Exchange lösenordskrav

Discussion in 'Applikationer' started by plexuz, May 16, 2011.

1. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

I helgen gick tyvärr min HTC Desire Z sönder. Jag tog tillfället i akt att prova en ny telefon och köpet blev en Nexus S. Jag är förvånad över hur pass mycket som skiljer sig mjukvarumässigt mellan telefonerna men det som stör mig mest rör exchange. Min exchange-server tvingar på mig en inställning som göra att jag måste ange lösenord efter 30 minuters inaktivitet. Detta hanterade DZn hyfsat bra genom att kräva lösenord redan efter 15 minuters inaktivitet. Till min stora förvåning verkar Nexusen inte alls fixa denna funktion utan det blir lösenord direkt efter släkt skärm. Detta är grymt irriterande och jag måste ha en lösning på detta. Jag välkomnar alla tips, work-arounds och guider.

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Personligen hatar jag att tvingas slå en pin kod om jag bara ska ringa tex. Jag köpte Moxier mail istället, fördelen med den är att jag bara slår pin när jag ska in i det programmet och inte om jag bara ska göra något med telefonen.
    Dessutom har Moxier en bra widget där jag kan se inkomna mail, avsändare och ämne utan att behöva slå in pin koden. Vill jag öppna mailet måste jag dock slå in pinkoden. Finns som trialversion om du vill testa innan köp.

Sent from tapatalk

3. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min lösning blev att roota telefonen för att kunna nyttja ett hack som ger mig Android 2.2s mailklient helt utan lösenords krav. Jag känner mig inte helt nöjd med lösningen eftersom exchangeserverns krav finns där av en anledning. Jag anar också att det kommer bli problem när det kommer en ny version av mailklienten som säkert innehåller någon jätte häftig funktion jag inte kan leva utan.
    Jag ska prova Moxier. Tack för tipset!