Displayskydd

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Rill_e, Mar 28, 2010.

1. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har satt på Zagg IS på min Desire och nu har jag fått för mig att gummikänslan
    har börjat försvinna där jag pekar mest (mitten). Kan någon som har Zagg och haft
    det ett tag bekräfta att det inte bara är jag som tycker det?

2. DillerDude

DillerDude Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder mig av Martin Fields skärmskydd. Ger samma känsla som glas och försämrar inte transparansen mot skärmen. Tjejen som har Zaggs bodykit över sin Hero drog av skyddet på skärmen och köpte också en Martin Fields tills sin efter att ha prövat min. Hon tyckte det känndes som om hon fick en ny telefon. :)

Super enkelt att sätta på plats utan att få luftbubblor. Kan tas av och tvättas för att sedan sättas tillbaka igen. Jag är supernöjd. Kostade runt 160 kr.

Köpte den från www.overlayplus.com

Fick det rekommenderat av en kollega som hade bytt ut sin Zagg på sin Nokia N900 till Martin Fields.

Last edited: Jun 9, 2010
  3. difference

difference Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Hade det på min gamla Hero. Tog bort det efter en dag. Blir inte alls samma känsla som utan.

4. DillerDude

MINA ENHETER

Difference har du provat hur en Zagg känns? Det är inte samma känsla kan jag lova. Martin Fields är natt och dag i jämförelse. Alla som har provat min telefon har varit väldigt övertygade, så pass att de köpt själva. Tycker det talar för sig självt.

5. difference

difference Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Allt som inte är hud mot display är sämre enligt mig.

Sen har Desire väldigt tålig display/glas (Gorilla någonting). Under de åtta månaderna jag hade min Hero var jag inte speciellt försiktig med den och tappade den även på asfalt en gång. Den fick inte en enda repa på displayen.

Jag kör heller med ett fordral för att skydda den i fickan. (hade inte det till Heron)

6. DillerDude

MINA ENHETER

Första veckan jag hade min Desire och fortfarande väntade på leveransen av displayskyddet, fick jag en repa i displayen (blev i den svarta ramen som tur var) och då har jag ändå haft telefonen i en tygväska. Troligen kom repan från det där som ser ut som ett poppnitshuvud som sitter vid fickorna på brallorna. Metalen i dessa nitar är mjuk men ändå tillräcklig för att repa glaset verkar det som. Så min erfarenhet är dessvärre att glaset inte är så reptåligt och därför rekommenderar jag ett bra displayskydd.

7. ulf__lundberg

ulf__lundberg Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nån mer än jag som tycker att vissa skydd känns som "kycklingskinn"? själv har jag fastnat för sånna billiga skydd som varken syns eller känns att dom sitter på, kostar en tiondel av vad ett invisible schield gör tex. man har ju lixom råd att byta en gång i månaden då ju om man lyckas repa det =P köpte ett trepack på http://www.displayskydd.com till min HTC Wildfire för 87 kronor inklusive frakt.