död sgs

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by mikidroid, Mar 10, 2011.

1. mikidroid

mikidroid Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hej!

igår hittade Kies en uppdatering till min sgs så jag uppdaterade, följde alla steg å nu är luren "död" den startar upp som den ska men sen vibrerar den ett par ggr och blir svart!??

någon som varit med om något liknande?
    kan man lämna in den å få den flashad, hjälper det?

tacksam för alla svar!

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Klart du kan lämna in den om du har garanti kvar. Du ska kunna lämna in den oavsett då felet berodde på Samsungs egna grejer (läs skitprogrammet Kies). Var luren helt original?

3. mikidroid

MINA ENHETER

Nej luren va rootad.....så garantin är nog bara att glömma! :(

4. noname

noname Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kommer du in i downloadmode?
    Alltså hålla inne VolNer + hem + Power när du startar..

5. Jensepense

Jensepense Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Och om det inte funkar kan du som Elof skriver göra såhär:

"Om telefonen verkar helt livlös och 3-knapps-kombon inte längre tar dig till Download-läget
    Prova att ta ur batteriet, hålla in 3-knapps-kombon och peta in batteriet medan du fortfarande håller in knapparna. Vissa kommer då äntligen in i Download-läget igen."

6. mikidroid

MINA ENHETER

Ja jag kommer in i download mode, har tagit ner odin , pit 803 och gingerbread filen, tänkte att om luren ändå är fuckad, garantin är åt helvete så kan man ju lika gärna försöka själv, å få 2.3 på köpet! =/

7. Mr.Egg

Mr.Egg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du bor i stockholm så kan du lämna in telefonen hos Mobilbyrån (ligger vid Zinkenstam)
    Jag har ingen garanti på min lur, det enda jag lämnade till personalen där var kvittot på telefonen.
    Min lur var totalkörd så inte ens de kunde fixa den i butiken utan de behövde skicka den vidare.
    Fick tillbaks telefonen efter 2 veckor med utbytt moderkort (eftersom jag tydligen bränt det eller nåt) och med senaste uppdateringen utan att behöva betala ett öre!

8. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Din lur 'r varken död eller pajj och jag tycker inte du behöver lämna in den någonstans.

Sålänge du har treknappskombon så kan du i princip inte sabba din lur. Du kan ALLTID flasha in stock rom och göra en factory reset. I teorin så är din garanti sabbad då du rootar luren men i praktiken så tror ja inte dom kollar så noga.
    Vet inte om du är ny på detta forum men jag tror majoriteten av de som skriver här har varit med om just det du skriver om. En galen flashing. Personligen är nog många less av att höra på folk med "ditt" problem då det finns kanske ett 50 tal trådar om just det du upplever.

Själv kör jag med Ultirom som bygger på den nyligen läckte Jv1 firmwaret. Dock skulle jag kanske just inte rekommendera någon 2.3.X rom just nu. Möjligen CM7 som många säger fungerar hyggligt i dagligt bruk. I dagsläget tycker jag en Doc's rom eller Darkys 9.3 rom fungerar ypperligt och tycker att om du nu ska flasha något så flasha in någon av dem.

9. Obsidian

Obsidian Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Intressant läsning. Fick problem med min lur också för en tid sedan.
    Plötsligt slocknade den och när det skedde gav den ifrån sig en vibration.
    Lämnade in den och det blev samma åtgärd som Mr.Egg's, dvs moderkortsbyte.

Börjar fundera lite över kvalitén på denna lur, ärligt talat.

Uppdaterade min lur med 2.2.1 igår (och luren var rootad då) och det gick felfritt. Efter installation körde jag bara SuperOneClick 1.7 och root'ade om den, vilket även det gick utan problem.

10. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick lämna in min x10 och byta moderkort, kosta inte en kr, så är nnog inge fel på kvaliteten på sgs.
    Det är ju avancerad elektronik, sånt går sönder om man inte är aktsam, så är det bara.

11. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

dra ner jm2 o 512 pit ifrån samfirmware flasha i odin och altenativt kör in speedmod kernel sen flasha doc's senaste. eller uppdatera via kies igen:)

12. mikidroid

MINA ENHETER

Tack för alla svar!

flashade den igår å la in 2.3 funkar bra hittils iaf! :) det ända jag upptäckt är att den vill lagga som fan när man försöker spela upp videoklipp! ska roota om den å lägga in en lagfix å se om den blir nå piggare!?

13. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag provade just den varianten efter att min lur kraschat när jag mixtrade lite med SGS Battery Icon Mod 2, men deras JM2:a (tre filer + PIT) ville inte Kies uppgradera. När jag tog den enfilsversion av JM2 som Elof länkar till i lathunden så gick det däremot perfekt att få in JS7 igen.