Facebook-appen och i Sidhanteraren kan jag alltså göra det jag vill men jag tycker att det vore enklare och mer konsekvent om det gick att dela bilder likadant som webbplatser.