Expansys?

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by Mikael R, Aug 18, 2010.

1. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tittade på expansys engelska sida, där säljer dom en liquid för 199 £, det låter ju sjukt billigt, men är det någon som har köpt från dom, och hur fungerar isåfall eventuell garanti? Om det händer något med telefonen alltså.. :)

2. kongo

kongo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Är garanti på telefonen men går den sönder får man skicka till Frankrike för reparation

3. Mikael R

MINA ENHETER

Okej, det verkar ju lite halvtrist, frakten är ju inte gratis och så. Tror det blir att köpa någon androidmobil i sverige, vilken vet jag ännu inte hundra. :)

4. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte från Expansys i Frankrike men det lär vara samma sak. Kostade mig 2350:- eller något, underbar telefon, speciellt insidan. Enda nackdelen jag kan hitta är att den inte är byggd med adamantium direkt...

Men för det priset får du en superb telefon, och om du planerar att roota den så har du möjlighet att köra 2.2 på den också... Den är inte fungerande till 100% än, men snart :)

5. Mikael R

MINA ENHETER

det är just det med frankrike jag inte gillar.. "/
    Det verkar lite lurt att behöva skicka telefonen dit om det händer nåt, hittade en på blocket för 2000, med ca 3 mån garanti kvar, men jag vet inte, vill försöka att köpa en i Sverige, har haft lite otur med mina senaste mobiler, den som jag har nu går inte att ringa på, det går att ringa, men jag hör inget xD
    Den förra (Nokia 5800) dog av fuktskador, som jag tror är svett.. :P
    Så hoppas på en mer stabilt byggd telefon nu, och en som jag får vara förbannat försiktig med, köpa skärmskydd och något slags siliconskal.. :)

6. tomle

tomle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte min från Expansys men har inte behövt skicka tillbaka den som tur är.
    Liquid är inte den mest stabilt byggda telefonen med sitt plastiga skal men jag kör ett silikonskal på och har tappat den flera gånger utan att den gått sönder.

7. Quarzi

Quarzi Youth Droid Medlem

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4
    Får man hoppa in och fråga en snabbis vad det är för silikonskal du kör? Skulle vara nice att ha då jag just nu kör med skärmskyddet och den lilla väskan som kom med telefonen, men silikonskal vore mycket behändigare :P

8. tomle

tomle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla den här tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=10300, finns en länk till en säljare på eBay i inlägg 2. Finns även bilder på silikonskalet.
    Tog fem dagar med posten.

9. adrian6

adrian6 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte min från expansys och allt gick mycket smidigt, de har svensk supporter och dom var väldigt tre liga när jag talade med dom, så jag kan bara rekommendera dom. Köp liquiden finns nog ingen android som är lika prisvärd! Sitter just nu och skriver från den och allt flyter på som ett rinande vatten

10. alexakilles

alexakilles Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena , jag har en Acer Liquid köpt från Expansys ca 4 månader gammal. Har använd skydd på skärmen hela tiden. Använder 2.1. Kan sälja den till dig för 2300 kr.
    Händer det något med mobilen är det bara att lämna in den hos mobilakuten så använder de sig av garantin, så slipper du betala om de e fel på mobilen. Bor i östergötaland. Skicka mejl om du är intresserad.

11. Tibbelit

Tibbelit Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Även jag köpte min Liquid från Exspansys, och allt gick hur bra som helst. Av mina erfarenheter så är det en bra plats att handla från :)